Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 5 besök senaste veckan (26229 totalt) |
fälgar
Fälgarna härstammar från btcc på ford mondeo tror jag bestämt. Banåka var ju sist på kinnekulle alltför länge sedan ![]() Hoppas det kan bli något av till nästa sommar...fast med roligare motorstyrning ![]() Det är bättre det blir seriöst innan man ger järnet igen. _________________ Jerry Kjellgren 190E 2,5-16 (3,2-24)-89 min 190E 2,5-16 -89 (svensksåld) E420 AMG -96 |
Re: kliar fortfarande i fingrarna
Fy vad skoj att se den där gamla bilen igen... Skulle vara kul att komma ut till o kolla på den nån gång. Men i så fall får det nog bli utan 155:an för den står så bra på pallbockarna i garaget... Ring mig nån gång... skickar numret på ett pm om du inte har kvar det. /Thomas _________________ Thomas Emilson Alfa Romeo 155 |
Allt ligger på is en liten stund framåt med en dotter som bortförklaring.
![]() Letar nu efter bromsar som ska passa till framtida motorplaner ![]() ska försöka få in lite bilder men alla verkar vara för stora... ![]() _________________ Jerry Kjellgren 190E 2,5-16 (3,2-24)-89 min 190E 2,5-16 -89 (svensksåld) E420 AMG -96 |
![]() Äntligen så kunde man montera sina speedlinefälgar ![]() Nu är det dags att börja rätta till pärlan inför kommande säsong ![]() Byta drivaxeln som så typiskt avslutade förra säsongen och vattenpumpen som lekte fontän ![]() _________________ Jerry Kjellgren 190E 2,5-16 (3,2-24)-89 min 190E 2,5-16 -89 (svensksåld) E420 AMG -96 |
Glöm nu inte att slå en signal om du vill ha ngn som står och tittar på när du byter axel, jag kan värma pallen eller till o med rullbrädan om du är snäll
![]() Ska du inte lägga in ngn bild på hubbarna, dom är ju vackra som ett rådjur i sommarnatten ![]() _________________ Victor Johansson Manta GSI -87 Under konstruktion... Toyota Avensis -05 Astra F |
![]() Ett stort tack till Jesper ![]() [img] ![]() [img] ![]() _________________ Jerry Kjellgren 190E 2,5-16 (3,2-24)-89 min 190E 2,5-16 -89 (svensksåld) E420 AMG -96 |
![]() ![]() ![]() Det gör ju att man vill sätta fart och operera ut tummen ur aktern! Fick iallafall drivaxeln bytt som jag bokstavligen sprängde förra säsongen på en minimotobana ![]() Nu återstår bara att lufta bromsarna och låta mupparna på sbp göra det de gör bäst (ta betalt). [img] ![]() [img] ![]() [img] ![]() _________________ Jerry Kjellgren 190E 2,5-16 (3,2-24)-89 min 190E 2,5-16 -89 (svensksåld) E420 AMG -96 |
Japp!, med STOR hjälp av min tvillingbror
![]() Jag köpte ett set med breddare, skärmar och stötfångare som var avgjutna på en tävlingsbil. De passade inte på något sätt ![]() Det är inget utställningsskick på något sätt men bredden gör att hjulen får plats ![]() _________________ Jerry Kjellgren 190E 2,5-16 (3,2-24)-89 min 190E 2,5-16 -89 (svensksåld) E420 AMG -96 |
Jag har faktiskt inte löst det än
![]() Har väl väntat lite med det eftersom jag antagligen vill ha ner bilen lite till i fronten och måste ju då massera hjulhusen lite invändigt ![]() _________________ Jerry Kjellgren 190E 2,5-16 (3,2-24)-89 min 190E 2,5-16 -89 (svensksåld) E420 AMG -96 |
lite fortsättning...
![]() ![]() putsade till och snyggade till bromsarna fram ![]() Brorsan råkade springa förbi bilen med verktygen...nu ska det ändras lite i färgspecen inför sommaren ![]() ![]() Förberedning inför skrotning av KE-jetronic... ![]() Hittade perfekta tändspolar som passar som handsken ![]() och så det allra bästa, lite DTM godis!! ![]() Kan inte sluta titta på det ![]() ![]() Ska bara hitta lämpligt styrsystem till motorn sen är det bara att sätta igång med installationen. _________________ Jerry Kjellgren 190E 2,5-16 (3,2-24)-89 min 190E 2,5-16 -89 (svensksåld) E420 AMG -96 |
![]() Det var inga små diskreta förändringar som du satsade på i år inte ![]() Vad blir det för motorspec? orörd originalmotor med annat styrsystem/insug eller kommer du göra vid bottendelen med? Vet inte hur långt din bil har gått, men de tar lite stryk med tiden. Lycka till, jag kommer följa arbetet! ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
Insuget är sundkvists gamla och det är enkel spridarrad.
Bottendelen är genomgången och balanserad (skiljer 3/1000 g mellan tyngsta och lättaste kolv/vevstake) Det blir i stort sett original spec med finputsning denna sommar... _________________ Jerry Kjellgren 190E 2,5-16 (3,2-24)-89 min 190E 2,5-16 -89 (svensksåld) E420 AMG -96 |
Najs, vi får väl samla ihop oss iår och försöka i alla fall ta en gemensam banträff tycker jag!
Har du fått fatt på dom sista bitarna till Evo 2 paktet, vill minnas att du nämnde att det saknades dörrbitarna? Ska du inte skaffa en Evo 2 vinge? _________________ :: Mikael Lindqvist |
En träff vore helrätt!!
De sista delarna är på gång tack vare sundkvist med sina kontakter ![]() En EVo 2 vinge skulle vara min högsta dröm nu men få tag i en ... ![]() _________________ Jerry Kjellgren 190E 2,5-16 (3,2-24)-89 min 190E 2,5-16 -89 (svensksåld) E420 AMG -96 |
Det var länge sedan man visade upp något här men gör väl ett försök med lite bilder på bilen som den är för tillfället.
![]() Efter ett totalt fiasko med mappning av motorn så är en reservmotor ipressad och ett nytt projekt har skapats... ![]() ![]() originalmotorn får vackert vänta tills den är färdig till 200% innan den glider ner i detta motorrum igen ![]() _________________ Jerry Kjellgren 190E 2,5-16 (3,2-24)-89 min 190E 2,5-16 -89 (svensksåld) E420 AMG -96 |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 5 besök senaste veckan (26229 totalt) |