| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Race 4 - ETCC @ Sugo - 14 dec
|
3168 besök totalt |
|
Då var vi uppe i 11 anmälda! Vi väntar ett tag till för att se om det kommer in några anmälningar lite sent...
Var är djungel-Jim förresten? Han har varit lite osynlig på sistone..Hade inte han ny dator och allt? Gustav Uhlander var ju med och körde också för ett tag sedan...Ragnar också... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
|
OK Då har 12 pers anmält sig idag! Kul!!!
Det gick ju bra sist CW att hosta på din server. Ska vi ta det idag också?? OM det skiter sig så kör vi så här: Server 1 (CW) fuZe SpeedyGT Rocket Roger oveM Kavic CWaltgard Server 2 (Niklas) Niklas M ThomasT StigsRC? AKronberg HOOPoo oscar A Sen så hoppas jag att alla har laddat ner gdb-filen med 28 varv enligt ovan! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
|
GRATTIS oscar
Snyggt kört av alla!!! Mitt rejs blev en lite katastrof
Jag hade INGEN fart i bilen, precis som om jag körde med straffvikt?? Måste kolla upp detta. Rejset började med att jag puttade av RocketRoger (Sorry) i chikanen
Sen körde jag nog på Hoopoo oxå då han kom ut i från gräset in i chikanen (Sorry). Tog ett tidigt stopp då mina varvtider var KATASTROF!!! Tjänade två placeringar på detta
Kavic och RocketRoger kom dock stormandes bakifrån. Kunde inte hålla dom mer än 3-4 varv sen var dom förbi. Jag stod helt enkelt stilla på rakan. Tappade 0.8sec bara på rakan
Grattis än en gång alla. _________________ /Dusan Reljanovic |
|
Kul för er som kom i mål i alla fall. Själv så välte jag på en kerb och stannade på taket.
Nu skall jag bannemej lira lite riktigt bilspel där man kan trycka på "reset car" om man skulle välta. NFSU !!!!
_________________ Christian Waltgård |
|
Ett riktigt dåligt race för mig....
Blev inte riktigt klok på soppaförbrukningen, startade med soppa för 30varv, bytte däck och ytterligare 10liter efter 14varv. Fick ändå soppatorsk så jag fick fylla på ytterligare 10liter..... > och tillråga på allt fick jag stop&go för blåflagg.... Blåflagg systemet är lite dumt, i detta fall så låg bilen ca 4-5 billängder efter och närmade sig inte.... det är inte kul att släppa så mycket. Så innan målgång fick jag soppa torsk igen!!!!!.... Sedan orka inte min dator riktigt så det var ett riktigt minusrace för mig.
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
|
Grattis oscar
Mitt race gick lite upp och ner, snurrade några gånger, (visste jag iofs redan innan, min BMW trivdes inte på dessa kurbs) fast precis före mitt depåstopp, och efter de så gick allt som planerat. Efter depåstoppet så låg jag 2:a och var ca 10sekunder efter oscar, de tog nåt varv men sen så började jag att närma mig oscar och när de var 3 varv kvar så var jag precis bakom han. På sista varvet så kör jag på oscar ( sorry) jag visste inte vart jag skulle ta vägen, du bytte spår så många ggr.
Jag vet iofs inte om de var mitt fel men jag stannade och lät oscar köra, sry än en gång. Snyggt kört annars killar, de var 2 st väldigt snabba audi som tog starten var ju bara att lägga sig bakom, hade inte en chans att hänga me, tog några varv sen så kom även en alfa om så jag låg på en 4é plats största delen av racet, men kom upp mig lite på slutet som sagt. Jäkla kul race. _________________ mvh Viktor Pousette |
|
Grattis oscar!!!
Tack för ett kanonkul race!!! Tänk att vi klarade oss igenom T1 och T2 utan en smäll!!! Jag såg även de som stannade upp när de hade puttat på någon annan! BRA!!! Kurbsen på denna bana är trevliga, eller vad tycker du Christian?? Jag höll på att köra av själv då jag ser en Alfa på taket bredvid banan Hade du lite hårda dämpare?
Ta bara de första två varven, vad samlade vi va...Jag tror att jag räknade till 7 bilar som låg nära varandra, kul! Det preliminära resultatet blev: Pole till fuZe! 4 extra poäng!
