| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Var är tjejerna?!??!?!?!!
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 4 besök senaste veckan (12791 totalt) |
|
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||
|
undantag finns ju dock alltid
http://svtplay.se/v/1493508/tvarsnyt _________________ Linnea Neckman Pontiac Trans Am GTA -89 |
||
|
Kul inslag! Det är bara att önska lycka till
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||
|
Min Fästmö fick ett brev i Fredags. Jag blev mycket förvånad då det visade sig innehålla hennes medlemskort till MX5 racing club! Sist vi "talade" om saken (en mycket kort discussion som jag inte kom segrande ur, flera veckor sedan) hävdat hon att hon inte tänkter betala, inte tänker åka med till racingbanan och absolut inte tänkter köra bil på bana. Tror ni hon vill be övertalad?
_________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||
|
Bra jobbat Torkel!!
Klart hon vill köra på bana, hon vet det inte själv ännu... så fortsätt övertala |
||
|
När jag gick med i en av de motorklubbar jag är medlem i, anmälde jag sambon som familjemedlem (billigare
).
När medlemskorten kom var JAG familjemedlemmen och han medlemmen, och varenda gång vi får medlemstidningen blir jag sur för den kommer till honom... Så är det att vara tjej
|
||
|
Re:
Håller med |
||
|
Sorgligt nog så förekommer inte konkurrensen bara mellan tjejerna utan i stor grad mellan killar också....istället för att stå & snacka skit emellan varven & beundra varandras bilar, så lyser den svenska avundsjukan igenom HELA TIDEN!!!
& ni vet ju säkert hur berömd den svenaska avundsjukan är! Vid ett tillfälle var vi ett gäng i Norge på Gatebil festival & där kan jag inte minnas en enda peson som stod & sa nåt ont om nägon annan! Kollar man i linen på tex ett Bilsport strip-evenemang, så går folk som uppblåsta jä_la tuppar & flexar sig & kritiserar andras åk.... Vad är det för fel på folk
Ska man däremot kunna stå i linen & snacka lite skit med varandra, så måste man söka sig till gäng som det på Sviestad då jag tog min licens....RIKTIGA ENTUSIASTER !!!! Folk som kör aför att det är kul & för att umgås med jämlika.... ...men nog poppade hornen upp när dom sa att man fick köra "fritt"
Håller med er andra om "prova-på-dagar" Folk som blir arga för att andra kör saktare på dessa tillställningar, dom har inte där att göra!!!! Trevlig fortsättning på veckan!!!
_________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||
|
Medhåll från tjejerna avgör: Jag fortsätter mitt diskreta motionerande av bandagar
, uppdateringar och naturligtvis: Bantid för fästmön.
_________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||
|
Under mitt samtal med sambon igår kväll så fick jag mig ett par goda skratt & tänkte dela med mig....ty det är inte ofta man hör tjejer säga såna här saker!
I vanliga fall kör sambon omkring i en Pegga 205 1.6, lagom trist bil, men den funkar att pendla till & från jobbet med! Den tyckte hon var lite tråkig då det inte direkt är nån skönhet & den känns "slö"... Då denna för tillfället inte kan nyttjas pga av att däcken är blankslitna, bokstavligt talat, så kör hon med min & polarens Ford Express. åhh, gissa om hon bara hatar den här bilen efter 3 veckors körning?! Inte för att den är ful & skabbig eller nåt sånt, nej nej! Hon hatar den för att den är så jäkla SLÖ!! Hennes kommentar om detta var: jag väjer ut för att köra om & det händer ingenting när man kör plattan i mattan. Jag växlar ner, men det enda som händer då är att motorn skriker desto mer men det går fortfarande inte framåt! Jag kan kolla sminket, prata i telefon & ligga i omkörning, allt detta på samma gång! Det skulle vara förbjudet med slöa bilar i trafiken, det är en ren livsfara! Under samtalet kom då krav på vad den framtida, nyare bruksbilen skulle vara utrustad med......mer effekt, så att hon kan, som hon uttryckte det, swooosha förbi bilarna! Visst kom andra krav på tal också men detta var det som lät mest udda?! JAg försöker komma på om min kära sambo medvetet har ihjäl dessa gamla häckar för att slippa dem? Den förra dyngbilen jag hade, en gammal Audi 100 lastpråm, den börnade hon sönder framdäcken på under vintern.....samt att hon passade på att ommöblera parkeringar där hon ställde den.....inte andra bilar utan betongsuggor & staket, dom fick smaka på pråmens alla kanter & hörn! Hon hade ihjäl den till den milda grad att det inte lönade sig att reparera utan hellre skrota & köpa annat...
Under sommarhalvårets finare dagar kör hon omkring i en Z3 cab 2.8, en bil hon är väldigt mån om! Framåt mitten av sommaren är den också slö.... Jag har börjat ställa mig frågan, vågar jag låna ut min uris till sambon utan att hon har ihjäl den? Vågar jag ens tänka tanken på att låta henne ratta den kommande banbilen på mer än dubbla effekten?? Ska jag fråga mig, så som barnen i TV-programmet BULLEN & insändare till fråga Barbro, är min sambo normal??
Eller ska jag kanske ställa mig frågan om JAG är normal...då tanken på en...snygg tjej...med lite gasfot....i en frän bil....får mig lite.... :woot:
Nä! Ska jag vara ärlig så vet jag att hon skulle vara väldigt återhållsam & försiktig med dessa bilar & jag ser fram emot att sätta henne bakom ratten & låta henne gasa av sig på bana, så nu hoppas jag på en fin & solig sommar & att mitt schema ska klaffa med bankalendern!! ha en fortsatt trevlig vecka
_________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Var är tjejerna?!??!?!?!!
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 4 besök senaste veckan (12791 totalt) |