| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Arrendator till Ring Knutstorps restaurang sökes
|
5 besök senaste veckan (2859 totalt) |
|
http://www.blocket.se/vi/19694971.ht
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re:
Men om banan blir förlängd hinner ju schnitzeln bli bränd innan du är tillbaks?
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
|
Det vore kul om man hittade en arrendator som orkade lyfta restaurangen ur
det vanliga skolkök-/sunkig grillkiosk-/sämsta sortens vägrestaurangträsket som tyvärr kännetecknar alla räserbanor i Sverige jag besökt. _________________ Jörgen Eriksson |
||||
|
Re:
Jag ser tyvärr annonsen som lite tveeggad, möjlighet för nya ideer men samtidigt en signal att nuvarande koncept inte gick lysande. Men jag käkade inte där under SSM, det var trevligare uppe i depån, samma sak under Höstracet. Men då har jag vandrat nedåt på gourmétrappan till campingmackor (grilkorv och potatissallad ur burken).
Att förvänta sig golfresturangnivå tror jag är svårt (inte tillräckligt kontinuerligt kundunderlag). Men med ökad dagverksamhet kanske det blir annorlunda framöver. |
||||
|
Re:
Precis som han arga kocken (Gordon Ramsey) vet jag att det går att laga god och nyttig mat billigt (lönsamt) som folk vill äta.
De kan ju ha smarrig hämtmat också som inte bara är äckelburgare/bajskorv med klägg.
_________________ Jörgen Eriksson |
||||
|
Re:
Det behöver inte vara lätt att lyckas med det enkla.
|
||||
|
Större aktör nog önskvärt...
det är ju synd att ingen har käkat.... På plats säger man ju..... Jag har käkat där och maten är bra, bättre än på alla de räserbanor som jag besökt i Sverige - gamla restaurangen var nog inte helt 100 dock den nuvarande tycker jag har skött sig bra med bra mat och bra urval, buffe osv...... Jag tror nog man vill ha en som kan lyfta ett betydligt större engagemang än vad det är idag..... mvh _________________ Jonas Bostrand |
||||
|
Men ett krav på att den ska vara öppen dagligen året runt skrämmer nog bort de flesta krögarna som kan räkna.
Jag har besökt den flera gånger och även när det är lite rörelse på banan så är det tunt i serveringen. Hur är det då en typisk skånsk tisdag i Februari? Visst är det gungor och karuseller som gäller men det är nog inte helt givet hur dom går i det här fallet . Jag önskar dom lycka till! Jag tycker det är kanon att man kan få lite ok mat när man har det bra på eller bredvid banan och betalar gärna det där extra som det kostar. _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||
|
Re:
Men med en skola med kanske 50 elever/lärare så har du redan lite bättre möjligheter. _________________ Roland Johansson |
||||
|
Re:
Kan bara hålla med, har aldrig varit speciellt impad över maten där, det går ju att göra bra mat utan att det blir för dyrt men det kräver lite mer engagemang. Sen håller jag med John, det lär bli riktigt tufft att få ihop det om det skall vara öppet alltid, 50 elever som kanske äter lär inte räcka långt. Ser framemot nya entreprenörer på stället och hoppas dom hittar ett schysst sätt att driva det på. Har ju blivit riktigt fräscht både inne och ute så den biten kan man bara ge _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Vet inte riktigt vad som ligger bakom att man byter entrepenör men de 3 tillfällen jag testade förra året var det så nära golfrestaurang man kan komma. Klart bäst i jämförelse med alla andra banor i Sverige (Gotland Ring undantaget). Jag tyckte det var jättebra. Frågar du mig hur man företagsekonomiskt skall kunna driva detta så går jag bet. De normala kalkylmodellerna som de stora kedjorna använder sätter igång alla varningsklockor.....samordning med annat befinligt kök/restaurang/skola är enda lösningen.
_________________ Stefan Hasselgren |
||||
|
Re:
Inte för att låta kritiskt och trist men detta säger en del om hur låg kvaliteten generellt sett är på våra "bankrogar". Om Knutan är det näst bästa stället, vill man ju inte veta hur det sämsta är. Förresten vilket är det sämsta då? Gillade Gelleråsen som jag uppfattade som litet,varmt,fräscht och med vänlig personal Anderstorp, tycker jag var sunkigt och med dåligt utbud, Mantorp var rätt schaskigt det oxå, Sturup är väl ingen höjdare, Kinnekulle var inget och hänga i granen det i heller vad jag minns, Gotland ring hade inget då jag var där men det har ju skett en viss utveckling där på sistone. Mr Neggo
Re:
Vilken som är sämst är väl svårt att säga...men en sak är säker, med så litet kundunderlag som det är går det inte att göra något vettigt av några av dessa ställen.... _________________ Stefan Hasselgren |
||||
|
Det låter som om jag inte varit på samma ställe som er.
Kinnekulle är av typen hamburger-vagn och det är ju inte en kulinarisk höjdpunkt. Gotland ring får man själv betsälla catering så det räknas väl inte. Sturup lika så. Sviestad sålde bara kokt korv när jag var där och det är vad det är... Gelleråsen såg bra ut men jag åt inte där. KIA:s hade även Svedala golfklubb så Knutan var väl i standard med golfrestaurang då?
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
|
Re:
På flera ställen är det ju bara uppvärmning/servering av cateringmat och då kan det blir som man beställer. Men om det är en helg med 200 tävlande + funktionärer så blir det ju lite ruljans och omsättning så det funkar utan att man måste ta hänsyn till varmhållning, chansa på hur stor andel som äter etc. Men att ha öppet alla dager året om, nja, det kan nog bara funka om det är ideellt drivet av nån som inte kan räkna. |
||||
|
STOP KROG & KAFÉ
http://www.catera.se/ _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
|
Kinnekulle har en resturang också, förutom korvvagnen, där tycker jag maten är god. Men är det maten eller miljön ni diskuterar? Den flashigaste är väl i så fall Knutstorp, där går inte att klaga på lokalen. Sturup har en jättefin lokal, men matserveringen är i ett tält.
Jag är glad om jag hinner klämma i mig en ostmacka och en banan under dagen, men jag tycker det är bra att det finns resturang för det underlättar om man vill ta med sig nära och kära. Så jag hoppas de får en ny arrendator och tycker det är jättetråkigt att Kia fick kasta in handduken, för jag gillade henne! |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
5 besök senaste veckan (2859 totalt) |