Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Ändra vyn i ETCC2003 (går inte som jag vill)
746 besök totalt
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Va och köpte F1C igår och har idag laddat ner ETCC2003. Funkar fint med stöd för min kopplingspedal mm.

Men jag blir galen på att kameran vrider sig när man vrider på ratten. Jag tappar känslan för hur mycket jag ska parrera sladdar när det är så. I GTR2002 som jag kört innan har man ju kunnat ändra det i början. Men i ETCC hittar jag inget ställe att ändra på. Har varit inne i default.cfg och testat att ändra på alla värden men allt utom det jag vill ändras. Så hur gör man?

Nånting som är tråkigt är att det finns ingen motorhuv i cockpit view om man flyttar fram kameran. Jag vill nämligen att skärmen ska bilda framruta instrumentpanel och motorhuv. Ratten vill jag helst inte se för den har jag ju själv på skrivbordet. Originalvyn blir ju bara verklighetstrogen om man har skärmen 1cm från ögonen.

Skåne
Här sen Dec 2002

Allt går att justera...

Öppna upp din plr fil, i etc03save"lotus samuel" katalog.

Kolla igenom dessa värden.

Glance Rate="10.00000" // Rate to follow controller for glancing
Look Up/Down Angle="0.65000" // Angle to look up/down (pitch) w/ controller in radians (= degrees / 57)
Leanahead Angle="0.20000" // Angle to lean head (roll) w/ steering in radians (= degrees / 57)
Look Roll Angle="0.60000" // Angle to lean head (roll) w/ controller in radians (= degrees / 57)
Glance Angle="0.40000" // Angle to look left/right (yaw) w/ controller in radians (= degrees / 57)
Lookahead Angle="0.20000" // Angle to lookahead (yaw) w/ steering in radians (= degrees / 57)
Head Physics="1.30000" // Fraction of head physics movement applied to cockpit view (position AND rotation)
Head Rotation="2.00000" // Additional head physics multiplier affecting rotation only

Vad gäller din sk favvo vy får du väll fixa till den själv, genom att ändra i default.cfg.

Horda
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Tack

Min favvo vy har jag ju redan fått till hyffsat men som sagt så saknas det en motorhuv i den vyn. Det är inte så lätt för en amatör som mig att bara meka dit en motorhuv i en dator.

NYC
Här sen Jan 2003

Ursäkta en dum fråga, men hur ändrar man vyn i GTR2002?

(tackar på förhand för eventuella svar!)

Björn Klang
Stockholm
Här sen Okt 2003

Jag har inte vetat att man kan ändra vyn på sånt sätt..Inte för att jag våga göra det..Men skulle inte nån kunna posta ett screen på deras favvo vy så kan jag titta och avgöra om jag gillar den bättre, och vad ni har ändrat?

Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Jag kan numera svara på mitt eget inlägg. Om huvudet ska röra sig eller inte går att ställa i spelet. Man får gå in och ändra det där man ändrar känsligheten på joysticken. Det va ju inte lätt att veta.

746 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande