Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 2843 besök totalt |
2009-07-03/05 Rallycross EM Höljes, Årets höjdpunkt
Vi är några som har som tradition att åka till Höljes och kolla på Rallycross EM, är det några fler rejsianer som är sugna? Vore i.s.f. kul om vi campar i närheten av varandra ![]() Har du aldrig varit på en riktig rallycrosstävling vill jag rekomendera det varmt. 6000 husvagnar Drygt 20.000 betalande publik Dans på startplattan på lördagkvällen Urhäftig bana där det går nära 200 km/t som fortast. (ibland med dörrhandtagen först ![]() sist men inte minst: På kvällen, trevlig stämning med grillning och ![]() Frågor på det? Info i länken här http://www.finnskogamk.se/ Vi åker upp redan på onsdagen och boar in oss ![]() Hyr/låna husvagn eller ta rejsbussen, den får plats utan problem..... Vem mer kommer? _________________ Arto Rajakangas miles per gallon ![]() ![]() ![]() |
||||||||
Klart man ska till Höljes!
Vi är ett gött gäng ifrån Karlstadtrakten som brukar vara upp varje år. Vi brukar bo på lite olika platser men gemensamma samlings- & festplatsen brukar alltid vara vid triangeln som är direkt till vänster när man kommer upp på området. Några år gammal följetångstråd från äventyren i Höljes. Inte alltid helt rumsrent, i princip ingenting om själva biltävlandet, men mycket kul! http://www.karlstadracing.nu/forumet _________________ A n d r e a s O t t o s s o n |
||||||||
Re:
![]() ![]() _________________ Arto Rajakangas miles per gallon ![]() ![]() ![]() |
||||||||
Jag har varit där varje år sen jag va 16 (28 idag). Så jag kommer garanterat
![]() Åker nog upp på fredagen i år... Har precis fått nytt jobb å man vill väl visa framtassarna så mycke som möjligt. Då kan man ju inte börja med å begära ledigt det första man gör ![]() _________________ Mvh/Magnus Persson ***Opel Speedster*** Stötdämparverkstan www.sdv.se l R-däck.se l STACC-racing.com |
||||||||
Re:
Kul med några höljesrävar i.a.f. ![]() pm:a gärna mobilnummer så gör jag det samma ![]() om ni har lust så.....vi brukar bo en bit åt vänster sett från infarten, om man åker förbi det första fältet så blir det en nedförsbacke och så delar sig vägen, där på vänstra sidan, perfekt för ett morgondopp i klarälven å 150m från depån ![]() ![]() ![]() Edit: GPS-kordinater N 60º 54.728' E 012º 33.655' , finjusteras är vi kommer dit. _________________ Arto Rajakangas miles per gallon ![]() ![]() ![]() |
||||||||
Ahaaa... Vi brukar bo tvärs över älven mot er
![]() Typ precis efter att man har åkt igenom där man betalar så har dom camping till vänster om vägen upp mot banan. _________________ Mvh/Magnus Persson ***Opel Speedster*** Stötdämparverkstan www.sdv.se l R-däck.se l STACC-racing.com |
||||||||
Re:
Det är ju också promenadavstånd till banan ![]()
Hej Nicke! bogserade hit ditt PM då det kan vara fler som vill veta hur det funkar ![]() Det finns massor bajamajor på hela området som sköts exemplariskt, vi brukar tvätta oss medelst dopp i klarälven på morgonen :woot: ![]() Edit: campingavgiften förra året var 50:- för hela helgen ![]() Hamburgare mm finns vid banan, åtminståne lördag/söndag. Det är väl kvällsmålet som brukar fixas på grillen. Vill man ha alla bekvämligheter som normalt finns på en kamping så är det en bit, 5km kan nog stämma. Jag vet inte exakt hur det ser ut hos Evilution på andra sidan älven. Lite kuriosa som kan ge en bild av hur det ser ut där vi kampar: Jag läste en bok om Gustav von Rosen i tonnåren..... ![]() _________________ Arto Rajakangas miles per gallon ![]() ![]() ![]() |
||||||||
Re:
Ny prioritering, sova kan man göra när man är gammal. ![]() Födelsedagsfest -> Köra till Värmland -> sova -> åka till Höljes -> ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||
Re:
Vi bodde i militärtält första året vi va där, funkare bra det också. Man får inte elda i kaminen dock p.g.a. brandrisken, tror det har varit en olycka någon gång. Vi ställde ner ett par marschaller i kaminen som gav en hel del värme ![]()
![]() ![]() ![]() ![]() vågar man fråga vilken kväll ni har grillningen i Götet? ![]() _________________ Arto Rajakangas miles per gallon ![]() ![]() ![]() |
||||||||
Re:
å se'n hem på söndagkvällen ![]() ![]() Nå'n mer som har lust att stanna på "after rejs"? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Arto Rajakangas miles per gallon ![]() ![]() ![]() |
||||||||
+1
men det hindrar ju inte att man har lite socialt vid sidan om, å så slipper du vara vaken ett dygn i sträck, en tanke bara ![]() Vi brukar inte ha fylleslag hos oss till skillnad mot norra delen av kampingområdet ![]() _________________ Arto Rajakangas miles per gallon ![]() ![]() ![]() |
||||||||
Jag åker dit med ett par vänner. Ska bli roligt! Det är premiär för min del, så det ska bli kul att se vad det handlar om.
![]() Vi åker på fredag morgon och hem på söndag kväll. //Johan _________________ Johan Damberg BMW 323i E21 -81 BMW 320d E90 -05 |
||||||||
Re:
Det går ju ingen större nöd på oss iaf ![]() ![]() harru sett do tjusiga dekalerna på dkw:n ![]() _________________ Arto Rajakangas miles per gallon ![]() ![]() ![]() |
||||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 2843 besök totalt |