Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2009-09-07 Pro-vsJoe.Event kör C30 shootout på åsen igen!!
2236 besök totalt
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare

Pro-vs-Joe.Event kör C30 shootout på gelleråsen 7 september. Se mer om vilka som är anmälda samt mer info om RACE samt bilder och info från förra eventet här. http://www.autolife.se/page/26334/.

Man kan anmäla sig direkt på sidan samt ställa frågor mm direkt i tråden längst ner på sidan i ovan länk.

Nu kör vi även ett kort långlopp på 1 timme. 24 plater finns totalt varav 14 är bokade så det finns plats för fler hugade hobbyräsers som vill pröva lyckan vs overall winner Charlie(som vann hela förra Eventet ) Dessutom får man testa sina kvaliteter mot snabbe Jocke Mangs som med god marginall satte de snabbaste tiderna av alla deltagarna, till trots för att han hade den enda bilen med två racestolar i

Länk till förra eventet med info om tider, placeringar etc samt informativ video om hur eventet går till. http://www.autolife.se/page/25121/

Jönköping
Här sen Sep 2004

thumbs up

Nu hade det suttit fint med de där skattepengarna

Är riktigt sugen... hmm

Sen är det lite synd att jag aldrig kört på gelleråsen innan, får väl nöta lite i STCC-spelet isåfall så man har lite koll vilket håll det svänger iaf.

stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Det finns ett uttryck...winning is not everything, its the only thing

Skämt åt sido, det kommer många roliga och trevliga deltagare och oavsett först eller sist så har alla kul..det garanterar jag dig. Fanns de som inte kört åsen alls tidigare som åkte riktigt fort. Jag vann inget på att jag åkt där faktiskt skulle jag säga, körde illa ändå. Ska försöka få Bohlins att ta bort konerna i sprintracet så man får utrymme att vara lite kreativ och väga upp därigenom vs min brist på kapacitet med dessa C30.

Charlies bil får straffvikt denna gång så den går lite långsammare

Jönköping
Här sen Sep 2004

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Det finns ett uttryck...winning is not everything, its the only thing

Finns visst nån som har det på hjälmen

Hur snabb eller långsam jag är jag inte så orolig för, det ska nog gå skapligt, gör det inte det är det inget att skämmas för

En fråga om körtiden bara, det står 12 bilar 24 deltagare.

Innebär det halva tiden per förare och pass, dvs 15min träning osv eller är det bara i racet vi delar bilar?

stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Hej Martin! Alla kör 30min träning. Alla kör 2varv kval ensama på banan där ett varv sätter din kvaltid. Eftersom du kör ut som vanligt på banan startar din tid inte förens du kommer runt ett varv. Då sätter ditt hotlap för kvaltid igång. Varvet på vägen dit är din uppvärming. Sedan ställer sig 12 bilar på griden och kör sprint race. Sedan nästa gäng upp och kör sitt sprintrace. Sprintrace går om 5 varv. Därefter 1 timmes race med förarbyte. Det är obligatoriskt byte var 15 min.
Så de som är duktiga på byten oxå kan vinna på detta.
Tot kost 5295:- per/person inkluderat moms(4995:- ex)

Endast 3st platser kvar nu av totalt 24st.

Uppdaterad deltagar lista http://www.autolife.se/page/26334/participants/

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Skulle ju gärna försökt igen att försöka komma på hur man skulle köra de däringa. Det spann ju bara hela tiden på innerhjulet när man gasade. Fattar inte hur (alla som var snabbare än mig) fuskade Kanonkul bil i balans o broms. Men gas?

stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Ja jag hänger mig själv om jag inte kör fortare denna gång. Man kom ju liksom på i slutskedet hur man skulle köra dem..tror jag Vissa anpassade sig omg, man kunde ju få intrycket att de tjuvtränat eller nåt

Jönköping
Här sen Sep 2004

Re:

Magnus Thomé skrev:
Skulle ju gärna försökt igen att försöka komma på hur man skulle köra de däringa.

Jepp, vore kul om du kom, jag är anmäld och klar nu thumbs up

stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Det är nu fullt, 24+ deltagare. Då vi endast har 24 platser kan man ev ställa sig på reservplats om något skulle inträffa som gör att någon ev inte kan dyka upp. Det står redan en del på reserv men man kan givetvis ändå anmäla intresse om man vill.

mvh/G

Ekerö
Här sen Jul 2006

Hmm, dags att dra in sig på reservlistan då iaf. Missat de här helt.
Iofs har jag redan slagit Mangs i den mycket viktigare tävlingen om vem som skulle vara meck åt Niko i Pro-Sbk nästa helg på knutstorp

Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002

Skall bli riktigt kul Gaute!

Skåne
Här sen Nov 2002

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Det är nu fullt, 24+ deltagare.

Bra initiativ thumbs up
Jag har uppenbarligen sovit mig igenom anmälningstiden, trodde att tråden handlade om förra evenemanget.... men det kommer väl fler möjligheter..

Göte: Du får väl ta cirkusen på Sverigeturné nästa sommar; Fem banor på fem dagar, typ..

stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Re:

FredrikÅ skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Det är nu fullt, 24+ deltagare.

Bra initiativ thumbs up
Jag har uppenbarligen sovit mig igenom anmälningstiden, trodde att tråden handlade om förra evenemanget.... men det kommer väl fler möjligheter..

Göte: Du får väl ta cirkusen på Sverigeturné nästa sommar; Fem banor på fem dagar, typ..

Ja det skulle vara nåt det

I övrigt har jag redan bokat 6 st identiska Suzuki Swiftbilar för pro-vs- joe kör på banornas bana...ringen senare i år på stängd trackday utan trafik samt utan besvärliga MC förar Tror Jocke Mangs blir svårslagen där då han attackerat banan i Mini-Challenge hårt i sprint och dessutom vunnit mini- challenge 2007 i Tyskland > Jag var som bekant nere och tjuvtränade lite med Swiftarna i hällregn på stängd trackday på ringen just. Lovar ge Mangs bättre motstånd på min hemma bana Här finns lite mer info från den resan i Swiften http://www.autolife.se/page/26275/?MessageStart=31 och jag kommer lägga lite mer info där senare oxå om våra erfarenheter av Swiften i sprutregn på plask vår ring, kul var det.

stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Re:

höfläkt skrev:
Skall bli riktigt kul Gaute!

Ja, samt att det lär bli trångt på prispallen denna gång många vinnarskallar som är med

Dock har vi(jag i tävlingsledningen) sett till att vikta upp Charlies bil

stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Nu på måndag smäller det! provsjoe.se kör den 7september. Hela 25 personer gör upp med identiska bilar.
Jag vill med detta meddela att vi har 1 plats kvar. Testa dig själv och se om just du är en vinnare i Pro VS Joe.

All info finns här http://www.autolife.se/page/26334/ samt se inlägg för mer info. Betalning måste erläggas omg om någon känner sig sugen. Om så märk bet med namn.

OK alla glada, lets get redy to race. Nu på måndag smäller det! provsjoe.se kör den 7september. Hela 25 personer gör upp med identiska bilar.
Jag vill med detta meddela att vi har 1 plats kvar(tot 26 deltagare). Testa dig själv och se om just du är en vinnare i Pro VS Joe.

All info finns här C30 RACE pro-vs-joe.event kör igen! samt se inlägg för mer info. Betalning måste erläggas omg om någon känner sig sugen. Om så märk bet med namn.
Samt det kan vara ide att kolla av med PM på autolife om man är intresserad.

mvh/G

Ps, vi kör på Nurbugring den 1okt och 5 platser av 12 totalt är redan bokade. Det är på Nurburgring man skiljer pojkar från männ. Jag utmanar med detta Jocke Mangs, jag ska...jag bara ska köra fortare än honom på ringen:-).....

Denna PRo keps http://www.finest.se/userBlog/?uid=33063&blogPage=1 är bara för våra PRo(oavsett sport den röda pilen..its only for PRos)...men skulle någon chocka oss och köra snabbare varvtider än Mr Mangs...tjaaaaa då kanske man kan få en likadan keps:-)
I övrigt är alla grönjölingar...de får en Grön pil på sina profilkläder...tills de bevisligen presterar i provsjoe, då får de en likadan keps som Mr Mangs men med blå+ pil på.

Här får man fota sig med Mr Mangs om man ställer sig på pallen (intill denna roll up) Se längst ner på sidan..
http://www.finest.se/userBlog/?uid=33063&blogPage=2

Vi har 4st filmare med på plats, så keep cool om ni får en mic i nyllet just innan ni ska sätta ert kval varv:-)

stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Sista platsen tagen! 26st deltagare going nuts i identiska bilar med provsjoe.se. Det blir trångt på prispallen!

2236 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande