| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Sluta stödja Dalslands Ring!
|
1, 2 >> 4170 besök totalt |
|
Ja detta är inte mina ord utan det var jag fick se i Bohusläningen idag på sida 3 nästan en halvsida med färgbild m.m. Jag höll på att sätta lunchen i halsen av alla dumheter som poblicerats, bla att en sjö för ornitologi skulle anläggas istället. Tyvärr har jag ingen scanner här tillgänglig men en saklig och bra skriven insändare vore på sin plats om nån orkar/har tid vilket jag tyvärr inte har just nu (jobbar 12timmars). _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||||||
|
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
|
_________________ Dennis Johansen PCS 3413 Porsche 911 SC -83 Saab 9-3 -07 |
||||||
|
Sen att varje amerikan släpper ut 21ton glömer såklart de här rabiata människorna...... Suck
|
||||||
|
Nej exakt, gillar du fåglar sätt upp talgbollar eller åk till Tåkern. Vad är problemet!?
|
||||||
|
såna där inlägg är ju bästa reklamen för Dalslands Ring som finns....... eftersom vilken normalt funtad person som helst blir ju automatisk positiv till motorbanan när man läser ett sånt inlägg.
|
||||||
|
Re:
Nej tyvärr håller jag inte med dig, folk som inte är insatta köper såna insändare med hull och hår. Lägg till lite siffror och miljösnack så har snart en lynchmobb bildats. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||||||
|
"En svensk släpper i snitt ut 10 ton koldioxid per person. Vi behöver komma ner till 0,5 ton"
Så vad han föreslår är alltså att vi dödar halva sveriges befolkning som inte klassas som svenskar då med andra ord? EDIT: Hjärnsläpp, jag menade självfallet att alla personer som inte klassas som svenskar behöver föröka sig 20ggr, fan vad jag kommer behöva ligga i
|
||||||
|
Re:
...och slutar med att äta kött, värma oss, alla ska jobba hemmifrån och inte umgås med någon för då kanske man behöver ta sig någonstanns, skaffa barn, bli sjuk, och, och, och... Snacka om insnöad person med sitt högst personliga intresse i gluggarna och inget annat.. _________________ Christian Lange 458 |
||||||
|
Den insändaren håll ganska låg litterär klass, knappt forumnivå med spridda åsikter/tyckande utan referenser/fakta.
Det är ju inte så svårt att vifta bort som byfånebabbel när det börjar med 95% minskning av användandet av fossilt kol (imorgon?). |
||||||
|
Re:
Hahahah underbar tanke
_________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||
|
Borde finnas många på detta forum med vass penna & tillräckligt med
fakta i bakgrunden för att såga denna person under fotknölarna
Kanske dax för ett inlägg i debatten _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
|
Det kanske vore ide'att ta reda på Co2- utsläppet av tidningsproduktion. Från papperstillverkning till färdig tidning.
All nödvändig info finns ju på datortidningar = tidningarnas hemsidor. Frånsett det har jag redan köpt en hög "stöttepapper" i dalslands ring, så "ropen skalla dalslandring åt alla". _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||||
|
"En svensk släpper i snitt ut 10 ton koldioxid per person. Vi behöver komma ner till 0,5 ton"
Sen när blev en svensk mer än en person?
_________________ Klas Eriksson Alfa Romeo 75 2.5 -87, BMW 318is -90, BMW 318i(s) Touring -93 mm |
||||||
|
Re:
Sa inte att han borde stå oemotsagd..... bara att det han skriver snarare förbättrar läget för Dalslands Ring, då det är så taffligt skrivet
|
||||||
|
Re:
Vem säger att majoriteten har fler hästar hemma än han som skrivit.
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
|
Det här är samma snubbe tror jag som håller på och överklagar beslut och gör allt för att sätta stopp för projektet sen det har startat! Så fort det har varit en artikel eller reportage så har han varit med i en insändare och propagerat för sin sjö!
Som att det skulle vara brist på sjöar i Dalsland
Vad jag har hört i allafall så har han inte fått med sig fler personer i protesterna så än så länge är det en enmanskamp om ryktet stämmer!! Att han orkar
|
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1, 2 >> 4170 besök totalt |