| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Söker en tråd ang bromskylning
|
1 besök senaste veckan (2206 totalt) |
|
Jag har tidigare läst en tråd som beskrev väldigt bra hur man skulle bygga bromskylning. Det var flera bra bilder och beskrivet i text. Till och med jag förstod hur det skulle göras av den beskrivningen men kommer självklart inte ihåg Dessutom kan jag inte hitta tråden igen, så är det någon som känner igen vilken tråd jag beskriver och vill ge mig en länk dit vore jag mycket tacksam
_________________ /Petter Ledin |
||
|
|
||
|
Re:
Det kan det möjligen varit. Får söka lite mer. Jag vet att det var väldigt bra beskrivet och bilder tagna och eventuellt lite text i bilden. Väldigt bra beskrivet var det i alla fall. Annars kanske någon har tips på färdig lösning att köpa som passar bmw m3 e46. Pean har en färdig lösning men den kostade 10 000:- och det tycker jag är för mycket. Stacke ville inte ens sälja det kittet då han själv tyckte det var hutlöst
Alla tips motages _________________ /Petter Ledin |
||
|
Tjaaa, Turner har en proffslösning för ca 10' som är raceklassad, men det finns givetvis enklare/billigare varianter. Huvudsaken är att man gör något; mer forcerad kylning eller större delar för bättre termisk kapacitet.
_________________ Per Stacke 323ti E36 M3 E36 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1 besök senaste veckan (2206 totalt) |