Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1110 besök totalt |
bilder på ytbehandlingar (alu och zink) modem #¤%&
zinksprutad bakaxel. zinket skall klara 300 grader alusprutat avgasrör.. alusprutad ljuddämpare extraktorgrenrör som suttit 2-3 år i en bil rör som suttit 2-3år i en bil nysprutat grenrör närbild på nysprutat grenrör _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||
Jag kan för lite för att göra en vettig kommentar så jag slänger till med en fråga istället
![]() Alusprutat vad är det ? Alltså sprutar man på aluminium? Varför? lindrar det värme utstrålningen? _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||
just alu sprutas på från en maskin med två rullar aluminiumtråd i sig.. med hjälp av hög ström smälter alu't i sprutan och med hjälp av lufttryck (tror jag) sprutas det ut.. zinket har han en maskin som bränner med hjälp av accetylen och syre i en manick (ser ut som stor färgspruta typ). även här är det tråd som mattas igenom som blåses på materialet.. varför? ja för att det blir hållbart, detta går att måla, polera, osv. .vissa spackel kan ha svårt att fästa på materilet dock.. lindrar värmeutrstrålning något. men inte mkt. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||
det måste blästras för att få det att fästa.
en kompis kompis utför detta åt mig.. ett grenrör går på 1500spänn kanske.. zinken är bättre än biltemas färg.. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1110 besök totalt |