Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
bil motsvarande integra type-R med rwd?
<<   1, 2, 3
4658 besök totalt
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002

Trådstartare
M Scotte skrev:
Glider vi inte ifrån ämnet nu? Från en Integra Type R till en 323Ti?
Inga bilar jag vill likställa mot varandra.
Pontus>> Hur mycket arbete är du villig att lägga ned efter köpet? Är väl i den ändan man får börja.

lysande frågeställning thumbs up
grejjen är den att jag vill ha en bil som inte är känd för problem med motor/läckage osv, det är jag inte direkt sugen på. men visst är jag beredd att lägga ner en hel del arbete på annat, största problemet är väl att jag inte har någon erfarenhet av mekande, men det kommer ju med tiden! om inte annat kan jag ju åka hem till dig å böna om hjälp?

så svaret på frågan får väl bli: inte jättemycket, men ganska

vad gäller camaro så.. mja, jag gillar dem skarpt, men som andrew tog upp, bensinförbrukning?! har de förresten diffbroms std? vad för sorts? vad väger de?

Finspång - Kalix
Här sen Nov 2002

M Scotte skrev:
Glider vi inte ifrån ämnet nu? Från en Integra Type R till en 323Ti?
Inga bilar jag vill likställa mot varandra.
Pontus>> Hur mycket arbete är du villig att lägga ned efter köpet? Är väl i den ändan man får börja.

Kanske , men han sökte en RWD bil , och finns inte så många att välja på i den storleken , ti är ganska billiga i inköp + delar för att få dom att svänga fort , finns det gott om , prestanda på bilen , som en normal GTI ,när det gäller bromsar , så krävs det lite arbete

BMW 325ti
En upptagen Man
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Hur är det med BMW:s nya 1-serie då, kommer den nästa år, eller? Den borde väl kunna bli kul för oss som gillar bakhjulsdrift? Jag tyckte jag läste nåt om en M-variant på 250 hk.
Kanske lite dyr.

#24, #64, #88
Citera
Y-Maleky

Här sen Sep 2003

Jag tycker att Miata gen1 låter som bästa val efter dina önskemål.
Fast man kan inte jämföra den med en ITR.

M Scotte
Vellinge
Här sen Jan 2003

Min rekommendation blir en Mr2 eller Miata. Hade miatan funnits med en motor liknande Hondas 1.6L 160hk så hade den kunnat vara betydligt mer intressant än den är nu. Tyvärr anser jag att det krävs för mycket jobb motormässigt för att den ska få upp effekten till rimlig nivå jämfört med Integran. Men trots det är den väldigt underhållande att köra.

-Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak.

Honda Civic
Superstage: 1.22.44
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

AndersY skrev:
Hur är det med BMW:s nya 1-serie då, kommer den nästa år, eller? Den borde väl kunna bli kul för oss som gillar bakhjulsdrift? Jag tyckte jag läste nåt om en M-variant på 250 hk.
Kanske lite dyr.
Tyvärr låter det som att M2 (om den nu kommer) får en motor med respirator.
Helt klart så kommer åtminstone jag besöka BMW när de kan visa mig de nya småbilarna.

Mantorp
Här sen Nov 2002

Lennart Mäkinen skrev:
AndersY skrev:
Kanske lite dyr.
Tyvärr låter det som att M2 (om den nu kommer) får en motor med respirator.
Helt klart så kommer åtminstone jag besöka BMW när de kan visa mig de nya småbilarna.

Ja det verkar ju ryktas mer om en sådan lösning än den 2,2 l 9000rpm-maskin man skulle bräcka Honda med.

Allmänt banåkaforum
bil motsvarande integra type-R med rwd?
<<   1, 2, 3
4658 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande