Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 -87 | << 1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14 >> 7 besök senaste veckan (87199 totalt) |
Det får man försöka styra med högerfoten _________________ Jonas Sandborg BMW M3 E30 -87 Såld BMW M3 E90 -11 Såld BMW 3.0 CSI -72 Porsche 996 GT3 -04 Såld Lotus Exige S240 -08 Shelby gt350 -17 |
||||||
blir inte 1an och 2an rätt oanvändbara med en sån utv? om du har original lådan? _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||||
Jag har inte original växellåda utan en Grupp A-låda med annan utväxlingen. Så, nej faktiskt inte, toppfarten på ettan är dryga 90 och på tvåan ca125km/h, vilket gör att jag är nere på ettan i hårnålen (F2-kurvan) på Mantorp. _________________ Jonas Sandborg BMW M3 E30 -87 Såld BMW M3 E90 -11 Såld BMW 3.0 CSI -72 Porsche 996 GT3 -04 Såld Lotus Exige S240 -08 Shelby gt350 -17 |
||||||
Nere från pallbockarna, provkörd och redo för SBP på fredag. Med besiktningshjulen på.
I bättre skick än så här har bilen inte varit så länge jag ägt den. Kanske läge att fundera på att sälja.. Mvh /Jonas _________________ Jonas Sandborg BMW M3 E30 -87 Såld BMW M3 E90 -11 Såld BMW 3.0 CSI -72 Porsche 996 GT3 -04 Såld Lotus Exige S240 -08 Shelby gt350 -17 |
||||||
Stiligt Jonas, en M3E30 säljer man inte, speciellt inte i det skicket din bil är. Faller "sälj lusten" in, prova en nyare M3:a av valfri årsmodell så vill du inte sälja längre _________________ Patrik Skoog |
||||||
Ja, det är just det som är den svåra frågan; vad ska man ha istället......... _________________ Jonas Sandborg BMW M3 E30 -87 Såld BMW M3 E90 -11 Såld BMW 3.0 CSI -72 Porsche 996 GT3 -04 Såld Lotus Exige S240 -08 Shelby gt350 -17 |
||||||
Ja, det är ett riktigt I-landsproblem, vad skall man ha för bil för att kunna leka lite på bana Förutsätter att det bara finns 2st alternativ, nya och begangnade BMW så då har du antagligen redan den rätta bilen ....men visst hade det varit lite kul med en toklättad och lite småtrimmad M3E46 med ordentligt väghållningskit och fullbur _________________ Patrik Skoog |
||||||
Vad du än gör, sälj den INTE. om du skulle sälja den så kommer du förr eller senare att ångra dig. Jag har haft 3 st M3 E30 de senaste 12 åren och de korta tiderna man varit utan så får man ångest. _________________ Nicklas Ericsson 0760-528886 |
||||||
Blankt papper _________________ Jonas Sandborg BMW M3 E30 -87 Såld BMW M3 E90 -11 Såld BMW 3.0 CSI -72 Porsche 996 GT3 -04 Såld Lotus Exige S240 -08 Shelby gt350 -17 |
||||||
Mm. Men man kanske ska ha en period med lite ångest emellanåt för att lära sig uppskatta det goda i livet. Detta är ju bara min första M3 E30 _________________ Jonas Sandborg BMW M3 E30 -87 Såld BMW M3 E90 -11 Såld BMW 3.0 CSI -72 Porsche 996 GT3 -04 Såld Lotus Exige S240 -08 Shelby gt350 -17 |
||||||
_________________ Patrik Rosén Speedlab Crew - http://www.speedlab.se 3D-printing/Design - http://www.brainglow.se Instagram - https://www.instagram.com/brainglow.studios/ |
||||||
När man sätter sig ner och funderar, så är det ganska många bilar man just INTE är sugen på. Men en Clio V6 tillhör inte dem. Får dock erkänna att jag aldrig provat någon. _________________ Jonas Sandborg BMW M3 E30 -87 Såld BMW M3 E90 -11 Såld BMW 3.0 CSI -72 Porsche 996 GT3 -04 Såld Lotus Exige S240 -08 Shelby gt350 -17 |
||||||
Det kan nog vara dags för en liten uppdatering här.
Tyvärr kolliderade både Kinnekulle- och Anderstorpsträffen med annat för min del så därför är man extra taggad inför Knutstorp. Det är inte så mycket som hänt i garaget heller. Nya frambromsar har dock kommit på plats, plus lite allmän genomgång och oljebyten. Nu är det bara att hoppas på vettigt väder till helgen Mvh /Jonas _________________ Jonas Sandborg BMW M3 E30 -87 Såld BMW M3 E90 -11 Såld BMW 3.0 CSI -72 Porsche 996 GT3 -04 Såld Lotus Exige S240 -08 Shelby gt350 -17 |
||||||
En kort rapport från lördagens körning på Knutstorp med BMWCS/BMWSC, en av säsongen absoluta höjdpunkter (söndagen var jag tyvärr uppbokad på annat håll).
Som vanligt en perfekt inramad och genomförd träff. Så ett stort tack till alla inblandade Bilen fungerade helt fantastiskt. Motorn går otroligt bra. Jag hade för dagen sänkt varvstoppet från 9200rpm till 8600rpm för att inte riskera att hamna över bullergränsen Bakaxelutväxling och den tätstegrade lådan är perfekt anpassad för Knutstorp, bilen varvar nästan ut fullt på 5:an i slutet av rakan Jag hade en del understyrningsproblem på morgonen men de minskade successivt under dagen. Men som jag förstod så var jag inte ensam om detta. Tyvärr så gav de helt nya bromsskivorna upp fram emot eftermiddagen, f-n vad tröttsamt Detta gjorde att sista passet för dagen fick köras i maklig takt för att inte riskera totalt haveri. Jag har hittills envist hävdat att originalbromsarna på en M3e30 räcker mycket långt, men kanske jag behöver omvärdera det nu. Det är inte första omgången skivor som spricker så här: Mvh /Jonas _________________ Jonas Sandborg BMW M3 E30 -87 Såld BMW M3 E90 -11 Såld BMW 3.0 CSI -72 Porsche 996 GT3 -04 Såld Lotus Exige S240 -08 Shelby gt350 -17 |
||||||
Hur kör du Jonas Jag har också alltid hävdat att org bromsar håller, har aldrig haft något annat på mina cupbilar och skivorna har hållt ofantligt bra. Måndags ex? _________________ Patrik Skoog |
||||||
Sitter skivorna för tight mot navet så att de spricker pga navet expanderar en aning när det blir hett (bara en tokig fundering alltså) _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Har precis fått besked från BMW att de accepterar reklamation av skivorna, så jag ska ge dem en chans till. Det finns faktiskt en möjlig orsak, som isf är självförvållad. Jag borrar ju 4 extra hål i skivans nav för att kunna köra med 4/100 bultcirkel. Detta kan ju möjligen försvaga den, eller orsaka ogynsamma spänningar i den _________________ Jonas Sandborg BMW M3 E30 -87 Såld BMW M3 E90 -11 Såld BMW 3.0 CSI -72 Porsche 996 GT3 -04 Såld Lotus Exige S240 -08 Shelby gt350 -17 |
||||||
Funderar på om det också kan ha något med "inkörningen" av skivorna och beläggen att göra. Jag har följt Per på PEAN:s rekommendationer. Ett antal mjuka inbromsningar, därefter avkylning under färd, sedan ett antal medelhårda inbromsningar och återigen avkylning. Kanske att man behöver köra in dem ännu mer ? _________________ Jonas Sandborg BMW M3 E30 -87 Såld BMW M3 E90 -11 Såld BMW 3.0 CSI -72 Porsche 996 GT3 -04 Såld Lotus Exige S240 -08 Shelby gt350 -17 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 -87 | << 1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14 >> 7 besök senaste veckan (87199 totalt) |