Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6 besök senaste veckan (13652 totalt) |
_________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS ![]() |
||
|
||
Så då har jag fått min ratt också. Riktigt fräck ratt det här!
+ Alcantaran på ratten är riktigt skönt att hålla i. + Paddlarna är helt ok också tycker jag. + FFen känns väldigt skön. + Mycket knappar på ratten tycker jag är kanon. - Jag får inte FF att funka på bromsen. Datorn låser sig för mig också. Har Vista64. - Bromsen måste man trycka väldigt hårt för att den ska ta 100%. - Bordsklämman är usel. Ni som köpte er med tillbehöret "Tableclamp", blev det nåt bättre?? I vilka spel funkar den lilla displayen? Har nån fått den att funka i GTREvo? _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
displayen fungerar i rFactor än så länge.
table clampen har en beta version men vill du inte göra hål i bordsskivan så sitter den här fast precis lika bra. Det bästa är dock att den tillåter att man vinklar ratten. Även växelspakarna sitter lite bättre då det är lite kraftigare rör. Hoppas de är ännu kraftigare på retail klämman då jag vill att allt ska va solitt som sten ![]() Ända minuset är ju att den stjäl lite plats under till om du har lite mellanrum mellan låren och bordsskivan. Inga problem för min del dock. bromsen kan du testa kalibrera kort med diview eller dxtweak. Men visst ska det gå att justera motståndet på bromsen har jag läst någonstans? insidesimracing körde med den i mittenhålet för kortare slaglängd kanske fungerar bättre? Hoppas verkligen jag får min idag... _________________ Pär Öqvist |
||
Jaha då måste ratten tillbaka tyvärr...
* Den högra paddeln är dum. Trycker man på den i överkant så att säga går ingen växel i, man måste trycka mitt på den. Så är inte vänsterpaddeln. När jag håller i 10-i-2 greppet så blir det gärna att man trycker på paddlarnas överdel. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
har du testat demontera aluminiumpaddlarna. Kanske räcker med att få nya aluminiumprofiler om det är de som glappar eller något?
Har fortfarande inte fått min ratt är jag ensam? Jag vet att posten kan va otroligt sega med att skicka grejer uppåt landet men inte så här pass. Sålde en och den kom fram för 3 dagar sedan. Skönt att det inte var den som dröjde i alla fall... _________________ Pär Öqvist |
||
Tyvärr är det inte själva paddeln som glappar utan den del som själva paddeln sitter på. Därför när man trycker på överdelen av paddeln så trycks inte paddeln in utan knicker till på sidan istället om ni förstår hur jag menar. Vi får se om deras support återkommer.
Här är en video över hur ni kan tweaka era pedaler... http://www.youtube.com/v/54iQktxDQOM _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
men satans jävla ups helvete! Jag fick tracking numret idag då jag undrade varför jag inte fått ratten. Skickades den 22 tydligen men ska va i bromma och bumpa i fem dagar innan man möjligen om man har tur får en avi hemskickad???
Vi har ju direktflyg via malmo aviation mm via bromma så vad är problemet? _________________ Pär Öqvist |
||
Klagade lite på gtplanet.com så Fanatec blir medvetna om det. Förhoppningsvis är det än fler som har problem med leveranserna så de byter till fedex eller något som fungerar
![]() Helt otroligt usps, fedex, ems express, dhl aldrig någonsin några problem. Första gången med UPS och så det här??? _________________ Pär Öqvist |
||
Hämtat ut min nu då UPS inte fixade att leverera den. Var så länge sen man körde gamla turbo S ratten antagligen är det drivrutinerna som gör det men det är bättre känsla i ratten än någonsin
![]() Pedalerna kräver dock en hel del moddning för att förhoppningsvis bli närmast perfekta för den här prisklassen då. Allt är ju relativt inte en chans i helsefyr de kommer upp i CST klass. Bromsen måste fixas till så att man får kortare slaglängd och mer motstånd. Sedan har en firmware utlovats som ska om inte ta bort den åtminstone förminska den 30 % deadzone du får på bromsen. En del kanske gillar det men det är i mesta laget för en själv. De är dock underbara att vila fötterna på men det behövs moddning för att jag ska känna att jag får bättre kontroll än med nixim moddade G25 pedaler. Så då är det tur att de är byggda för att vara modifierbara då. Annars så har jag också lagt märke till fläktsirenen. Faschinerande hur mycket oljud kan komma ur en sådan liten fläkt. Hoppas som sagt att en firmware kommer som låter en uppdatera det hemma i stället för att skicka in ratten igen. Det är så genomträngande det känns som man måste köra med hörlurar för att inte bli allt för att det inte ska påverka ljudet allt för mycket. Lambon blev mer hårtork än någonsin ![]() _________________ Pär Öqvist |
||
Re:
Riktigt trist. Vilken e-postadress har du skickat till? Har du skickat mer än ett mejl? Jag har fått snabba och bra besked från Fanatec vid flera tillfällen. I mina ögon har Fanatec skött sig kanon. Till skillnad från UPS. _________________ Henrik Hård Drömmer om ett sevenprojekt. |
||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6 besök senaste veckan (13652 totalt) |