Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
972 besök totalt |
få tag i beggade bandäck?
hej ska fixa större hjulhus till bilen och tänkte åka med 18 eller 19" finns det att få tag i lätt beggade bandäck någonstans till någon av dessa storlekar? typ de som tävlar i banracing kör väl aldrig flera heat på samma däck eller? eller så är de kanske så gott som slut när de byter? som sagt så vet jag ingenting om banracing ![]() _________________ Johan Blixt |
||
Re: få tag i beggade bandäck?
Gå inte upp till så stora hjul, 15-16" funkar bäst på e30 + att det är en lättare fälgar än dom större 18-19"..ang däck så tror jag att 17" är det lättaste att få tag i när det gäller slicks..jag har själv köpt på mig lite 240x40x17 som har gått i stcc. Dom brukar ligga på ca 2k för 4 däck. Beg R-däck misstänker jag är lättast att hitta i 15". Själv kommer jag att köra med 17" på min bmw cup bil beroende på att jag får inte på mindre fälgar beroende på bromsarna ;-) _________________ Pelle Persson |
||
jo 17" vore ju schysst att ha till bandäck=) får inte heller på några mindre fälgar pga bromsarna tyvärr och 2k för 4däck låter ju helt ok men var hittar man dem? eller måste man ha känningar inom btcc etc?
_________________ Johan Blixt |
||
Alltid kul med stora bromsar ;-)
Jag vet att Westcoast Racing bla säljer ut sina däck...men tror att dom flesta teamen gör det. Nu är det inte tävlings säsong...men maila till teamen och fråga om dom har däck dom vill bli av med. _________________ Pelle Persson |
||
Besök en ERF alt. en SLC deltävling, många i ERF iaf åker på 15" eller 16", när man åker långlopp så blir det en ganska schysst omsättning på däck och där brukar finns set över som kan säljas. _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
972 besök totalt |