Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
tankfråga
6114 besök totalt
timolo
Olofström
Här sen Jun 2004

Trådstartare
tankfråga

Håller på att bygga en Renault 19 för att eventuellt köra ERCup nästa år.
Har lite funderingar när det gäller montering av säkerhetstanken. Får jag kapa upp golvet i bagaget (bilen är av hatchbackmdell) bygga en låda och sänka ned säkerhetstanken så den sitter fast monterad och i samma höjd som orginaltanken sitter i dagensläge?

Särö, (Göteborg)
Här sen Mar 2008

Enligt vårt tekniska reglemente så får man inte modifiera karossen för att ge plats för en annan bränsletank. Så en säkerhetstank måste placeras i bagageutrymmet med en skiljevägg till kupén, eller på samma plats som originaltanken, men då måste den monteras underifrån.

ledamot i SBF Racingutskott
Citera
timolo
Olofström
Här sen Jun 2004

Trådstartare
tanken kommer att monteras under bilen det är mer att anslutningarna till snabbtankningen kommer upp genom golvet så att ovansidan på den förslutna lådan kommer att synas bara

Skillingaryd
Här sen Apr 2005

Re:

timolo skrev:
tanken kommer att monteras under bilen det är mer att anslutningarna till snabbtankningen kommer upp genom golvet så att ovansidan på den förslutna lådan kommer att synas bara

Det ser jag inte som något problem särskilt om det går att använda inspektions lucka eller givarnedgång dock måste det vara brandskyddat med låda över slang anslutningarna och metall hölje över slangar typ aluflexslang om det är en sk. två volyms bil. för brandskydd. Tankanslutning en får ej heller finnas i cupen

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Svalle
Åstorp, Skåne
Här sen Jan 2005

Håller med Björne.
Det finns flera bilar med sådana lösningar i serien redan.

tankfråga
6114 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande