Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Scuderia Hanseat -våren 2009
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
11569 besök totalt
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re:

[quote="Göte RS6 Sjögren"]
Qvarnis skrev:
Made skrev:
Ska ni ner med Den Roliga bilen Q?

För de som vill köra driftbox under scuderian har jag en bra start och mål split som man kan köra under denna kurs. Den startar vid första vänsterkurvan i slutet på T13 och mål är Gantry. Så kör man denna sträcka på 7 min motsvarar det ca 7.30 BTG.

Är det vänstern UT på Nordslingan från GP banan elr är det vänstern nerför backen vid T13? Jag tolkar det du skriver som det sistnämnda men ville bara vara hundra.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Kollade på filen jag fått av Gaute.

Detta är T13 - Gantry

Detta är vanliga Bridge to Gantry

Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Re:

[quote="Qvarnis"]
Göte RS6 Sjögren skrev:
Qvarnis skrev:
Made skrev:

För de som vill köra driftbox under scuderian har jag en bra start och mål split som man kan köra under denna kurs. Den startar vid första vänsterkurvan i slutet på T13 och mål är Gantry. Så kör man denna sträcka på 7 min motsvarar det ca 7.30 BTG.

Är det vänstern UT på Nordslingan från GP banan elr är det vänstern nerför backen vid T13? Jag tolkar det du skriver som det sistnämnda men ville bara vara hundra.

Ja, helt rätt, det är det sistnämda, vänstern ner backen på T13. Ja det syns ju oxå i bilderna Peter la ut att starten går just i början av denna kurva. På plats ser man en skylt med nr 63, just där satte jag starten.

Stockholm
Här sen Dec 2002

Re:

[quote="Göte RS6 Sjögren"]
Qvarnis skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Qvarnis skrev:
Made skrev:

Ja, helt rätt, det är det sistnämda, vänstern ner backen på T13. Ja det syns ju oxå i bilderna Peter la ut att starten går just i början av denna kurva. På plats ser man en skylt med nr 63, just där satte jag starten.

7.29 btg. Tack för tipset!

Mjölby
Här sen Jul 2005

7,29 btg?, du menar inte 7,29 T13 - gantry

Stockholm
Här sen Apr 2009

Rätt säker på att du har rätt Henric.

Jag låg strax bakom Quarnis under sektionskörningen och jäklars vad gott det lät när 670 Mercedes-hk drog iväg. 1890 kg sätter dock vissa begränsningar vad gäller tider på NS oavsett om man har ett halvt kärnkraftverk under huven eller inte...

BTW, Gaute, jag börjar mer och mer tycka att poäng är viktigare än tider på Ringen

Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re:

Henric_H skrev:
7,29 btg?, du menar inte 7,29 T13 - gantry

Jo det menar jag såklart! Jag var helt av banan när jag skrev det igår när jag hade tråkigt på flygplatsen i Stuttgart! Sorry.

Men kollade på film igår från söndagen efter kursen och där var det på ett oklockat varv BTG 7.54 på vanligt turistvarv.

Ska lägga upp en film på det vad det lider. Kul som f-n var det hur som helst! och hel bil:) Vilken vecka!!!

Här sen Maj 2005

Helt klart en grym vecka med grymt väder! Synd bara att man fick köra uppkörningen utan ABS-system.

Här sen Dec 2003

Re:

Mats E skrev:

BTW, Gaute, jag börjar mer och mer tycka att poäng är viktigare än tider på Ringen

Håller med dig fullständigt där

Iallafall då jag körde en hyrd Clio Cup haha

Mvh en mycket nöjd Erik som vann Sportfarhrer i grupp 11 med 77 poäng

P.s. Flickvännen Helena fick 78 poäng samt vann ladies cup! Not bad för två nybörjare

EDIT: Var visst inloggad på tjejens konto

Citera
Mats E
Stockholm
Här sen Apr 2009

Re:

Nja, jag var Sportfahrer i grupp 11 och hade 59 poäng. Fick en buckla som det står 1:a pris på

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Mats E skrev:
Nja, jag var Sportfahrer i grupp 11 och hade 59 poäng. Fick en buckla som det står 1:a pris på

Han menade kanske att han var bästa nybörjare i grupp 11? SH har väl en förmåga att dela ut många pokaler om jag förstått det hela rätt thumbs up
Grattis Mats iaf till vinsten, synd att du inte fick vinna i en R26:a bara

Mats E
Stockholm
Här sen Apr 2009

Jo en R26R hade ju suttit som en smäck. Är dock toknöjd med Csl:en. Den går som en dröm efter att Tom Schirmer masserat den litegrann i våras. Längtar redan till pingst då det bär av ner igen

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Mats E skrev:
Jo en R26R hade ju suttit som en smäck. Är dock toknöjd med Csl:en. Den går som en dröm efter att Tom Schirmer masserat den litegrann i våras. Längtar redan till pingst då det bär av ner igen

Förstår det thumbs up Är väl lite svårt att inte vara nöjd med en CSL

Helena
Saltsjö-Boo
Här sen Dec 2003

Re:

Mats E skrev:

haha sorry. Fick en buckla med en 1:a på jag med men blandade ihop grupperna bara

Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re:

Helena skrev:
Mats E skrev:

haha sorry. Fick en buckla med en 1:a på jag med men blandade ihop grupperna bara

Huvudsaken är att du håller reda på att du vann:)

stockholm
Här sen Maj 2004

Re:

Mats E skrev:
Rätt säker på att du har rätt Henric.

Jag låg strax bakom Quarnis under sektionskörningen och jäklars vad gott det lät när 670 Mercedes-hk drog iväg. 1890 kg sätter dock vissa begränsningar vad gäller tider på NS oavsett om man har ett halvt kärnkraftverk under huven eller inte...

Hi,hi, det är just det som är faran med Scuderia Hanseat, kör man det för mycket blir till slut punkter viktigare än fart Det är därför jag la av efter två SH kurser, jag kan inte hålla någon speed om jag ska pricka punkter överallt, då måste jag ju slå av på fart för att kunna göra det

På rent skoj ska jag åka en kurs vad det lider, logga varvet på ner mot ca 7.30+BTG, får väl hyra RSR högerstyrda CSL, sedan kan de ge mig 120poäng om de så vill(sämsta möjliga). Gör inte mig nåt

Ps har ni för övrigt hört talas om Dorint pokalen, den delas ut väldigt sällan har jag hört

Grattis Mats thumbs up

Örebro
Här sen Okt 2005

Grattis till vinsten Mats och skoj ändå att det blev en CSL! Hoppas man får tillfälle till medåkning nångång i år, då blir det hattrick med dina bilar

PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Här är en liten film från ett "fritt" varv på SH

http://www.youtube.com/watch?v=Bougm1_KR54
Citera
Kenne R

Här sen Maj 2005

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Hi,hi, det är just det som är faran med Scuderia Hanseat, kör man det för mycket blir till slut punkter viktigare än fart Det är därför jag la av efter två SH kurser, jag kan inte hålla någon speed om jag ska pricka punkter överallt, då måste jag ju slå av på fart för att kunna göra det

Det har börjat bli lite ändring inom SH i form av att det är mer och mer ok att köra "rakt på" utan att poängen blir lidande. Har för mig att någon gammal tysk som drev tesen med ballongspåret har dött eller nått.

Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Som nybörjare fick jag 76 poäng. Vad det nu säger... Däremot loggade jag 7.35 T13-Gantry (ca 8.05 BTG), dvs 6 sek långsammare än Qvarnis, trots att jag hade 327 färre hästkrafter Förstår iofs att Qvarnis inte laddar fullt med en bil för 350 000 euro...

Nåväl, det var grymt kul med ett bra gäng och framför allt hade vi riktigt tur med vädret. Fem dagar på Ringen med torr bana, det händer inte ofta...
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens

Re:

Mats E skrev:

Ho ho Ho

Mats kom även 3 totalt bland sportsfahrer mycket starkt.

Nürburgring
Scuderia Hanseat -våren 2009
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
11569 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande