| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Tiger ERA HSS
|
<< 1, 2, 3, 4 >> 9600 besök totalt |
|
Färg (eller vinyl) är ju inte dyrt, köp!
Färdig bil är alltid billigare än projekt, även om din tid är gratis.
|
||
Ja, jag är duktigt sugen!!!
Det går ju att skaffa en 2.0 Zetec (eller Duratec?) och byta till. Dragbil för hemtransport är konsulterad Vad passar bättre än en LandRover?
Jag ska se över finanserna och ringa killen imorgon Vad tycks om Revolutionfälgarna? Passar de i stil? JAG tycker det iaf
|
||
|
Revolutionfälgarna sitter som en smäck
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||
|
Jag säger iaf som de flesta andra: Köp!
_________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||
|
Denna bil var inte svart utan mörkblå med ljusblå stripe (lite Djurgårdenvarning
Förstärkta drivaxlar, ändrad bromscylinder för bättre våg, trimmad motor ,allt ser ok ut även om man ser att bilen använts.. Killen som har den har kört historisk Formel Ford 2000 i England med den mellan 2004 och 2007. Jag är mycket sugen...
|
||
|
Får man fråga hur mkt han begär för den?
Edit: Är det den som är till salu på fast road and track? 5900£ måste ju vara ett stöldpris _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
|
Japp det är den.
£5900 är ett mycket behagligt pris
Den förra Jag kollade på skulle de ha £7995 för och den var i nyskick. Killen som säljer den har haft en del intressenter men samtliga har velat stycka upp bilen och bygga nåt annat, så han har inte varit intresserad. Han kör den del historisk racing och värnar lite om sina bilar |
||
|
Vad säg om detta?
http://www.f1-67.com/ Liknande koncept, men mera kompromisslöst. Det läckraste jag sett i modern replikca på gammal räser any time... Vill ha faktor x 100
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
|
Re:
oj. Jaha, då det är alltså vad livet går ut på. Bra, äntligen har jag fått veta. Bra. |
||
|
Nu var det ett tag sedan tråden var igång, men som någon tidigare i tråden nämnde så skall det komma en ny bok av Chris Gibbs. "How to build your own single-seater on a budget".
Enligt Chris själv skall boken komma ut "någon gång" under nästa år. Det skall även gå att köpa färdiga kit och sedan göra vilket motorval man vill. I prototypen sitter det en Fireblade motor, men även andra MC-motorer skall finnas. Hoppas den kan dyka upp i början av nästa år! _________________ Fredrik Renå Westfield FW 1,8T |
||
|
_________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||
|
För mig blev det ingen ERA...
Jag valde att istället renodla min MX-5a för Roadsport C inför 2010. De planerna är nog så kostsamma och landar säkerligen inte långt söder om en beggad ERA HSS. (Då har vi alla generationerna MX-5 i Roadsport C 2010 )
|
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Tiger ERA HSS
|
<< 1, 2, 3, 4 >> 9600 besök totalt |