| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Skoghag anmäls till förbundsbestraffning
|
58 besök senaste veckan (437285 totalt) |
|
Re:
Det är väl solklart, Fredrik är illojal för att han konkurrerar och SBF vill inte att konkurrensverket ska oroa sig. Jag tycker det verkar som om SBF's olika tentakler är riktigt överens när de försöker dra in banlicenser (om det stämmer) i en ände av landet medan man på annan ort försöker påskina att man inte ogillar konkurrensen. Tyvärr är det ju ganska enkelriktad kommunikation, har SBF på något sätt kommunicerat till medlemmarna genom en officiell kanal eller väntar vi på det fortfarande? _________________ Anders Hansson |
||||||
|
Det som jag tycker är riktigt sött är att dom smyger IN I våran monter och fotar av alla "infotavlorna" antingen på morgonen innan vi kommit till mässan eller möjligen efter vi gått på kvällen.....
För dom inskickade fotona var ju utan Veronica med på bilderna, och alla andra som fotade oss var mycket noga med att få med henne med
Undrar om "fotografen" kände sig som en riktig UnderCover deckare .......
|
||||||
|
Re:
Jag tycker att du ska lägga upp en bild där vi får se hur Veronica ser ut. _________________ Anders Hansson |
||||||
|
Re:
njae.... jag tror inte dom försöker dra in några licenser eller banlicenser (det vet dom redan att dom har svårt att göra).... men diverse småpåvar på lite lägre distriktsnivå försöker skrämma förare och arrangörer inofficiellt....... problemet är bara att det sker mun till mun så jag kan inte bevisa det.... som t.ex allt dumt Thomas olsson från Södra BF säger....... (förrutom det han skrev på Hyllinge MS gästbok innan jag la mig i det och han fick backa och göra en "pudel" när jag skrev att SMA inte var svartrace utan hade samma laglighet som SBF) |
||||||
|
Re:
oki.... här är hon till höger..... till vänster har vi Niklas Falk som ser lite nöjd ut om ni inte ser skillnaden....
|
||||||
|
Re:
Ajajajaj. Bara inte någon anmäler till KKV
_________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
|
Re:
Jag ställde frågan i den officiella kanalen: http://forum.sbf.se/showthread.php?t _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||
|
Re:
kanske dags att puffa den tråden och be om ett officiellt svar? om SBF har ärendet under utredning (dvs snackar ihop sig om vad de egentligen ska säga) så kan de väl säga det. Hot som sedan inte verkställs är direkta lögner. _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||||
|
Re:
Problemet är ju att folk i vanlig ordning inte bryr sig. Ni sitter här eller nere i garaget och beklagar er. Som det är nu så är det bara en av etthundratiotusen medlemmar som ifrågasatt detta officiellt. Varför har inte 5000 andra medlemmar puffat den där tråden? _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||
|
Fick faktiskt svar nu av Claes G Elofsson (Södra BF ordförande, och så är han också ordförande för Racingutskottet).....
känns lite som Bosse Ringholm när han upprepade sig i absurdum i den där intervjuen på tv (om något som jag inte kommer ihåg vad det var just nu....)
Hur som helst, några officiella hot från Södra BF mot Laholm finns det inte , tolkar jag det som iaf.... utan då är det som vanligt, sånt man säger mun till mun är aldrig sanktionerat från högre ort utan bara eget påhitt...... vilket kan ju vara värt att tänka på för er alla..... dvs alla mellan-småpåvar som finns och "hotar" er med "att tänk på SBF-licensen" inte har något mandat från dom som bestämmer. hursomhelst, här är Claes Gs svar som jag lovade att jag skulle lägga ut.....
|
||||||
|
det kom inte med vilka han hade bifogat mailet till.... men det är ju kanske intressant med....
dom här fick det iaf av Claes G där jag vet vilka hälften är ungefär.... Almer Eriksson; Thomas Jansson; Magnus Rugsveen; Lars Servin; Janne Rydh; Claes G Elofsson; Jens Claeson; Niklas Rydh; Tina Buhre; Lennart Nilsson Dom jag inte har koll på och skulle vilja ha lite info om är: Magnus Rugsveen Lars Servin Jens Claeson Niklas Rydh Tina Buhre Lennart Nilsson förmodar att dom är Södra människor men mera då, vad gör dom och var kommer dom ifrån? |
||||||
|
Det verkar ju vara styrelsen för södra bilsportsförbundet (vilket du säkert redan listat ut). Kolla http://www.soedrabf.se/index.php?option=com_content&view=article&id=111&Itemid=96
Men vilka de egentligen är, var de kommer från och vad de åstakommer har jag tyvärr ingen aning om _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||||
|
Nu är det nästa avdelning av SBF som är ute och simmar..... nämligen offroad-utskottet.....
följande mail har skickats till KKV
Självklart så ringde jag även upp Göran själv och frågade om det stämde? Först innan han förstod vem jag var (självklart så presenterade jag mig direkt i samtalet) så tillstod han att SMK Uppsala riskerade saker så småningom.... men sen när han förstod vem jag var så backade han friskt utan då hade han enbart startat en dialog med SMK Uppsala så att dom kunde välja SBF istället till nästa år och att då SBF skulle bli både billigare och enklare att arrangera offroad-tävlingar inom. Det är sånt otroligt fulspel bakom gallerierna numera från vissa SBF besläktade personer att det är helt otroligt.... Och det här är ju bara sånt som har kommit till min kännedom, tänk hur mycket det är som jag inte fått reda på? Hoppas verkligen KKV kommer med domslutet snart så jag verkligen kan sätta allt svart på vitt..... Och slippa alla såna här gerilla-attacker bakom ryggen från SBF..... |
||||||
|
Re:
Det som vore extra intressant vore ju om det finns en inspelning på samtalet, kanske något att tänka på nästa gång du ringer/blir uppringd av SBF ifall det inte är så nu? Bara som tips...
_________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||
|
Re:
En mig närstående förening hade en diskussion med en leverantör som tillverkat en grej utan beställning. När leverantören ringde upp var han mycket noga med att tala om att samtalet spelades in. Kolla om det finns en regel som kräver att man upplyser den uppringde om inspelning. _________________ Arne Lindgren |
||||||
|
Re:
Det räcker om den ena parten är medveten om att samtalet spelas in. _________________ Niklas Lövgren |
||||||
|
Re:
Jag har inte glömt den interna "mappen" som de hade på Lelle med flera, som de själva så vackert fick omnämnt när SBFs internkommunikation blev publik. Jag vet att det fanns folk som med hjälp att datalagringslagen begärde ut eventuella uppgifter om dom själva. Hur har det gått? _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
|
Re:
Han kanske gjorde det för att den i andra änden skulle inse stundens allvar och inte säga massa saker (beställa muntligt) som han backar från senare, det är ju rätt svårt att bevisa att nån beställt nåt muntligt om man inte har det inspelat. Rätt smart faktiskt, han kanske inte ens spelade in nåt.
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Skoghag anmäls till förbundsbestraffning
|
58 besök senaste veckan (437285 totalt) |