Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 320 -89 E30 B(u)ild uppd. 14/4 | 1, 2 >> 6048 besök totalt |
Tänkte att jag skulle skapa en projekt trd här med .börjar först med alla gamla uppdateringar jag har sen så fortsätter jag me de nya , enjoy!
Bakgrund De hela började så att jag hade en golf gti som efter mycket om och men inte ville funka riktigt så bra som jag ville. Nytt objekt letades upp , i form av en Bmw e30 320 - 89 med fullservicebok. De lät ju vettigt ringde till killen som visade sig vara en ung kille från Nyköpingstrakten som sa att hela bilen va rost lagad och att de inte fanns rost.. endast "lite" slip jobb, kanon innan jag visste ordet av så hade jag lagt en blind handpenning med endast en liten halvsuddig bild som mall. Lönen kom och golfen hade nu sålts i delar. Då jag min svärfar och mellowd tog diesel golfen och åkte upp till nyköping. tog ungf 2,5h frn Jönköping. Vi kommer fram vi synar bilen och inser att de är inte mycket rost men bilen är sprayburkslackad. Och spackeljobbet är inte av högsta klass. Men men , köpet vart av och jag var nu ägare av min bmw. bilder från inköpet: Bilen kördes hem 30 hårda mil.. och kördes nästanoförändrad hela sesongen ut förutom ett par mim fälgar, * tog bort den delen av uppdateringarna , har uppdaterat på ett annat ställe där de hade automatisk omvandlare så ber så mycket ursäkt, för de stora bilderna, när de finns tid så ska jag fixa de andra bilderna i mindre storlekar. sorry återigen . för de som vill se historia.. s finns de en tråd på http://www.garaget.org/forum/viewtop eller http://www.gatbilar.se/forum/viewtop _________________ Olle Syréhn |
||||
Uppdatering
Idag har jag och Pii kört på igen, Pii spacklade upp och slipade i motorutrymmet , svetsade igen ett "plugghål" och sedan kittade han lite under bilen . Jag slipade lite sen efter att Pii åkt hem, men främst så blästrade jag och lackade idag, bokade besiktning idag till den 7 april , så glöden brinner starkare än någonsin. bilder: lite grejer som jag ha lackat idag. ursäkta dåliga kvaliten, var dammigt på linsen sg inte de förrens jag kom hem. Spackling slipning Kittning over 'n out _________________ Olle Syréhn |
||||
Uppdatering
Först av allt vill jag tacka Pii för all hjälp med förarbete inför lacken! Igår eftermiddag (fredag) kom Pii, för att hjälpa mig med de sista spackalndet och slipandet. Vi hann inte riktigt klart först så han hängde med ut vid midnatt och hjälpte mig göra klart de sista. Efter detta så stannade jag kvar och la grundfärgen i tre lager. Sen idag lördag så åkte jag ut vid 3 snåret och började matta ner färgen , för att sedan lägga på färg och efter detta klarlack. Helt klart nöjd med resultatet med tanke på att det var första gången jag lackade något såpass seriöst. Efter basen var lagd Sen med klarlack. over 'n out _________________ Olle Syréhn |
||||
Uppdatering
Nu var de länge sen jag uppdaterade men jag har inte legat på latsidan inte mina vänner heller för den delen. Hade i lördags - Simon - Tobbe - Kim - Johannes med mig hela dagen, även Martin kom in en sväng och hjälpte till på den moraliska biten :P Mycket vart de gjort - Framvagn färdig monterad - Bromrör dragna fram - motorblock isatt - växellåda isatt kvällen efter satte jag fart lite själv under kvällen och fick dit - Kardan - Diff - Bakvagnsbalk - drog även bromsrören från splitten ibak till båda sidor. - Alla värmeplåtar under vart ditsatta också Sedan igår kväll monterade jag ventilerna i toppen och ska nog ta tag i resten av toppen imorrn natt beroende på lite hur de går med om jag ska jobba över eller inte . lite läges uppd sen de obligatoriska bilderna. dessutom är deadline satt till 7 April då den ska in på besiktning. simon grejar med bromrören fram fjäderben ifram ställbara topplagringen mer bromsrör läget underifrån dålig bild men blocket och växellåda i ventiler monterade med nya ventiltätningar. bästa ventilbågen ever , dessutom hemmagjord av simon insuget precis lackat ventilkåpan lackad även påbörjad slipning. allt för idag kommer nog en uppd på söndag kväll.. Kommentera gärna så jag får lite extra energi over 'n out _________________ Olle Syréhn |
||||
Det här är inte kul.
och då menar jag inte bilen......utan hur tråden är skapad. Det har tagit mej 10 minuter och två omstartningar av datorn....för att komma så långt att jag kan skriva ett inlägg i tråden. och bilderna ska vi inte ens tala om. Dom är säker fina....men jag kan inte se dom. Nu får jag stänga av datorn igen....och hoppas att jag inte råkar öppna tråden igen. Synd..på en förmodligen intresan presentation av en bil...och en massa jobb. Det finns ju ett bra bildbehandling på rejsa. Varför använder man inte den ?? EDIT: Jag låter denna tråkiga text stå kvar. Den kanske kan hjälpa någon annan ny trådskapare att inte göra samma misstag. Jag vet att du inte gjorde det med vilje....och tack för att du fixade det.. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
ber om ursäkt och nu har jag tagit bort de bilderna för att de ska gå att läsa de jag göra nu iallafall. _________________ Olle Syréhn |
||||
Jäklar vilken skillnad. Bra att du fixade tråden. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Just detta har jag funderat på, varför inte fler har gjort, när dom lägger ner en massa jobb på en bil. Det kommer att höja finischen bra många steg. Snyggt. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
hmmm... Olle Syréhn.. känner igen namnet
du har inte ägt en gammal svart 2dr med reg ESC 767 va? köpte den som motordonator till min 320iM 4dörrars efter oljetråget fick en smäll.. har man en gång haft en e30 brukar man ramla tillbaka.. själv har jag haft 5.. _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||
håkan vet du varför dom bygger skiten med plugghålen? eller är det sånt som blir när dom gjuter själva karrossen? _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||
Det blev lite luddigt det här. Det jag menade....var att du har svetsat igen alla 1000 hål, som är i motorrummet. Ser mycket bra ut. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
stämmer bra d, på den tiden bodde jag i Uppsala. _________________ Olle Syréhn |
||||
tack tycker själv de är bäst så annars kommer de bara börja läcka där igen som de en gång i tiden gjorde. _________________ Olle Syréhn |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 320 -89 E30 B(u)ild uppd. 14/4 | 1, 2 >> 6048 besök totalt |