Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Arrendator till Ring Knutstorps restaurang sökes
5 besök senaste veckan (2859 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

http://www.blocket.se/vi/19694971.htm?ca=11_s

Citat:
Arrendator sökes för drift av Ring Knutstorps restaurang.

Motorbanan Ring Knutstorp är just nu inne i ett expansivt läge och söker restaurang-entreprenör som kan och vill hänga med!
Ring Knutstorp har verksamhet hela året och från augusti 2009 startar vi en gymnasieskola vilket innebär att restaurangen skall vara öppen året runt.
På anläggningen genomföres även riskutbildning för över 4000 körkortselever/år.
På evenemangssidan har vi 6-8 större publika evenemang, t ex. 2 st STCC tävlingar, Sveriges största sportvagnsmeeting SSM, SM i Road Racing, Rally Cross m.m.
Under 2008 besöktes Ring Knutstorp av över 80.000 personer.

Verksamheten skall bedrivas i en modernt utrustad restaurang med plats för 150 gäster inomhus och 100 utomhus.

Högsäsong för verksamheten är i dag från 15 mars till och med oktober månad.

omsättning på verksamheten ligger runt 2.0 milj/år.

Du som har intresse av att driva och utveckla denna verksamhet hör av dig till nedanstående så berättar vi mer.

lars.svensson@ringknutstorp.com 0703-29 08 15 eller
magus.ohrstrom@ringknutstorp.com 0708-82 83 60

Stockholm
Här sen Jul 2004

Perfekt.
Lägg en wienerschnitzel på pannan, ut och kör ett par varv, och vänd sedan på schnitzeln.

Hoppas att det blir en riktig "god" arrendator

Slåtte
Här sen Nov 2002

Re:

Hobbe skrev:
Perfekt.
Lägg en wienerschnitzel på pannan, ut och kör ett par varv, och vänd sedan på schnitzeln.

Hoppas att det blir en riktig "god" arrendator

Men om banan blir förlängd hinner ju schnitzeln bli bränd innan du är tillbaks?

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Det vore kul om man hittade en arrendator som orkade lyfta restaurangen ur
det vanliga skolkök-/sunkig grillkiosk-/sämsta sortens vägrestaurangträsket som
tyvärr kännetecknar alla räserbanor i Sverige jag besökt. thumbs up

Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Jörgen (Jet) skrev:
Det vore kul om man hittade en arrendator som orkade lyfta restaurangen ur
det vanliga skolkök-/sunkig grillkiosk-/sämsta sortens vägrestaurangträsket som
tyvärr kännetecknar alla räserbanor i Sverige jag besökt. thumbs up
Det kräver ju att det finns en efterfrågan av det också.
Jag ser tyvärr annonsen som lite tveeggad, möjlighet för nya ideer men samtidigt en signal att nuvarande koncept inte gick lysande.
Men jag käkade inte där under SSM, det var trevligare uppe i depån, samma sak under Höstracet. Men då har jag vandrat nedåt på gourmétrappan till campingmackor (grilkorv och potatissallad ur burken).
Att förvänta sig golfresturangnivå tror jag är svårt (inte tillräckligt kontinuerligt kundunderlag). Men med ökad dagverksamhet kanske det blir annorlunda framöver.

Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Re:

Niklas Falk skrev:
Att förvänta sig golfresturangnivå tror jag är svårt (inte tillräckligt kontinuerligt kundunderlag). Men med ökad dagverksamhet kanske det blir annorlunda framöver.

Precis som han arga kocken (Gordon Ramsey) vet jag att det går att laga
god och nyttig mat billigt (lönsamt) som folk vill äta.
De kan ju ha smarrig hämtmat också som inte bara är äckelburgare/bajskorv med klägg.

Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Jörgen (Jet) skrev:
Jo, men de som kan lyckas med de koncepten kanske väljer en bättre lokalisering med större möjligheter (större marginaler etc).
Det behöver inte vara lätt att lyckas med det enkla.

