Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2009-05-25, prova på bankörning, Sviestad
1504 besök totalt
z3cab
Linköping
Här sen Jan 2005

Trådstartare

Så var det dags igen för prova på bankörning på Sviestad. Måndagen den 25 maj mellan kl 17-20 är det som gäller för alla som vill köra med sin gatreggade bil på bana.

Mer info och regler finns på:
http://www.lms.se/web/_pages/index_sektion.asp?NodeId=4&PageId=8&a . . . .
Även i Linköping finns det folk som upptäckt att de bor nära en motoranläggning och inte verkar trivas med det, därför måste vi mäta och vara hårdare på ljudnivån (på bilen...) och det är max 95 dB som gäller.

Välkomna!

Rikard

Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007

Har inte för avsikt att låta för mycket har gärna en tystare bil, och har aldrig blivit mätt någon gång, har inte lust att åka 20 mil och betala massa pengar för att sedan bli svartflaggad och åka hem, vet inte om min bil låter för mycket lr bara jag tycker den låter mycket för att bilen är som en resonanslåda
kan man våga åka har 1,816v motor drar upp mot 7200 sitter 2,5" ingen kisse och 1rund 250mm dämpare och en oval 350mm dämpare känns som det kan vara gränsfall..?? kan inte få på mer dämpare dock kan jag väl använda dämpare med bättre kvalitet + att mitt slutrör är som en tratt, kanske skulle handla en 90 graders och vinkla ner i marken..

Fast köra vill man ju ..

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008

Kan nog bli att jag svänger förbi en sväng, första körningen sen licenskursen då på sviestad

Intressant det där med att dom boende klagar på ljudnivån när saab flyger med JAS över området hela dagarna ..

z3cab
Linköping
Här sen Jan 2005

Trådstartare
Re:

trocade skrev:
Kan nog bli att jag svänger förbi en sväng, första körningen sen licenskursen då på sviestad

Tycker jag absolut att du ska göra, verkar ju dessutom bli kanonväder imorgon!

Citera
miarpe
Stockholm
Här sen Jul 2006

Vädret verkar bli toppen så det är klart man kommer till Sviestad. Har även övertalat kollegan på jobbet att följa med med sin nyinköpta Alfa 156.

2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004

Vi syns i morgon, vädret verkar lovande. Är korv och läskeblaskförrådet påfyllt åxå?

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Conta69
Stockholm
Här sen Maj 2006

Här är två till som kommer,

en Bmw compact och en Alfa 3.0 Gtv

-------------------
BMW E46 330i
BMW 325M E36
BMW M5 E39 Hamann Edition
BMW SC #461
Citera
trocade
Stockholm
Här sen Aug 2008

Re:

z3cab skrev:
trocade skrev:

Tycker jag absolut att du ska göra, verkar ju dessutom bli kanonväder imorgon!

Världen verkar vara emot mig, har ett möte vid 18 tiden jag måste gå på ... som inte går att flytta .. men nästa gång

Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004

Tips: Undvik gamla (och nya) tanneforsvägen i rusningstrafik, dom håller på och bygger om vid braskens bro så det händer lätt att det blir kilometer+ bilköer.

Åk antingen hamngatan, brokindsleden, vänster i hjulsbrorondellen.
Eller österut gamla norrköpingsvägen förbi tallboda, höger mot hovetorp (vet inte vad skyltarna säger), förbi vårdsbergs golfbana, höger i hovetorp, tillbaka in mot stan vid vårdsbergsrondellen.

Citera
z3cab
Linköping
Här sen Jan 2005

Trådstartare
Re:

2fast4u skrev:
Vi syns i morgon, vädret verkar lovande. Är korv och läskeblaskförrådet påfyllt åxå?

Jodå, korv finns och gul läskeblask är inköpt med dig i åtanke.

En nyhet är att vi antagligen kommer att testa och köra utan chikanen ikväll! På långloppet i lördags hade vi ingen chikan och det funkade fint. Förutsättningen är att man är riktigt uppmärksam i ingången till rondellen och verkligen visar hänsyn till de övriga på banan. Blir det problem i ingången till rondellen kommer chikanen upp igen, men självklart hoppas vi att det ska funka bra även på prova-på tillfällena.

Mvh

Rikard

Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004

Hoppla, då är det nog en och annan (tex jag) som kommer bromsa på sig i slutet av rakan innan man hittat sina nya bromspunkter. Ska bli spännande att se vad det blir för varvtider nu då.

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Attans att min bil är och blir ompysslad lite precis idag. Klockrent väder o ta en tur till Linköping idag ju (prova på på Sviestad eller ÖSK på Mantorp ). Fast det blir bra med ompyssling så oljekylet funkar som det ska tills nästa träff thumbs up

1504 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande