Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2828 besök totalt |
som sagt, finns det något bra gratis program att ladda ner för att se filmer på datorn? har bara windows media player nu och det går typ bara att se hälften av filmerna jag laddar ner
![]() vet förresten inte om jag la upp tråden i rätt forum ![]() _________________ Johan Blixt |
||
Jag antar att du laddat ner senaste divx-decoder: http://download.divx.com/divx/DivX51 annars börja med det. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
går det att se andra format än div-x på den då? vore ju smidigt om man slipper ha massa olika spelare på datan iom att min data är såååå seg å ruggigt lite minne=( hade dock div-x player5.1 inlagd förut men fick den inte att funka, div-x filmerna blev det bara massa streck på och inget ljud
![]() _________________ Johan Blixt |
||
_________________ ![]() |
||
Jag tror mig ha två av de smidigaste lösningarna!
![]() ![]() Alternativ #1) Ladda ner ffdshow ("ffdshow-alpha") som innehåller avkodare för de vanligtivis förekommande videoformaten. (Vill ni dessutom ha en enkel och smidig mediaspelare så rekommenderar jag att komplettera med Media Player Classic, som ni bl a kan ladda ner här. Dock saknar detta program ett installationsprogram och tankas istället hem i en zip-fil som packas upp på valfri plats på hårddisken där den sen startas ifrån. Annars kan man alltid skapa en genväg...) EDIT: Jag har associerat filmfilerna till Media Player Classic så de automatisk spelas upp i detta program. OBS! Vill också passa på att påpeka för de som tycker att detta låter krångligt att detta har inget med ffdshow som nämns ovan. Installerar du enbart ffdshow så spelas filmerna som vanligt upp i den mediaspelare du använder sen tidigare. Bara det att den klarar att spela upp fler filmformat. EDIT2: Kompletterar med en länk till en ac3-dekoder (ljud) som är bra att ha! ac3filter Alternativ #2) Ladda ner mediaspelaren vid namn VideOLAN som har de nödvändiga avkodare intergrerat i applikationen. Tuta och kör! ![]() ![]() _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||
Jag rekomenderar också ffdshow före andra Divx-codecar. Dock kan det vara bra att ladda ner Nimopackage och installera alla ljudcodekar som finns där. Inte så skoj att se film utan ljud
![]() Se till att endast ljudcodecarna är ikryssade när ni installerar Nimo. Det följer nämligen en version av ffdshow i Nimo men den är inge bra så den ska man inte installera. officiella siten, verkar dock som att den är nere för tillfället: nimo.everwicked.com _________________ Street Triple RS -18 |
||
Jag kör inte något M$-OS och använder Mplayer ( www.mplayerhq.hu ) under Linux, vilket funkar kanon. Finns för fler plattformar också. Har faktiskt ännu aldrig stött på någon film som jag inte kunnat se. Det finns säkert, förstås, men med tankte på att jag aldrig stött på någon så är det nog inte så särskilt stor andel för att det skall vara ett stort problem. Eller också har jag bara haft tur...
_________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
Ljuddekodern glömde jag bort!
![]() _________________ Niklas Rundqvist BMW M3 3,2 -96 |
||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2828 besök totalt |