| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
M3 E30 ägare förs.fråga*** LÅST, ej banåkarrelaterat***
|
1697 besök totalt |
|
hej. jag är nybliven m3 ägare och jag undrar hur ni försäkrat era m3 e30? gärna någon form av entusiastförsäkring är jag intresserad av. eller iaf en som förstår bilen rätta värde och inte kollar blint på årsmodell som några bolag jag varit i kontakt med gjort. de har rekomenderat mig halv eller trafik för att det är en gammal bil som inte är värt något...
vilen är i toppskick det är hjul på den för stora pengar och maskin/drivlina är extremt påkostad. finns det något sätt att försäkra detta på? jag vet vart jag kan tänkas börja söka (bilsportförsäkringar och diverse andra bolags entusiastförsäkringar). men hur gör NI? alltid bra att veta och höra från dem med egen erfarenhet. väldigt tacksam för svar. Mvh Bullen! _________________ Sammy Lundin |
||
|
Med gällande vagnskadeförsäkring menar Daniel, det förutsätter även medlemskap i BMW Club Schweden
Mer info om BMWCS Medlemsskap: http://www.bmwcs.com/bliMedlem.php Mer info om försäkringen: http://www.bmwcs.com/formaner.html#F _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
|
http://www.vesta.se/ gav bäst pris på min bil (visserligen inte en E30)
|
||
|
Måste då tilllägga att jag haft med original att göra 4ggr på våra bilar och det har varit KLOCKRENT!
Vesta har jag däremot hört (och läst) att det varit mindre bra vid skador, en sak nog så viktig att ta i beakt vid tecknande av försäkring. Sen att dom inte hade bättre pris än original i mitt fall är nog bara en slump, för det verkar aldrig gå att reda ut hur dom beräkniar våra premier. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
|
Grattis till en oerhört kul bil!
Jag har min försäkrad hos Salus Ansvar, tyvärr försäkrar dom inte bankörning längre. På www.m3e30.se finns en hel del kunskap, testa att fråga i forumet! _________________ Simon Möllefors Kör: M3 e30 -87 Körde: Mini Cooper -97 |
||
|
Re:
För mig var vesta otroligt mycket billigare än originalförsäkringar så jag rekommenderar klart att man kollar med dem innan man bestämmer sig för något. Det vore intressant att se vart du läst om vestas mindre bra förfarande vid skador för jag själv gjorde rätt mycket research innan jag skrev upp bilen på dem och jag hittade överlag bara bra kritik? Jag tvivlar inte på dig, jag är bara förvånad att jag själv inte hittade något speciellt dåligt om dem när jag letade.. |
||
|
nu är inte de en M3E30, utan bara en 320iM.. men min är försäkrad i Länsförsäkringar, genom deras enthusiastförsäkring, då besiktade dom bilen så den är helförs. för 1108kr om året.. Och är inviduellt värderad, visst det är lite saker man inte får göra som att använda den som bruksbil osv.. men de gör man ju ändå inte med en enthusiastbil..
_________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||
|
Det framkommer ganska tydligt att det här med premier är HÖGST induvidiellt, det jag ville trycka på var att original har varit så himla bra att ha och göra med, allt har gått som en dans varje gång.
Detta är en sak man verkligen uppskattar den dagen men nyttjar det man betalt för.. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
|
Re:
LF är bra att ha att göra med, aldrig varit några problem (har iofs personligen bara LF, Sveland och Atava som referenser, där atava var problem och sveland var dyra..) min bil är ju som sagt inviduellt besiktad, men ett av kraven är ju att man måste ha en bruksbil hos LF, samt att dom har massor av andra tjänster, men nog om det, nackdelen är som sagt bruksbil hos LF men min bruksbil + min bmw kostar inte i närheten av vad bara bmwn helförs. med 500mil om året kostar på något annat bolag.. sen att jag vet att dom inte strular (iaf har dom inte det hittils) om något händer känns bra för mig. _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||
|
oj med svar =) tackar.
jag ska gräva lite mer i de förslag ni givit mig. några talar bra om LF men LF i kristianstad hade aldrig hört talas om någon individuell värdering. hon hade jobbat där i 33 år och inte hört något så komiskt. en bil var värd en viss peng enligt listan men hon kunde givetvis inte säga hur mycket. att min motor och transmission kostar 200000:- att ersätta gick inte att göra något åt. men jag ger mig inte. jag får viga några dagar i telefon hos något annat LF kontor och även de andra förslagen. tack så mycket! _________________ Sammy Lundin |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1697 besök totalt |