| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Race 2 - ETCC @ Grand Valley - 30 nov
|
4772 besök totalt |
|
Jag vill vara med!
Kan hosta om det behövs! Kommer vi att få samma problem som i söndags även om hosten har alla prestandahöjande inställningar som CW inte hade i söndags? Det hade ju varit mkt skoj med en 12-14 bilars startfält på samma host!!!! Jag upplevde att mesta lagproblemen var när någon anslöt, under kval & race händer ju inte det. Om vi provar på en server och har en alternativplan så går det ju lättare att införa den än i söndags det allt blev improviserat _________________ Pär Hylander |
||
|
P Hylander: Nej det tror jag inte att vi kommer att få! Jag tycker att vi gör som du säger. Vi kör på två servrar om 1) Vi blir fler än 14 personer eller 2) Det laggar något otroligt.
om du inte har något emot det så tycker jag att vi provar att köra på din server imorgon. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Det går bra för mig! Då föreslår jag att någon (du?) sätter ihop en alternativ lista i lagom tid före racet om vilken förare som ska vara på vilken server ifall vi får gå över till alternativplanen. Samt om möjligt IP till server 2. Jag har "dynamisk IP (heter det så?) så jag avvaktar till strax före med att publicera dagens aktuella IP. Det var lite förvirring förra söndagen om vilken sorts kval vi skulle köra, på CW's server så körde vi alla samtidigt i 10 minuter. Hur gör vi på söndag? En annan fråga är den skumma bugg att flera förare hamnar på fel startruta och ibland flera förare på samma ruta, jag vet inte vad som orsakar/påverkar det, men jag tror att det inte har hänt när jag har hostat. Oftast har jag editerat startlistan och satt dom snabba förararna sist för att få intressant och tätt träningsrace. Vet inte, men det känns litegrann som att editeringen är positiv för denna bugg. Om vi tror på det så kör vi en kort warmup undertiden som jag editerar (fast i kvalordningen såklart). _________________ Pär Hylander |
||
|
Jag (ove.M) vill vara med imorgon!
Dessutom fick jag mail från Rocket-Roger att han också ska vara med, men han har tappat bort sitt password till rejsa-forumet så han bad mej anmäla honom också. Då borde vi vara uppe i 14 anmälda om jag räknat rätt. _________________ /Ove Mörk |
||
|
Jag kommer att fixa till startlistor och allt sådant innan racet! Det kommer!
Kvalet skall bestå av ett uppvärmningsvarv och ett kvalvarv. Skulle man snurra av eller så under kvalvarvet så är det kört.. Detta är själva finessen med det hela. Det blir lite mer nervigt om man kör bara ett kvalvarv.
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Jag ska nog vara med men det kommer inte gå fort
Men kommer det vara envarvskval när alla kör för sig själva eller ett varv med alla på banan samtidigt, för med så här många anmälda kommer det ta en evighet om man ska köra själv och då är risken stor att man missar racet när man går och gör en macka och tittar på tv eller nått. _________________ Thomas Tegbäck |
||
|
HOOPoo: Titta några rader uppåt så ser du hur vi ska kvala. Alla på en gång och bara ett kvalvarv.
Dock vill jag poängtera för alla och det är att ni inte behöver åka ut alla på en gång. Det blir lätt trafikstockning då. Vi har ju 15 min på oss att kvala. Så ni kan vänta 5 min innan ni åker ut (om ni vill förstås). Listan kommer snart... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Jaha, då var det dags:
Plan 1: Vi kör alla på P Hylanders server (14 personer) Plan 2: om inte det funkar så delar vi upp oss på två servrar: Server 1: P Hylander SpeedyGT fuZe JonasLarsson oveM CWaltgard Kavic P Hylander Server 2: N Maravic RocketRoger Niklas Maravic ThomasT A Kronberg Stigs RC HOOPoo pv Jan Nilsson oscarA Sen så glöm inte Pär att skriva ner kvaltider samt slutresultat. IP adresser kommer här senare!!! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Visst kan du vara med...Du kan köra på Server 2.
Då blir vi 15 stycken. pg_ice har inte anmält sig men om han kommer med blir vi 16 stycken..Kommer han får han köra på server 1. Vad tror du Pär, funkar det på din server med 16 pers? _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Servern är omstartad och uppe nu.
Har lärt mig något nytt, editera inte i plr-filen medans programmet är igång. Verkar som F1C skriver tillbaka inställningarna när man stänger ned. Editeringar ska alltså göras med F1C helt avstängt
_________________ Pär Hylander |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Race 2 - ETCC @ Grand Valley - 30 nov
|
4772 besök totalt |