Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Race 3 - ETCC @ Hockenheim - 7 dec
<<   1, 2, 3, 4
5176 besök totalt
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003

Snabbspola precis igenom reprisen för att titta på om jag putta på dig hylander och den enda gången jag rörde dig så du åkte av var på varvet efter vi båda trodde vi fått målflagg. Du däremot hade två rejäla puttar på mig och inför putten i sista kurvan bromsa du inte över huvud taget så utan mig där hade du vart ute och nosat i barriären. Sen verkade du ha problem med bromspunkten till hårnålen du missa där en fyra fem ggr och vid 2 av dom tillfällena körde jag om dig. Men sorry om jag körde fult.

Sorry till alfan som försökte köra om inför hårnålen som hamna i en liten snurr oxo men där får du nog skylla dig själva lika mycket.

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
1) fuZe 1592,439 (1)
2) SpeedyGT 1597,159 (1)
3) RocketRoger 1614,856 (3)
4) Kavic 1632,809 (0)
5) CWaltgard 1650,101 (2)
6) A Kronberg 1682,203 (4)
7) ThomasT 1690,368 (0)
8) P Hylander Avbröt 1760,293 (3)
9) HOOPoo Avbröt 1766,982 (11)
10) Jonas Larsson DNF
11) Niklas Maravic DQ
12) oscar DQ

+ 4 extra poäng till fuZe som tog Pole Position!

Jag har inte fått några protester på ovanstående så då ser ställningen ut som följande:

1) fuZe 30 p (3)
2) SpeedyGT 18 p (3)
3) Rocket Roger 15 p (3)
4) ove M 12 p (2)
5) Jonas Larsson 11 p (3)
6) Kavic 10 p (3)
7) pg_ice 8 p (1)
7) C Waltgard 8 p (3)
9) A Kronberg 7 p (3)
10) P Hylander 3 p (3)
10) ThomasT 3 p (3)
12) oscar A 0 p (3)
12) Niklas Maravic 0 p (3)
12) HOOPoo 0 p (3)
12) Stigs RC 0 p (2)
16) Nypan (empk2k?) 0 p (1)
17) PV 0 p (1)
18) Gustav Uhlander 0 p (0)
19) djungel-Jim 0 p (0)
20) LarsA 0 p (0)

Team Swedish Racing Mates
Citera
CWaltgard
Goteborg
Här sen Jan 2003

HOOPoo skrev:
Sorry till alfan som försökte köra om inför hårnålen som hamna i en liten snurr oxo men där får du nog skylla dig själva lika mycket.

Det är lungt HOOPoo, jag föll på eget grepp kan man säga. Jag tryckte lite för hårt på bromsen. Och med så mycket bromsfördelning som jag har bak så snurrar den av sig själv ibland
Fördelen är ju att man sparar framdäcken, hehe.

Laholm
Här sen Nov 2002

HOOPoo skrev:
Snabbspola precis igenom reprisen för att titta på om jag putta på dig hylander och den enda gången jag rörde dig så du åkte av var på varvet efter vi båda trodde vi fått målflagg. Du däremot hade två rejäla puttar på mig och inför putten i sista kurvan bromsa du inte över huvud taget så utan mig där hade du vart ute och nosat i barriären. Sen verkade du ha problem med bromspunkten till hårnålen du missa där en fyra fem ggr och vid 2 av dom tillfällena körde jag om dig. Men sorry om jag körde fult.

Japp, det var mkt svårt med bromspunkten, jag måste lära mig ta ut referensmärken som blir kvar hela rejset. Nu använde jag skyltarna längs bankanten men dom blev ju bortkörda direkt Jo, det stämmer, du körde om mig i hårnålen.... efter att du kört på mig.... Ja det stämmer, i ren frustatation så använde jag dig som broms i sista kurvan Det måste på alla sätt varit en regelvidrig manöver, så jag har full förståelse för eventeulla straff Eftersom jag inte har sett replayen så har jag inga mer kommentarer, du får chansen till sista ordet här för jag tror inte jag ska kommentera detta mer

Laholm
Här sen Nov 2002

Pär Hylander skrev:

F ö så fick jag målflagg uppe i hörnet på under mitten av varv 13. Hade iofs inte blivit varvad som jag brukar bli men antog att det hände när jag tog mitt depåstopp på varv 9 eller så. Avbröt efter ca ett halvt varv sen jag gått i mål när jag såg att folk började chatta. Så egentligen var jag nog någon placering högre med det spelar ingen roll för mig.

Niklas, som skrivit ovan så spelar inte placeringen någon roll för mig, men om samma bug uppträder igen där det spelar roll så får man ju grunna på lämpligt förfarningssätt. Eftersom det började chattas medans jag fortfarande körde på 14:e varvet efter att ha fått målflagg i mitten av 13:e så var ju onekligen tätchaffisarna redan i mål...

Kalmar
Här sen Jan 2003

Sorry, jag var nog en av dem som började chatta innan alla hade kommit imål.

För min del gick racet bra, jag såg i backspegeln att de var lite stökigt i starten, de ända som var lite konstigt var att CW låg 1:a och Jonas låg 2:a enligt datorn fast jag inte hade blivit omkörd av någon vad jag såg iaf .
Annars gick allt bra, hade inga problem med lagg eller nåt sånt.
e

Laholm
Här sen Nov 2002

fuZe skrev:
Sorry, jag var nog en av dem som började chatta innan alla hade kommit imål.

Nä, inga problem, jag/vi hade passerat mållinjen men systemet tyckte vi skulle åka ett varv till?

Hade jag avbrutit i förtid så hade ju inte ni kunnat chatta menar jag.

Kalmar
Här sen Jan 2003

Tänkte på en sak, de här med att folk åker ur när de blir dags för kval eller under kvalet verkar juh konstigt men de går säkert inte att bli av med. Så jag tycker att vi bestämmer att vi kör warmup efter kvalet så att de som kanske har åkt ur kan joina igen, så som vi gjorde igår.

Vi kanske ska köra warmup i 15 min eller nåt så att alla har möjlighet att hinna joina om de nu skulle krångla + att de kan vara skönt med lite warmup så att man kan köra lite en sista gång innan rejset eller kanske gå och röka/kaffe eller nåt liknande ???
Vad säger ni?

Skara
Här sen Jan 2003

Mycket bra ide det här fuZe !
Jag vet hur det är att bli utslängd, tråkigt tråkigt...........
Vi kanske ska köra warmup i 15 min eller nåt så att alla har möjlighet att hinna joina om de nu skulle krångla + att de kan vara skönt med lite warmup så att man kan köra lite en sista gång innan rejset eller kanske gå och röka/kaffe eller nåt liknande ???
Vad säger ni?
Bra bra bra... Mvh: Stig

Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Tävlingsledningen tycker att det är en utmärkt idé.

15 min warmup låter bra...

Jag ska uppdatera regelsidan...

Team Swedish Racing Mates
Citera
Racingsimulatorer
Race 3 - ETCC @ Hockenheim - 7 dec
<<   1, 2, 3, 4
5176 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande