Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 1 besök senaste veckan (34412 totalt) |
Re:
Helt otroligt....men farbrors MB var också "för låg" men den besiktigade dom utanför...det gäller att få rätt gubbe..märkligt. _________________ Fredric Sjöblom ------------------ BMW 5 -16 Mini Cooper -15 Huqvarna FE 350 -17 |
||||
Extra domkraft
Jag har fastnat på lyften två år i rad. Frontläppen går förbi men sedan är det stopp. Man klarar inte att lyfta upp bilen och inte heller att få släden förbi framaxeln. Jag köpte den minsta saxdomkraften på Biltema, den börjar vid 90 mm. Så i fredags när jag skulle besiktiga så förklarade jag att bilen sannolikt skulle fastna på lyften men att jag hade motmedel. Det gick bra. Frontläppen passerade utan kontakt. Sedan använde jag min domkraft på båda sidorna så att de kunde lägga in kuddar och kunde lyfta framaxeln. Besiktigad UA. Nu var det i och för sig en väldigt schysst kille som råkar ha en bil här på forumet. Men jag tror ändå att jag skulle passera om jag hade haft mindre tur med besiktningsman. Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj |
||||
Re:
Det är ju helt j-a oacceptabelt att man så uppenbart ska trilla dit pga någons aviga attityd eller dagsform Jag har fått min bil igenom med blankt protokoll 4 år i rad och med modifieringar som iaf i en del stycken är större än dina, o det har ingenting att göra med försumlighet hos tjänstemannen i fråga, eller trafikosäkerhet hos bilen. Man blir lite trött ![]() _________________ Jonas Sandborg BMW M3 E30 -87 Såld BMW M3 E90 -11 Såld BMW 3.0 CSI -72 Porsche 996 GT3 -04 Såld Lotus Exige S240 -08 Shelby gt350 -17 |
||||
Re:
Va sjutton Samuel, jag trodde den skulle bli vit ![]() Ses på Uråsa ![]() |
||||
Re:
[quote="karlzon"]
Mycket fina hjul. Vad är det för fabrikat på dessa fälgar och vad heter modellen?? Mvh / Mattias _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||||
Igår söndag blev det 15 varv på ringen. Tyvärr va det mycket trafik och mycket bilar som inte vill släppa om. Åkte uppvarmningsvarvet på morgonen på 8.07 sen va det fullt på banan och omöjligt att få nåt flyt. Verkar "tyvärr" inte va nån finanskris här inte. Lite mindre Engelsmän kanske. Men desto fler Italienare och dom verkar ha ännu svårare att släppa förbi. Mot slutet av dagen började det bli mindre bilar. Men innan dess hände tyvärr nåt tråkigt. Bakdäcket small på väg ner mot T13. Slutkört!!! Så jag fick stå och titta på när banan va helt fri dom sista 20min.
![]() Fick ett 8.12 varv på film, dock med en hel del trafik som tar ner tempot rejält. Sitter på lite dålig lina här nere men kanske kan ladda upp den senare. och till slut lite glada miner. Man är ju trots allt på ringen efter 2år uppehåll. ![]() ![]() ![]() |
||||
INTE kul med däckexplosion! Tur att ni kom oskadade därifrån.. Vad var det för däck om man får fråga? Pirelli?
|
||||
Usch då, tur att det hände där det inte går så fort. Kul att ses där uppe i bergen!
Nästa helg skall det monteras distansblock. ![]() _________________ Anders Jonsson, 77,3 Km från NS Åk: BMW 2500, 2800, 3,0S, 3,0Si mfl "Bei BMW Automobilen ist der Fahrer nicht Zuladung, sondern integrierter Bestandteil" |
||||
Re:
Been there done that! Du är inte ensam i livet längre utan har större ansvar nu! ![]() ![]() Skaffa bur! ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Skönt att det gick bra, Samuel, och att du fått tag i nya sulor redan
![]() Dina chassin är ju som en blöt dröm på Ringen!!! Vi väntar på ditt 7,40 varv ![]() ![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Re:
Jag har bur. Men den är ingen garanti tyvärr. Men som sagt nya sulor monterade redan och nu väntar vi på kvällen. ![]() |
||||
Re:
Du får vänta till hösten när jag tar den "riktiga" bilen. Men vi har ägnat oss åt teoretisk rejsing här nu med driftboxloggar. Klipper man bort vägarbetet idag och några hojar som blockerar i slutet så blir det sista varvet för dagen 7.49,38. ![]() ![]() |
||||
Vill veta mera
Samuel, Bra att det klarade sig med däcket. Har du någon uppfattning om varför det hänt två gånger? På mina banevent så tror jag aldrig att jag har sett någon som fått en explosion. och - Du måste berätta mer om hur bilen kändes. För visst är bilen preppad nu jämfört med när du körde för två år sedan? Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj |
||||
Re:
Jaha, vi är där nu ![]() Då ska jag rådfråga doktorn, vad jag Teoretiskt kört på ![]() 7,22 kanske.... ![]() PS::: kände du nån skillnad på de nya Toyo däcken? Att rekommendera? _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Re:
![]() ![]() ![]()
Dom kändes mycket bra. Hade rätt höga förväntningar men det va väl ungefär som jag hoppats. Dom ger ett helt annat förtroende för bilen. Nu ska man inte jämföra gamla däck med nya. Men jag har ju åkt 3 set nya kuhmo och dom går inte lika stabilt som Toyona. Greppmässigt är svårt att säga om det är bättre. Det är dock två helt olika däck. Säger inte att toyo är bättre. Men helt klart värt ett test. |
||||
![]() Kul att du fick på två Toyosar och att de känns bra! Får tacka för den korta, men händelserika åkturen i söndags. Som du säger får vi vara glada att det hände på väg mot T13 där det uppenbarligen fanns bra ställe att parkera bilen på med. Lycka till med varven nu, låt loggen visa riktiga 7 minuterstider nu utan teoretisk racing ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 1 besök senaste veckan (34412 totalt) |