Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 11569 besök totalt |
Re:
[quote="Göte RS6 Sjögren"]
Är det vänstern UT på Nordslingan från GP banan elr är det vänstern nerför backen vid T13? Jag tolkar det du skriver som det sistnämnda men ville bara vara hundra. _________________ Joachim Qvarnström |
||||||||
Re:
[quote="Qvarnis"]
Ja, helt rätt, det är det sistnämda, vänstern ner backen på T13. Ja det syns ju oxå i bilderna Peter la ut att starten går just i början av denna kurva. På plats ser man en skylt med nr 63, just där satte jag starten. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
Re:
[quote="Göte RS6 Sjögren"]
7.29 btg. Tack för tipset! _________________ Joachim Qvarnström |
||||||||
Rätt säker på att du har rätt Henric.
Jag låg strax bakom Quarnis under sektionskörningen och jäklars vad gott det lät när 670 Mercedes-hk drog iväg. 1890 kg sätter dock vissa begränsningar vad gäller tider på NS oavsett om man har ett halvt kärnkraftverk under huven eller inte... BTW, Gaute, jag börjar mer och mer tycka att poäng är viktigare än tider på Ringen ![]() _________________ Mats Ericsson M3 CSL (parkerad i Adenååå) |
||||||||
Re:
Jo det menar jag såklart! Jag var helt av banan när jag skrev det igår när jag hade tråkigt på flygplatsen i Stuttgart! Sorry. Men kollade på film igår från söndagen efter kursen och där var det på ett oklockat varv BTG 7.54 på vanligt turistvarv. Ska lägga upp en film på det vad det lider. Kul som f-n var det hur som helst! och hel bil:) Vilken vecka!!! _________________ Joachim Qvarnström |
||||||||
Re:
Håller med dig fullständigt där ![]() Iallafall då jag körde en hyrd Clio Cup haha Mvh en mycket nöjd Erik som vann Sportfarhrer i grupp 11 med 77 poäng ![]() P.s. Flickvännen Helena fick 78 poäng samt vann ladies cup! Not bad för två nybörjare ![]() EDIT: Var visst inloggad på tjejens konto ![]() _________________ Helena Lindin ![]() |
||||||||
Re:
Han menade kanske att han var bästa nybörjare i grupp 11? SH har väl en förmåga att dela ut många pokaler om jag förstått det hela rätt ![]() ![]() Grattis Mats iaf till vinsten, synd att du inte fick vinna i en R26:a bara ![]() ![]() |
||||||||
Jo en R26R hade ju suttit som en smäck. Är dock toknöjd med Csl:en. Den går som en dröm efter att Tom Schirmer masserat den litegrann i våras. Längtar redan till pingst då det bär av ner igen
![]() _________________ Mats Ericsson M3 CSL (parkerad i Adenååå) |
||||||||
Re:
Förstår det ![]() ![]() ![]() |
||||||||
Re:
Huvudsaken är att du håller reda på att du vann:) _________________ Joachim Qvarnström |
||||||||
Re:
Hi,hi, det är just det som är faran med Scuderia Hanseat, kör man det för mycket blir till slut punkter viktigare än fart ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() På rent skoj ska jag åka en kurs vad det lider, logga varvet på ner mot ca 7.30+BTG, får väl hyra RSR högerstyrda CSL, sedan kan de ge mig 120poäng om de så vill(sämsta möjliga). Gör inte mig nåt ![]() Ps har ni för övrigt hört talas om Dorint pokalen, den delas ut väldigt sällan har jag hört ![]() Grattis Mats ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||
|
||||||||
Re:
Det har börjat bli lite ändring inom SH i form av att det är mer och mer ok att köra "rakt på" utan att poängen blir lidande. Har för mig att någon gammal tysk som drev tesen med ballongspåret har dött eller nått. _________________ ![]() |
||||||||
Som nybörjare fick jag 76 poäng. Vad det nu säger... Däremot loggade jag 7.35 T13-Gantry (ca 8.05 BTG), dvs 6 sek långsammare än Qvarnis, trots att jag hade 327 färre hästkrafter
![]() ![]() Nåväl, det var grymt kul med ett bra gäng och framför allt hade vi riktigt tur med vädret. Fem dagar på Ringen med torr bana, det händer inte ofta... |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 11569 besök totalt |