Har'en
Sverige
Här sen Aug 2005

Större aktör nog önskvärt...

det är ju synd att ingen har käkat....

På plats säger man ju.....

Jag har käkat där och maten är bra, bättre än på alla de räserbanor som jag besökt i Sverige - gamla restaurangen var nog inte helt 100 dock den nuvarande tycker jag har skött sig bra med bra mat och bra urval, buffe osv......

Jag tror nog man vill ha en som kan lyfta ett betydligt större engagemang än vad det är idag.....

mvh

Ängelholm
Här sen Mar 2003

Men ett krav på att den ska vara öppen dagligen året runt skrämmer nog bort de flesta krögarna som kan räkna.
Jag har besökt den flera gånger och även när det är lite rörelse på banan så är det tunt i serveringen.
Hur är det då en typisk skånsk tisdag i Februari? Visst är det gungor och karuseller som gäller men det är nog inte helt givet hur dom går i det här fallet .
Jag önskar dom lycka till! Jag tycker det är kanon att man kan få lite ok mat när man har det bra på eller bredvid banan och betalar gärna det där extra som det kostar. thumbs up

Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

John Kjellsson skrev:
Men ett krav på att den ska vara öppen dagligen året runt skrämmer nog bort de flesta krögarna som kan räkna.
Jag har besökt den flera gånger och även när det är lite rörelse på banan så är det tunt i serveringen.
Hur är det då en typisk skånsk tisdag i Februari? Visst är det gungor och karuseller som gäller men det är nog inte helt givet hur dom går i det här fallet .
Jag önskar dom lycka till! Jag tycker det är kanon att man kan få lite ok mat när man har det bra på eller bredvid banan och betalar gärna det där extra som det kostar. thumbs up

Men med en skola med kanske 50 elever/lärare så har du redan lite bättre möjligheter.

Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

Jörgen (Jet) skrev:
Niklas Falk skrev:

De kan ju ha smarrig hämtmat också som inte bara är äckelburgare/bajskorv med klägg.

Kan bara hålla med, har aldrig varit speciellt impad över maten där, det går ju att göra bra mat utan att det blir för dyrt men det kräver lite mer engagemang.

Sen håller jag med John, det lär bli riktigt tufft att få ihop det om det skall vara öppet alltid, 50 elever som kanske äter lär inte räcka långt.

Ser framemot nya entreprenörer på stället och hoppas dom hittar ett schysst sätt att driva det på.

Har ju blivit riktigt fräscht både inne och ute så den biten kan man bara ge thumbs up till

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Re:

Rolle Scirocco skrev:

Men med en skola med kanske 50 elever/lärare så har du redan lite bättre möjligheter.

12 elever väl & 2-3 lärare....

shasselg
Täby
Här sen Maj 2006

Vet inte riktigt vad som ligger bakom att man byter entrepenör men de 3 tillfällen jag testade förra året var det så nära golfrestaurang man kan komma. Klart bäst i jämförelse med alla andra banor i Sverige (Gotland Ring undantaget). Jag tyckte det var jättebra. Frågar du mig hur man företagsekonomiskt skall kunna driva detta så går jag bet. De normala kalkylmodellerna som de stora kedjorna använder sätter igång alla varningsklockor.....samordning med annat befinligt kök/restaurang/skola är enda lösningen.

Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

shasselg skrev:
Vet inte riktigt vad som ligger bakom att man byter entrepenör men de 3 tillfällen jag testade förra året var det så nära golfrestaurang man kan komma. Klart bäst i jämförelse med alla andra banor i Sverige (Gotland Ring undantaget). Jag tyckte det var jättebra. Frågar du mig hur man företagsekonomiskt skall kunna driva detta så går jag bet. De normala kalkylmodellerna som de stora kedjorna använder sätter igång alla varningsklockor.....samordning med annat befinligt kök/restaurang/skola är enda lösningen.

