| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Slutkört på Emmaboda Flygbana/Superstage
|
1987 besök totalt |
|
Nu verkar det bli enbart Bilsport själva som möjligen kan få använda flygfältet.
Det var kul så länge det varade. Vågar man hoppas på 2010? _________________ BMW MC-klubben |
||
|
Re:
Det är Mäcen som har gnällt bara för att ha övertaget kvar för all framtid
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
|
Väldigt tråkigt att det blir såhär.
Drabbar många klubbar. Personligen så tycker jag att det vore trevligt om BMW SC arrangerade en egen konbaneträff på ett annat flygfält. Minst lika roligt som superstage och man kan välja själv att göra en ännu roligare bana. _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||
|
Detta är inte omöjligt men för det första måste vi hitta lite lämpliga banor, skall ligga vettigt till geografiskt och sen bör väl beläggningen vara rätt vettig.
Jag ser inte att det skulle bli några problem att få med Måns och SC på ett sådan arrangemang. Jag är ytterst intresserad och vi i syd har haft tankar om detta redan. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
|
Visst är det trist med vad som sker.
För BMWSC:s del så genomförde vi dessa arrangemang med alla tillstånd oavsett polismyndighet eller SBF, och enligt Bilsports önskan. om orsaken till resultatet är extremt fridsökande grannar, eller mindre nogräknade hyresgäster låter jag vara osagt. Moderklubben BMWCS med stöd från BMWSC har tidigare utfört roliga svängarrangemang i någon form tillsammans på tex flygfält. Det kommer vi säkert även att kunna fortsätta med om våra medlemmar vill. Undersökning pågår. Ett par frågetecken har funnits gällande svängarrangemang, men dessa ser ut att kunna rätas ut med hjälp från våra goda kontakter. BMW-klubbarna har ju utvecklat en del goda kontakter, och samarbeten under årens lopp. Långsiktighet är i bland en underskattad egenskap. _________________ BMW MC-klubben |
||
|
Något för BMWCS/BMWSC att erbjuda i egen regi?:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=55076 _________________ BMW MC-klubben |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1987 besök totalt |