1) oscar 126,11 2) fuZe 126,05 3) oveM 124,91 4) Kavic 124,68 5) SpeedyGT 124,30 6) Rocket Roger 124,13 7) Niklas Maravic 119,88 8) A Kronberg 118,25 9) ThomasT 112,32 10) Christian Waltgard DNF 11) HOOPoo DNF Då ser ställningen ut som följande: 1) fuZe 42 p (4) 2) SpeedyGT 22 p (4) 3) Rocket Roger 18 p (4) 3) ove M 18 p (3) 5) Kavic 15 p (4) 6) Jonas Larsson 11 p (3) 7) oscar A 10 p (4) 8) A Kronberg 8 p (4) 8) C Waltgard 8 p (4) 8) pg_ice 8 p (1) 11) ThomasT 3 p (4) 11) P Hylander 3 p (3) 13) Niklas Maravic 2 p (4) 14) HOOPoo 0 p (4) 15) Stigs RC 0 p (2) 16) Nypan (empk2k?) 0 p (1) 17) PV 0 p (1) 18) Gustav Uhlander 0 p (0) 19) djungel-Jim 0 p (0) 20) LarsA 0 p (0) fuZe drar ifrån i toppen!!! oscar går från plats 12 till 7 i och med dagens vinst!! Bra jobbat! Då ses vi på A1-ring nästa söndag!!!
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
|
Hm fel nummer ett var att jag inte hade kört banan med ettc bilar förens 15:40 idag
Racet gick bra de 2-3 första varven sen började det gå utför när däcken tog stryk och jag snurra på vart och vartannant varv, sen när jag fick ett stop and go för att inte respektera blåflagg och ytterligare en avkörning från sista platsen orka jag inte mer. Speedy en orsak till ditt problem skulle kunna vara att dina pedaler inte är riktigt kalibrerade och därigenom kan du inte ge fullgas och därför tappar du endel tid och då framförallt på rakan _________________ Thomas Tegbäck |
|
GRATTIS OSKAR
Du är förlåten Speedy. Det är sådan som händer Förlåt själv, jag laddade lite för mycket för att komma förbi dig några gånger, desperat försök i sista kurvan hoppas det gick bra. Jag har också problem med min momo ratt, i bland med både gas och broms. vad skall man göra åt det tro?. jag har vänt trimmputtara. men det är likadant.
_________________ Roger Jonsson |
|
Tror inte det är mina pedaler det är fel på.
Testkörde vid 15:30 och låg på låga 42:or hela tiden. När jag sedan gick över till multiplayer så hade bilen ingen ork plus att det var inget riktigt bra grepp i kurvor. När jag provkörde igår så var det inga problem att få däcken att hålla i 12-14 varv. Nu tog dom slut efter 7-8 varv. Ska höra med VMS grabbarna om det kan ligga kvar 90kg straffvikt i min multiplayer??? _________________ /Dusan Reljanovic |
|
Det var verkligen roligt att få vinna för första gången i min online racing karriär
. Kände mig som en riktig högoddsare för vinsten med 0 poäng i tabellen. Tack ove för en underbar setup, det gav en perfekt balanserad bil som klarade kurbsen bra.
Loppet kändes ganska komfortabelt i början när jag tog starten före ove och sedan drygade ut ledningen. Körde inte för fullt för att spara på däcken och flyttade därför fram mitt stopp ett par varv tills jag fick trafik framför mig. De sista varven blev desto mer nervösa när jag såg att fuZe hamnade bakom mig efter sitt depåstopp och började knappa in. Några kurvor tog jag snabbare än honom men för varje varv knappade han in och efter lite problem med en varvning var han strax bakom mig och snart nosade han mig i kofångaren efter en dålig utgång. Tack fuZe för din sportslighet när du väntade in mig efter knuffen:up: |
|
Grattis oscar!
Kul att du gillade min setup.
På det hela taget ett mycket trevligt race. Alla skötte körningen utmärkt. Inga bekymmer i starten eller vid varvningar eller dylikt. Hade bil(ar) bakom mej på 0-6 sekunders avstånd hela loppet tror jag. Tur man inte använder backspeglarna.
Fick en bra start. Visste att det bara var att hänga på oscar som stod rakt framför. Skönt att inte behöva välja sida att köra om på i starten. I 4wd-audin känner man sej som rena Alonso i starten.
Kunde inte hänga med oscar sen, men var nöjd med att hålla fuZe och Kavic bakom mej. Fast efter hans depåstopp drog fuZe ifrån ordentligt. Lite överraskad att bli trea, men några av de snabba killarna hade ju problem medans det gick smärtfritt för mej så det är väl bara att tacka och ta emot. _________________ /Ove Mörk |
![]() |
Racingsimulatorer
Race 4 - ETCC @ Sugo - 14 dec
|
3168 besök totalt |