Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Utväxling Porsche 993 GT2?
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (4329 totalt)
Anders T
Skåne
Här sen Jan 2003

Namndispens
Namndispens

FredrikÅ skrev:
993 GT2 är standardutrustad med G50/32, om det är till någon hjälp.

Ibland påstås det att det var G50/53 som satt i bilen, men jag har sett uppgifter om G50/32 också...

Här sen Sep 2003

Trådstartare
Diff(broms)

Är det någon som har koll på om det finns G50/20 (993 C2 låda) med olika diffbromsar? och isåfall hur vet man vilken som sitter i vilken låda?

Skåne
Här sen Jan 2003

Namndispens
Namndispens

Re: Diff(broms)

Maajola skrev:
Är det någon som har koll på om det finns G50/20 (993 C2 låda) med olika diffbromsar? och isåfall hur vet man vilken som sitter i vilken låda?

Såvitt jag vet fanns bara en diffbroms till G50/20 (& 21). Diffbroms var option så det finns ju bilar utan också.

Här sen Sep 2003

Trådstartare

Anders T skrev:
Maajola skrev:

Såvitt jag vet fanns bara en diffbroms till G50/20 (& 21). Diffbroms var option så det finns ju bilar utan också.

okej, finns det olika storlekar på själva diffen då? jag har hört att det finns 2 olika storlekar det ska visst vara 1 tum i skillnad

Skåne
Här sen Jan 2003

Namndispens
Namndispens

Maajola skrev:
okej, finns det olika storlekar på själva diffen då? jag har hört att det finns 2 olika storlekar det ska visst vara 1 tum i skillnad

Hm, inget som jag kan påminna mig (men det är ju ett tag sen så vem vet ). Däremot bytte man leverantör mellan årsmodellerna 95 och 96 om jag inte missminner mig (samma spärrverkan - 25/65 %).

Stockholm Norr
Här sen Maj 2003

[quote="kid"]
Jonas Jarlmark skrev:

Supramannen och Kenson: varför vill ni inte ha vajerstyrda 996 lådor?.

Helt enkelt för att bilarna redan är byggda för växelstång från fabriken. Det går att köra med wire också men då måste det kapas och svetsar i det pulverlackade chassit och det undviker vi så länge vi kan. (Sen så gillar jag också mekaniskt känsla...)

Allmänt banåkaforum
Utväxling Porsche 993 GT2?
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (4329 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande