| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Premiärtävling på Sturup 3 maj
|
6955 besök totalt |
|
Äntligen startar tävlingssäsongen och till premiärtävlingen på Sturup på söndag är det 32 team anmälda. Det innebär att det är flera av de 54 till serien anmälda teamen som inte är klara, men det innebär också att vi slipper gallra bland anmälningarna denna gång. Flera team är dock nya för året och bland dem kan man t ex notera nr 77 Beamer Racing som har köpt toppteamet TNT's BMW 320, och där rallycrossräven Stig Emilsson och hans son Linus ingår. Ett annat nytt team är nr 4 BPJ Racing från Göteborg som har inhandlat en BMW 320 som tidigare gått i BTCC, och som med Volvomotor torde bli en vass konkurrent. Även det tidigare Volvoteamet Tornado Racing har nu byggt en BMW 320 med Volvomotor, och att döma av bilder som släppts bl a här på Rejsa så ser det ut att vara ett mycket kompetent bygge. om man vill komma och titta så är det fri entré, och det är lätt att hitta till Sturup Raceway, eftersom infarten till banan ligger bara några hundra meter från stationsbyggnaden på Sturups flygplats. _________________ Olle Odsell teammedlem i Flying Fellows ERCup, ordf i Lotus Car Club of Sweden, ledamot i SBF Racingutskott |
||||
|
Avklarad.Med ett Trevligt race och fint väder kanske lite mycket man fall, hem och skruva.
_________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||
|
Vi klarade oss i varje fall...
Vi hade varit glada om vi bara komm i mål... Nu gjorde vi det dessutom på en 6:e placering
Skönt att premieren är avklarad med den nya bilen. Vi vill tacka alla våra konkurenter för att dom tog hänsyn till vår nya fina bil och höll gott avstånd. _________________ Mattias Pålsson-#25 tornado |
||||
|
Det vart inte alla Bmw som klarade sig utan bucklor. Det var väl en längst upp på pallen före både volvo och någon porsche tror jag.
_________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||
|
|
||||
|
Re:
Sygga foton! Hur tyckte du tävlingarna var då? Ska du göra något reportage från sturup som kommer att visas på ERCups hemsida? Jag lovade dig att du skulle få titta och plåta lite under huven på våran BMW, men vi fick annat att tänka på mellan träningen och starten sen dess så är huven fortfarande oöppnad faktiskt. Men du kommer väll och tittar fler gånger... /Mattias #25 Tornado Racing _________________ Mattias Pålsson-#25 tornado |
||||
|
Re:
Tackar.. Bilder kommer läggas upp på ERCups sida så fort jag bara hinner men skriva får någon annan göra som vet vad dom pratar om.
Tycker det var väldigt intressant! Ville ju inte vara i vägen eller på annat sätt störa er, ja, inget annat team heller för den delen. Jag hoppas självklart på att ni vill jag ska plåta mera och då ska jag vara lite mer under skalet på alla.
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
6955 besök totalt |