Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Setup? Jag fattar inte ett dyft...
988 besök totalt
Sören Ö
Västerås
Här sen Okt 2007

Trådstartare

Jag är snabbare med racebränsle i än vad jag blir i kvalsetup med lite bränsle... Ingen förändring mer än att ha mindre bränsle i görs, vad behövs för att hitta den där sekunden (eller mer) som ska finnas i kvalsetup?

Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005

Vad är det du kör för något?

oavsett vilket; skulle ju kunna vara så att bilens balans inte passar dina inställningar och/eller din körstil lika bra med mindre soppa... Annars tycker man ju att mindre vikt borde förbättra tiderna lite.

Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Re: Setup? Jag fattar inte ett dyft...

Sören Ö skrev:
Jag är snabbare med racebränsle i än vad jag blir i kvalsetup med lite bränsle... Ingen förändring mer än att ha mindre bränsle i görs, vad behövs för att hitta den där sekunden (eller mer) som ska finnas i kvalsetup?

Har på sista tiden fått samma fenomén, hoppas att det är för att vi utvecklas till det bättre som sim förare. På slutet av rejsa ligan körde jag bättre och bättre så för min del har jag utvecklats lite i alla fall men man undrar ju när man kan vara 1-2 sekunder snabbare med soppa för 20 minuter racing istället för soppa för 3 varv

Sören Ö
Västerås
Här sen Okt 2007

Trådstartare
Re:

olofson skrev:

oavsett vilket; skulle ju kunna vara så att bilens balans inte passar dina inställningar och/eller din körstil lika bra med mindre soppa... Annars tycker man ju att mindre vikt borde förbättra tiderna lite.

STCC Volvo S60 (framhjulsdrivet alltså). Oftast kör jag på samma tider med mindre bränsle eller lite saktare 0.5 sekunder...

SRMrolle
Göteborg
Här sen Aug 2005

är det i timetrial båda gångerna?

[SRM]Rolle

www.racingmates.se
Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag

Probably the friendliest team in the world
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Re:

Sören Ö skrev:
olofson skrev:

STCC Volvo S60 (framhjulsdrivet alltså). Oftast kör jag på samma tider med mindre bränsle eller lite saktare 0.5 sekunder...

S60:n för min del också

Racingsimulatorer
988 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande