Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
988 besök totalt |
Setup? Jag fattar inte ett dyft...
Jag är snabbare med racebränsle i än vad jag blir i kvalsetup med lite bränsle... Ingen förändring mer än att ha mindre bränsle i görs, vad behövs för att hitta den där sekunden (eller mer) som ska finnas i kvalsetup? |
||||
Vad är det du kör för något?
oavsett vilket; skulle ju kunna vara så att bilens balans inte passar dina inställningar och/eller din körstil lika bra med mindre soppa... Annars tycker man ju att mindre vikt borde förbättra tiderna lite. _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||
Re: Setup? Jag fattar inte ett dyft...
Har på sista tiden fått samma fenomén, hoppas att det är för att vi utvecklas till det bättre som sim förare. På slutet av rejsa ligan körde jag bättre och bättre så för min del har jag utvecklats lite i alla fall men man undrar ju när man kan vara 1-2 sekunder snabbare med soppa för 20 minuter racing istället för soppa för 3 varv ![]() |
||||
Re:
STCC Volvo S60 (framhjulsdrivet alltså). Oftast kör jag på samma tider med mindre bränsle eller lite saktare 0.5 sekunder... |
||||
_________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||||
Re:
S60:n för min del också ![]() |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
988 besök totalt |