| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
090524 : Back SM Tidaholm
|
2046 besök totalt |
|
Idag har jag varit på backtävling för första gången på säkert tio år! Tidaholm är ju inte så långt och det var ju trots allt SM. SM klass var det dock inte. Dåligt med startande, lite halvflummigt arrangemang med långa pauser utan förklaring mm.. OCH jag vet fortfarande inte vem som vann! orkade inte stanna och kolla på prisutdelningen, det blåste som satan hela dagen! Pratgubben verkade inte ha lust att meddela oss det när det var slut. Klasser: Rally 4wd, Rally 2wd, Rallycross Supernationell, Rallycross Supernationell 2400cc, MC solo, MC sidovagn. Inte värst många startande, tror det va 47 bilar och ungefär lika många MC.
En stackars wankel var det med. Efter några växlings problem igår gav maskin upp i första försöket i dag.
Dom här killarna är väl inte så friska? Nåväl, Jerry Pettersson vurpade vid mål. Enligt utsago var han ok, men deltog inte mer.
och dessa grabbar sätter jag inget frågetecken efter! Dom är inte kloka! Kul att se va det det i alla fall.
Suverän norrman som körde skiten ur resten av klassen!
DäcksamlarOpel
Finns ca 200 bilder på min hemsida. //Magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes!
|
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
2046 besök totalt |