Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Trimtips till min Audi a3 T??
2969 besök totalt
Sofie
Stockholm
Här sen Mar 2007

Trådstartare

Jag funderar på lite uppdateringar på min bil till sommaren, i nuläget har jag ett chip från tuningchip, återcirkulerande Forge dumpventil, Koni-dämpare, HR-fjädrar.

Jag skulle vilja ha lite morrigare ljud, så jag funderar över hur ja ska bygga avgasröret
2,5 från katten och bakåt, eller om jag oxå ska låta bygga en 3" dp? Bromsar originalkatten mycket på dessa?

Sen skulle jag vilja ha en shortshift... Nån som har erfarenheter av dessa till min modell? Jag har en
5växlad -98 fwd.
Är det vid spaken eller på lådan man bygger om, nån som har ideér?

Någon som har tips på hur man kan få mer hästar på ett bra sätt?

Finns de nått bra audi forum där det står om såna här saker, nordic audi är inte så kul tycker ja.

Tänkte testa o köra bana med den i sommar.

Här sen Jul 2007

Känns som du skall vända dig till "vår" s2dennis här på forumet, han kan säkert hjälpa dig vidare!

och du har väl inte missat?
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=53482

Här sen Feb 2007

Re: Trimtips till min Audi a3 T??

sofie skrev:
Jag funderar på lite uppdateringar på min bil till sommaren, i nuläget har jag ett chip från tuningchip, återcirkulerande Forge dumpventil, Koni-dämpare, HR-fjädrar.

Jag skulle vilja ha lite morrigare ljud, så jag funderar över hur ja ska bygga avgasröret
2,5 från katten och bakåt, eller om jag oxå ska låta bygga en 3" dp? Bromsar originalkatten mycket på dessa?

Sen skulle jag vilja ha en shortshift... Nån som har erfarenheter av dessa till min modell? Jag har en
5växlad -98 fwd.
Är det vid spaken eller på lådan man bygger om, nån som har ideér?

Någon som har tips på hur man kan få mer hästar på ett bra sätt?

Finns de nått bra audi forum där det står om såna här saker, nordic audi är inte så kul tycker ja.

Tänkte testa o köra bana med den i sommar.

Hej Sofie!

Jag och en del andra här kan säkert ge dig ett å annat tips.
Va du först å främst skall fråga dig är: Hur långt vill du gå? Hur mkt pengar är du villig att satsa (kommer garanterat bli mer and du tror =) ) samt vad är syftet med bygget? Skall du köra bana? Ställa ut eller en mix? (inget å rekomendera)

Ang bankörning: Vem / vilka vill du köra med?
Audi ClubSport,tex, är sbf ansluta och vi har licens som krav.
Att ta licens e inte dyrt och vi hjäper till med att fixa plats på licenskurser. Snabba på och anmäl dig till kursen nu i april =)

Man kan säga att efter chip så kostar det 1000kr/ hk.

Citera
Sofie
Stockholm
Här sen Mar 2007

Trådstartare
UR_TT: Tack för tipset, det ska jag göra

EVIL TT: Syftet me bilen är först och främst att använda den som bruksbil, samt köra lite bana.

Bankörningen så tänkte jag börja med Porsche-klubben då dom har tjejkörning där,
sen hoppas jag på att det blir nåt av SLC i år för dom har jättebra gatbilskörning där man får ha passagerare med sig, så jag kan få lite tips under körningen. Jag har åkt med som passagerare många varv så lite kan jag nog, men det ska bli kul att få köra själv med min egen bil.

Jag har varit med på era träffar och tittat en del men har ingen licens, så jag kan inte åka med er än.

Karlstad
Här sen Apr 2008

hej. Om jag skulle bygga ett avgassystem så skulle jag börja med en ny downpipe i 3" samt en 3" sportkat eller liknande (dessa finns för ca 1700:- på dom flesta "tuningsidor" åkte själv med en sportkat från creatix på min audi rs2 med 315hk utan problem)

sen skulle du kunna gå ner till 2.5" efter katten för lite lägre ljud, tänk på banornas hårdare dB test så 2 ljuddämpare är att föredra.

ett k&n insatsluftfilter kanske skulle hjälpa nån hk, men det är inte många. avgassystemet ger garanterat mer. så lägg pengarna på det först isf.

men tänk även på att hk inte är allt på bana. bromsbelägg är myycket viktigare och även bromskylning.

då din bil inte väger alltför mycket så är inte hästkrafterna problemet utan bromsarna thumbs up

offtopic: Licensen tycker jag verkligen du ska ta!, fler tjejer behövs , och när jag tog licensen för 1 år sedan var det bara 1 tjej med thumbs down

Stockholm
Här sen Jul 2004

Tjejkörning lär det bli på Ring Knutstorp i någon form på Ring Knutstorp 1-2/8 för BMW och Audi.
Det finns några BMW-tjejer redan.
Välkommen dit

Dessutom har vi alltid kunniga instruktörer som gärna hjälper till framför eller vid sidan om spakarna.

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Det som skulle göra mest på din bil (och speciellt vid bankörning) är en ny ordentlig frontmonterad IC!

.

Martini Racing
Stockholm
Här sen Okt 2004

Hej,

Jag tycker att du ska ta kontakt med Chriss (Christian Lindblom) här på Rejsa han har bevisligen en snabb A3:a.

https://rejsa.nu/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=2225

Bästa Tiden på Lunda Challenge 2008.

Med vänlig hälsning

2969 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande