Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1291 besök totalt |
Driving Force Pro + STCC = Problem
Hej! Har sökt runt på diverse forum men inte hittat något svar på mitt problem. Jag försöker köra STCC med min DFP som kontroll, men jag har problemet att så fort spelat startar så är det full gas hela tiden och bromsen fungerar ej alls. Man ser det också i Controller-menyn i spelet där man kan göra inställningar och kolla kalibreringen. Styrningen ger fint utslag, gasens stapel är full och bromsen fungerar ej. om jag väljer t.ex G25 i menyn så ligger gas-stapeln på hälften och går till max när jag gasar och min. när jag bromsar, broms-stapeln rör sig inte alls. Jag har kalibreret ratten i Vista's Kontrollpanel och där är krysset i mitten och rör sig höger vänster när jag styr, framåt när jag gasar och bakåt när jag bromsar. Alltså känns det som mjukvarufel i spelet. Finns det någon patch eller liknande som rätter till detta? Har någon haft liknande problem? Mvh |
||
Jag löste det själv, vet inte hur jag raderar tråden. Men gör det den som kan.
Tack och hej! :-) |
||
Re:
Skriv gärna vad felet var o hur du löste det, Kan vara bra att veta för dom som får samma fel, _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
_________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1291 besök totalt |