Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
få tag i beggade bandäck?
972 besök totalt
Fear This
Grödinge
Här sen Jun 2003

Trådstartare

hej ska fixa större hjulhus till bilen och tänkte åka med 18 eller 19" finns det att få tag i lätt beggade bandäck någonstans till någon av dessa storlekar? typ de som tävlar i banracing kör väl aldrig flera heat på samma däck eller? eller så är de kanske så gott som slut när de byter? som sagt så vet jag ingenting om banracing

Skåne
Här sen Dec 2002

Re: få tag i beggade bandäck?

Fear This skrev:
hej ska fixa större hjulhus till bilen och tänkte åka med 18 eller 19" finns det att få tag i lätt beggade bandäck någonstans till någon av dessa storlekar? typ de som tävlar i banracing kör väl aldrig flera heat på samma däck eller? eller så är de kanske så gott som slut när de byter? som sagt så vet jag ingenting om banracing

Gå inte upp till så stora hjul, 15-16" funkar bäst på e30 + att det är en lättare fälgar än dom större 18-19"..ang däck så tror jag att 17" är det lättaste att få tag i när det gäller slicks..jag har själv köpt på mig lite 240x40x17 som har gått i stcc. Dom brukar ligga på ca 2k för 4 däck. Beg R-däck misstänker jag är lättast att hitta i 15".

Själv kommer jag att köra med 17" på min bmw cup bil beroende på att jag får inte på mindre fälgar beroende på bromsarna ;-)

Grödinge
Här sen Jun 2003

Trådstartare
jo 17" vore ju schysst att ha till bandäck=) får inte heller på några mindre fälgar pga bromsarna tyvärr och 2k för 4däck låter ju helt ok men var hittar man dem? eller måste man ha känningar inom btcc etc?

Skåne
Här sen Dec 2002

Alltid kul med stora bromsar ;-)

Jag vet att Westcoast Racing bla säljer ut sina däck...men tror att dom flesta teamen gör det. Nu är det inte tävlings säsong...men maila till teamen och fråga om dom har däck dom vill bli av med.

Vagnhärad
Här sen Mar 2003

Då hakar jag på och fråga var jag kan leta reda på 15" bandäck??

Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002

Daniel Ekström skrev:
Då hakar jag på och fråga var jag kan leta reda på 15" bandäck??

Besök en ERF alt. en SLC deltävling, många i ERF iaf åker på 15" eller 16", när man åker långlopp så blir det en ganska schysst omsättning på däck och där brukar finns set över som kan säljas.

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Fear This
Grödinge
Här sen Jun 2003

Trådstartare
sökte på altavista efter westcoast racing men hittade ingen hemsida=(

972 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande