Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3990 besök totalt |
Mazda RX-8
Jag har provat en av de skojigaste bilarna på marknaden just nu. Vad jag tyckte mer i detalj finns att läsa här: http://62.127.255.50/kalender/lazzat _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
jag tycker väldigt mycket om RX-8, har dock inte provkört men det får man väl göra sen när man eventuellt köper en.
Så länge får man väl stå ut med att glida runt i en RX-7:a istället ![]() _________________ Tobias Pettersson Kör Mazda RX-7 -84 BMW 325i M-Sport -06 |
||||
En RX-7 av senare modell verkar inte så dumt. De är förstås behäftade med turbo, men man kan ju inte få allt här i världen.
Jag tycker Mazda har gjort lite underliga val när det gäller vilka RX-8 de tar in. Man kan ju bara få dem i ett utförande (bortsett från färgen), men i andra länder finns det ju en snålvariant också med färre växlar, högre vrid på låga varv, lägre effekt och utan alla tunga prylar. Priserna börjar på EUR 24500 i Tyskland och det borde vara attraktivt även här. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Hur de tänker hos generalagenter har ofta övergått mitt förstånd. Men om de nu tvunget vill sälja färre bilar än de skulle kunna, så är det ju deras förlust. Jag kan ju alltid åka till Tyskland och köpa en.
Var glad att man i alla fall får välja färg den här gången, det fick man inte när jag köpte Miata. JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
Jag har funderat lite på dörrarna i RX-8an. Som jag förstår så kan inte bakdörren öppnas innan framdörren, men vad händer om man stänger framdörren först? Kan man smälla igen bakdörren (av misstag) och skada framdörren då?
Borde inte bilen bli både lättare och vridstyvare om man skippade dörrarrangemanget och hade en vanlig tvådörrarskaross ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Det finns bilar hos en del handlare för de som är intresserade. Scanauto har en gul som ambulerar mellan deras utskänkningsställen.
Micke, Dörrkonstruktionen har de "kompenserat" med en gigantisk kardantunnel. Känns lite konstigt för mig som har en bil helt utan tunnel. Det smartaste hade väl varit två vanliga dörrar, men då hade de missat en del publicitet. ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Scanauto i Karlstad har en Röd metallic Pearl. Mycket snygg lack! Den är uppbackad på en sån där blankpolerad rör konstruktion så man kan se hur bilen ser ut på undersidan om man sätter sig på huk.
_________________ Street Triple RS -18 |
||||
Ja, och det verkar vara en kanonbil för alla drifting-freaks. (med tanke på Dackevalls rondellkörning) _________________ Henrik Andersson ![]() |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Öhh, då vet jag en som sticker i väg sen o kladdar ![]() Mela LIIS ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Varför importören gör som dom gör vet man aldrig..
Dock är det så att olle olsson bolagen som har sålt Mazda sen 72 eller nåt kommer att sluta med det nån gång i början av 2004. Dom ska importera Italienskt om jag fattade det rätt... Då tar Mazda Sverige över och kanske får vi då se den "mindre" modellen här med. Vet inte om nån postat den innan men är är var gubben Clarkson tyckte om Rx8:an.. http://www.mazdarotaryclub.com/forum För er som inte har bredband kan jag berätta att Rx8:an var lika snabb som M3:an runt deras bana! // Magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! ![]() |
||||
Mazda ville ju som vanligt vara lite egna.. OCH man jobbar på en ny Rx7:a och en Miata (som kommer ha samma chassi som Rx8:an) och då hade ju Rx8:an varit lite onödig... Själva kallar man aldrig Rx8:an för ren sport bil... Sen kan man ju se vad som hänt efter Mazda visade "sitt" dörrkoncept.. har vi sett fler bilar med samma variant på dörrar?? Volvo, Cadillac... mfl.. Huruvida det är praktiskt vet jag inte.. har inte provat den än.. men tydligen går det att sitta i baksätet! / Magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! ![]() |
||||
Magnus: Vad vet du om kommande Miatan? Wankelmotor? _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Den enda nackdelen jag finner med Mazda RX8 är den bleka toppfarten på 235 km/h. Dessutom är priset på tok för dyrt i Sverige då den kostar 26.300 euro med lilla motorn på 192 hk och 31.600 euro med stora motorn på 240 hk i Tyskland. Dessutom är det lite underligt att endast Mazda fortsatt på Felix Wankel motor.
![]() _________________ Predrag Antic ![]() Kör alltid ifrån Honda Civic Type-R |
||||
Inte så mycket mer än att chassit ska baseras på Rx8 delar.
Nån wankel lär det inte bli i miatan... den får nog hållas med boing, boing motor.... Kolla på miata.se där bör finnas mer info om nästa miata. Att Rx8:an inte är nån supersportbil kan jag hålla med om .. den är nog inte tänkt så heller... men se det så här... Om några år kan vi hämta den i Tyskland för bra pengar! ![]() // magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! ![]() |
||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3990 besök totalt |