Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 65, 66, 67 >> 134 besök senaste veckan (397764 totalt) |
Satt och kollade lite loggfiler på www.Fastchip.nl Såg till min förvåning se att min registrerade maxeffekt (115kW) är motsvarande vad 172 ägare fått ut som max med Schrick- / Colombo Bariani-kammar. De har dock aningen högre vrid.
Kommer bli grymt att se vad min kommer att ge med andra kammar. Man kan räkna med minst +10hp verkar alla jag pratat med vara överrens om. Det bör innebära att jag precis klarar 200hp strecket, vilket vore ungefär hur grymt som helst ![]() |
||||
Ja bland annat: annan mappning, extraktor grenrör 4-2-1 design, 200 cells race katt, mer friflödande avgassystem. Avgassystemet på 172'an är en ren katastrof, det sitter samma slutburk som på min 1,6'a och redan där är den bruken en stor restriktor. Som en liten hint kan jag säga att på 182 original sitter det dubbla sånna burkar på slutet och det är fortfarande en stor begränsning. |
||||
och med din avgasmod så börjar ju maskinen låta gudomligt som vi hörde vid garaget igår hehe. Djupt o vasst på samma gång..mumma!
_________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||||
Hehe ja ![]() ![]() ![]() ![]() Igår drog jag den bara till 5000rpm du ska höra vid 7500rpm ![]() |
||||
helt rätt!
nä, eg. så behöver jag väl inte kontakt med styrenheten men sist när jag luftade bromsarna så hade jag lite problem med att bromsen tog lite väl långt ner. jag har förstått det som att genom att höja/sänka magnetventilerna i abs:en så får man ut all luft. detta gör man tydligen genom obd:en. man kan kanske få ut all luft genom att trycksätta från oken istället från bromsvätskebehållaren? har du erfarenheter/kunskaper kring detta? mvh ola _________________ Ola BMW |
||||
Jag använde en tryckluftsdriven sug nu sist när jag luftade och det blev jätte bra. Har också haft lite små trassel att få till det tidigare. Jag borde igentligen kolla i RS tunern under Actuators är finns en massa olika diagnostiker man kan aktivera. Det tillkommer nya för varje RS Tuner mjukvaruversion så det kanske finns för ABS nu också. |
||||
Jaha då har jag både lärt mig Movie Maker och skaffat youtube login.
![]() http://www.youtube.com/watch?v=dJek0 EDIT: Kom på att det kanske inte ät okej att posta denna länk här på Rejsa ![]() |
||||
Kan du inte kasta upp en rulle ang motorsången. Blir ju lite nyfiken
![]() BTW. Har en liten rulle på min, dock med mobilkamera men jag anser att det låter riktigt bra. Vet inte om jag får länka dock. http://www.garaget.org/video/acjtn0q _________________ Marcus Gustafsson Mazda 323F GT4-R Mazda 323 GT-R |
||||
Den finns en post upp från ditt inlägg ![]() ![]() |
||||
Spännande rulle... ![]() ![]() Det är ju inne på ett fabriksområde som tur är... ![]() ![]() |
||||
Perfekt att man inte ser något, det är ju ljudet som är hela grejen. Slipper jag dessutom skylta med mitt regNr för hela världen ![]() |
||||
mm... det är kanske inte så smart men den vägen bjuder på inspirerad körning. Och så blir man kanske lite våghalsig när man bor på landet med lite trafik ![]() Dignell lär känna igen den när han ska ut på downhill äventyr _________________ Marcus Gustafsson Mazda 323F GT4-R Mazda 323 GT-R |
||||
Nu börjar det dra ihop sig mot första banträffen. Räknade ut att jag har 23 banträffar inplanerade under 2009.... än sålänge
![]() Kan eventuellt finnas en öppning för den hett eftertraktade Ringen resan också. Lite som ska klaffa först bara, men jag håller tummarna. ![]() EDIT: Btw riktigt kul att vi verkar bli ett helt gäng Renaulter både på Sviestad 10/4 och på BMWSC på Mantorp 16/5 ![]() |
||||
Då har ja fått en tur i lilla räserbilen o jäklar va fint den går
![]() Tack för åkturen mårten! _________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||||
Låg och kröp under instrumentbrädan igår och hittade ett kabelbrott. Någon hade gjort ett hemma meck på kopplingsgivaren till farthållaren. Så lite kabel senare fungerade min farthållare
![]() Så på fredag kommer jag cruica runt i 80blås på farthållaren runt Sviestad ![]() ![]() |
||||
Det är ju bara att ställa in den på en hastighet som motsvarar 1.08 på varvet åsså styra lite... ![]() ![]() |
||||
Årets första bankörning avklarad som man längtat efter detta.
På det stora hela är jag mycket nöjd, tyckte bilen betedde sig bättre med alla nya mods. Sen är man ju alltid lite ringrostig såhär i början. Men fram mot slutet av dagen började det går lite bättre och en polare klockade 1:11 vilket känns skapligt för att vara första gången på året. Jag är säker på att det finns kapacitet att köra under 1:10 på Sviestad med bilen som den står. Vi beslöt oss för att testa om min bromskylning gör någon nytta och tejpade därför ett av luftintagen innan ett körpass. Var ute och köttade på och drog direkt in i depån, fram med IR pickan och sköt på ok respektive skiva. okyld/kyld ok: 150/130 Skiva: 480/400 Nästan 100 graders skillnad på skivan talar sitt klara språk. Känns ingen skillnad i bromskraft eller fejd men jag antar att grejerna mår bra mycket bättre av att gå svalt. |
||||
Idag blev det panik när bilen började gå hur taskigt som helst. Tände inte ordentligt och svarade inte redigt på gas mm. Jag började luska och bilen gick bara sämre och sämre tills lampan för motorfel började blinka.
![]() Ringde Emil och fick lite riktiga proffstipps. Antagligen tändspole kom vi fram till. Men en gång lyckades jag få ett tändstift att lossa efter riktigt hård körning på isen säger Emil, skulle ju iofs kunna vara något sådant också. Hmm och jag som bytte stift i höstas innan avställning ![]() Fick tippset att rycka kontakterna till spridarna en och en, ifall bilen inte började gå sämre när man drog en kontakt kunde man vara något på spåret. Och detta var just vad jag upptäckte på treans cylinder. Av med insug och hela köret. Och mycket riktigt treans stifft kunde dras ungefär 1/4 varv. Hade även lite vatten i en av stiftkanalerna som jag lät torka ut. Ihop med allt och startade upp.... Glädjen när tomgången var jämn och klockren var verkligen total. Så jä**a skönt att det inte var något värre. Tog en repa och bilen går som ett skott igen ![]() ![]() Stort stort tack till dig Emil ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 65, 66, 67 >> 134 besök senaste veckan (397764 totalt) |