Inte för att låta kritiskt och trist men detta säger en del om hur låg kvaliteten generellt sett är på våra "bankrogar". Om Knutan är det näst bästa stället, vill man ju inte veta hur det sämsta är.

Förresten vilket är det sämsta då?

Gillade Gelleråsen som jag uppfattade som litet,varmt,fräscht och med vänlig personal
Anderstorp, tycker jag var sunkigt och med dåligt utbud, Mantorp var rätt schaskigt det oxå, Sturup är väl ingen höjdare, Kinnekulle var inget och hänga i granen det i heller vad jag minns, Gotland ring hade inget då jag var där men det har ju skett en viss utveckling där på sistone.

Mr Neggo

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
shasselg
Täby
Här sen Maj 2006

Re:

johan sjöström skrev:
shasselg skrev:

Inte för att låta kritiskt och trist men detta säger en del om hur låg kvaliteten generellt sett är på våra "bankrogar". Om Knutan är det näst bästa stället, vill man ju inte veta hur det sämsta är.

Förresten vilket är det sämsta då?

Gillade Gelleråsen som jag uppfattade som litet,varmt,fräscht och med vänlig personal
Anderstorp, tycker jag var sunkigt och med dåligt utbud, Mantorp var rätt schaskigt det oxå, Sturup är väl ingen höjdare, Kinnekulle var inget och hänga i granen det i heller vad jag minns, Gotland ring hade inget då jag var där men det har ju skett en viss utveckling där på sistone.

Mr Neggo

Vilken som är sämst är väl svårt att säga...men en sak är säker, med så litet kundunderlag som det är går det inte att göra något vettigt av några av dessa ställen....

Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004

Det låter som om jag inte varit på samma ställe som er.
Kinnekulle är av typen hamburger-vagn och det är ju inte en kulinarisk höjdpunkt.
Gotland ring får man själv betsälla catering så det räknas väl inte.
Sturup lika så.
Sviestad sålde bara kokt korv när jag var där och det är vad det är...
Gelleråsen såg bra ut men jag åt inte där.

KIA:s hade även Svedala golfklubb så Knutan var väl i standard med golfrestaurang då?

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Nillet skrev:
Det låter som om jag inte varit på samma ställe som er.
Kinnekulle är av typen hamburger-vagn och det är ju inte en kulinarisk höjdpunkt.
Nja, under helgerna när cafét är öppet är det riktigt bra husmanskost.

På flera ställen är det ju bara uppvärmning/servering av cateringmat och då kan det blir som man beställer.

Men om det är en helg med 200 tävlande + funktionärer så blir det ju lite ruljans och omsättning så det funkar utan att man måste ta hänsyn till varmhållning, chansa på hur stor andel som äter etc.

Men att ha öppet alla dager året om, nja, det kan nog bara funka om det är ideellt drivet av nån som inte kan räkna.

Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004

STOP KROG & KAFÉ
http://www.catera.se/

Citera
Mia
Bredared
Här sen Jun 2005

Kinnekulle har en resturang också, förutom korvvagnen, där tycker jag maten är god. Men är det maten eller miljön ni diskuterar? Den flashigaste är väl i så fall Knutstorp, där går inte att klaga på lokalen. Sturup har en jättefin lokal, men matserveringen är i ett tält.

Jag är glad om jag hinner klämma i mig en ostmacka och en banan under dagen, men jag tycker det är bra att det finns resturang för det underlättar om man vill ta med sig nära och kära.

Så jag hoppas de får en ny arrendator och tycker det är jättetråkigt att Kia fick kasta in handduken, för jag gillade henne!

motvalls_kärring
det underbara österlen
Här sen Jun 2005

det är klart att catera (hotel öresund i Landskrona) blir nya arrendator på knutstorp

Citera
Allmänt banåkaforum
5 besök senaste veckan (2859 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande