Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (16515 totalt) |
Jävla soppa rent ut sagt.
FIA kommer skjuta detta mästerskap i sank. Men det är klart varför ha ett fungerande mästerskap ![]() Ett regelverk med liknande motorer. Utan diesel eller bara med diesel....... Det går ju uppenbart inte att tävla på lika vilkor. Alltid är det någon som vinner eller förlorar på nya drag. och FIA ändrar ju efter varje tävling reglerna och förutsättningarna. HUR ska då det tävlande konstruktörerna veta vad som gäller nästa helg? VÄRDELÖST! ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
kan bara instämma känns som FIA vänder kappan efter vinden ![]() ![]() ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||
Sitter just och har kollat på kvalet.
Seat var 1,5sek efter BMW. Lada var 2sek efter. BMW garvar läppen av sig och gasar på. Seat kontrar med att BMW vid nedväxling åxå övervarvar motorn. Men det är väl lite fel väg att gå , Seat tjänar på "overboost" vid acc. Tveksamt om sugmotorerna tjänar så mycket på att övervarva vid motorbroms? Jaja , orkar nog inte kolla på rejset ens. Väntar på att ladda hem BTCC på nätet istället. Där är det jämn , tät och spännande rejsing! ![]() Efter det blir det att ladda hem MotorGP......ännu mer spännande om än på 2 hjul! _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Jag tycker de kunnde ge Lada lättare bilar med 100kg och 1000varv mer i motorn.
Skulle varea kanon för dem så den kunde vinna rejs. De andra skulle NATURLIGTVIS få 50kg mer och 500varv mindre. Annars skulle det inte vara rättvist alls..........eller hur FIA nu resonerar ![]() Stupid does what stupid says! ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Det lustiga(?) i kråksången var att Yvan Mullers bil också övervarvade så Seat sköt sig själva i foten... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Nu vill vi ha en kommentar från Skoghag om hur tävlingsledningen resonerade när de skickade ut Safety Car samt vad föraren tänkte på när han svängde ut från depån över den vita linjen? För de som inte sett vad som hände: http://www.youtube.com/watch?v=7vVkv Jag säger som Leif Lindström: Det här ser bara galnare ut för varje repris som man ser... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Haha ja jävlar. Lter som den protesten inte kommer få stöd av FIA ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Härlig smäll det blev med Safety Car. Kanske så det blir om man i kombination har ouppmärksam tävligsledning och en familjebil som Safety Car. Dom som säger att det inte händer saker i WTCC har fel dock känns det som det är "fel" saker som det läggs focus på... Men lite kul är det ändå
![]() _________________ Matz [IceDog] Sköld, Göteborg (Partille) Porsche 997.2 Speed Yellow. |
||||||||
Ja vilken soppa... Det snackas så mkt om säkerhet, kanske man nu börjar fatta att det hela blir lite för mycket spektakel med osportsliga trånga stadsbanor. Vi hade samma diskussion om den värdelösa Marrakech-banan.
Jag kan bara drömma om att ett privat bolag utan inflytande från biltillverkare tar över driften av WTCC i framtiden. FIA har lyckats göra WRC totalt ointressant och försöker sabba F1 (som är roligare och mer spännande och sportsligt än någonsin). Blä ![]() Det bästa vore nog att frysa reglerna och låta kompensationsvikt-systemet göra jobbet resten av säsongen, sen sätta sig ned omgående och ta fram ett helt nytt reglemente utan nån turbodiesel. Det här suger verkligen totalt. Trist när det går så illa för ens favoritserie ![]() Så vill man njuta av fin racing, skippa WTCC:n och kolla t.ex. BTCC som bjöd på kanonrace idag på Donington. 7 olika segrare på de 7 första loppen ![]() EDIT: Just ja, varför har dom så svårt för att ge bestraffningar med en gång?? T.ex. incidenten mellan Porteiro och Coronel i race 1 är under utredning och resultaten kan komma att ändras efterhand. Varför dröja, Porteiro fick ju njuta av att starta långt fram, något som kanske inte skulle skett om dom agerade lite snabbare? Vet inte om dom väntar på det team som pröjsar mest för att köpa FIA's gunst, man kan ju undra... _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||||
oj, vad säger man , eller rättare sagt vad tror man ?? .... pimpla för mycket vin till lunch ![]() ![]() |
||||||||
Instämmer till fullo! ![]() Det är i BTCC tillverkarna borde lägga sina pengar. Inte nån "hittepå" låtsas VM-serie som får den vinnare som FIA utser i efterhand efter att alla straff delats ut ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
Nya uppgifter: http://www.touringcartimes.com/news. om det stämmer kan man undra om föraren av säkerhetsbilen vann uppdraget på lotteri? ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Soppan är inte färdigrörd ännu... http://www.touringcartimes.com/news. Synd på bra racing som WTCC trots allt bjuder på. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Fredrik, jag ville inte ha din åsikt om andra arrangörer, utan om just den här händelsen. Vad skulle du som tävlingsledare tycka om säkerhetsbilen körde ut utan tillstånd? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
här är min analys av incidenten på Pau.
fel nr1: saftecar går ut utan tillstånd fel nr 2: saftecar korsar linjen fel nr 3: ledarbilen håller för hög hastighet under gulflagg, då han ska vara beredd på att kunna stanna vid eventuellt hinder på, eller bredvid banan, i detta fall saftecar. på en smal stadsbana som denna borde man kunna räkna ut med bakdelen att hindret är på banan och inte vid sidan av. SC-skylten är även ute, vilket borde uppmärksamma ledarbilen. detta ser man på http://www.youtube.com/watch?v=ADIfs _________________ MVH Fabian Hallbom Team Blyfot Racing #13 Bygger på: Toyota Starlet -83 Rejsar i: Opel Corsa GSi -91 4-timmars.se |
||||||||
Jag tycker att Alain Menu håller i stort sett samma hastighet som Engstler, men har turen att ligga 50(?) meter bakom och hinner därför få stopp. Frågan är om någon av dem har sett någon SC-skylt? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
kan ju tillägga att engstler har släppt av när det kom ut SC skylt o flagga enligt loggen i hans bil dock så ska man ju kunna stanna över överskådligt område eller hur det nu står i reglerna .... så farten kan ju diskuteras...
dock så finns det INGEN racerförare i de högre klasserna som respekterar gul flagg riktigt bra.... men de förare i de mindre klasserna dvs klubbracing där syns det och känns bättre att jobba på banan.. kolla bra på flashen i finalen förra året på mantorp då han bromsar på sig när det e bogsering nere i vid mjölbysvängen (SC-car var ute).... detta kan alltid diskuteras hur mycket å hur länge som helst.... RESPEKT!!! för alla som jobbar på och omkring banan saknas många gånger.. men om man pratar med förare om sådana situationer så tycker dom att dom har full koll när dom släppt av från 150km/h till 120km/h ????? dvs kanske att det syns ett avsläpp på 0,5s på varvet eller liknade... som sagt en tanke ställare.... dock var även SC föraren vid den omtalade situationen en erfaren förare enligt utsago i tidningar.... _________________ Patrik Johansson Seat Toledo V5 A till B räser. |
||||||||
Rydell femma i kvalet idag inför morgondagens race I Brno.
Q1 http://www.fiawtcc.com/html/uploaded Q2 http://www.fiawtcc.com/html/uploaded _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||
Dumstruten sitter nog på Farfus huvud för resten av säsongen
![]() 40kg extravikt på alla bilar och Chevrolet saknade fart (samt hade oflyt i startkraschen, race 1). Vinner tyvärr endast med lättare bil än konkurrenterna, men dom får nog sprutt på Chevan så småningom. Skoj att Rydell fick hyfsad utdelning igen ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||||
Märkligt att Farfus aldrig lär sig, snabb i ledning och på kvalen, men så fort det blir andra bilar runtomkring honom så får han panik... ![]() Men starten borde aldrig ha fått gå när fältet var en enda stor gröt... ![]() Tarquinis påkörning av Zanardi i andra rejset var inte vacker... > ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (16515 totalt) |