Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11 >> 44973 besök totalt |
Flytta stolen bakåt går nog bra om du gör nya fästpunkter för bältet (vilka då ska hålla måttet). Förutsätter väl att du gör om rattstången på rätt sätt. SFRo-boken kan kanske ge en del svar.
_________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||
BSP? ;-)
Att flytta stolen bakåt är sällan några problem men det gäller att se till att bältet fortfarande hamnar rätt och att du når blinkersspakar etc. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
Re:
Hur är med att kap och bygga en låda där, så man får fram hela stället? SBP brukar juh ha åsikter om både det ena och andra... ![]() _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||
_________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
Re:
Arshdå... för som det syns, om vi vill flytta fram stället, måste vi kapa en del. Så alternativet är alltså att flytta bak stolen. Hur pass brukar sånt påverka sikt och sånt? grovt mätt, måste den bak 20cm ungefär. Då måste man nog ändra rattstångens vinkel + längd, och ändra växelspaken +hb..... Någon som har något tipps hur ni monterat ett gockis ställ? _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||
Re:
Hmm... får man sitta bakanför huvudbågen? Eller måste vi vinkla upp stolen? ![]() ![]() Bevisligen finns det plats, OM vi rätar upp stolen. Men, vad händer vid regbes om vi måste flytta bak stolen? Har för mig att man måste ha orig stol? Måste bilen vara körbar vid regbes? Tänkte om man kan dra dit bilen,och få in i papperna motorbytet + buren. _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||
På en äldre bil brukar inte originalstol krävas. Att dra tillbaka stolen cirka 20 cm är sällan några problem för gatreggningens skull.
/Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
Re:
Kan strävan ge oss problem? Måste bilen vara körbar vid regbes? _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||
Vilken sträva? Buren måste nog vadderas hursomhelst.
Ja, bilen måste vara körbar. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
Re:
dörrsträvan, kommer att bli ett högt insteg... _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||
_________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
Nu har kamremmen kommit. Jag hämtar ut den så fort jag kommer hem från Bryssel.
Dock ser det mörkt ut för mig att hitta tid för skruvning de närmsta veckorna. kanske eventuellt om inte någon kväll nästa vecka. Du får köra ett eget rejs om du vill få igång den. Jag kommer inte att prioritera skruvningen. _________________ //Anders Jegeros Får betalt för att resa runt. |
||
Nu börjar "smiska bana med bakhjulsdrift" abstinensen vara för stor.
Vad sägs om att satsa på plan B. Ett par kvällar i garaget borde göra att bilen är körbar igen. Vill bara köra nu. Dit med orginalpedalstället Montera det moddade insuget Köpa fyra nya spridare Köpa en tps. Installera kabelhärvan för MS:et Sedan är bilen klar för att köra..... _________________ //Anders Jegeros Får betalt för att resa runt. |
||
Re:
check på den! _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||
spjällhusen + fuelrail blästrade
ny kabelpiska till ms tps och sånt finns hemma Nya trattar Saknas, spridare. _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||
_________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||
||
Re:
vi hade 354cc/min spridare , och dom verkade ligga rätt högt... så för att skapa lite buffer blir dom rätt stora ändå på denna sugmotor. _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11 >> 44973 besök totalt |