| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Nytt nummer av Automobil
|
<< 1, 2 2864 besök totalt |
|
Re:
Håller med att den under 2008 gled utför raskt med massa tråkiga tjänstebilsliknande tester. När Erik tog över för ett antal år sen skedde en ordentlig uppryckning med en lång period där tidningen var kanon IMHo. Men förra året vart det hemsk utförsbacke i mina ögon iaf. Därför så kul att Niklas Carle verkar ha ryckt upp tidningen ett ordentligt snäpp. Har hört att just det nuvarande numret är det första där han varit med fullt ut o ansvara för innehållet. _________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Re:
Ingen tidning idag heller...
. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
|
Feedback på körskolan (tå/häl i detta nummer):
Lite kort, lite ofullständigt IMHo. Lite säga A och sen C. Och kanske ett halvt B. Eller nåt.... Jag är iof inte den klockrena målgruppen (längre) på just den här artikeln. Ser fram emot resten av den artikelserien _________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Fick läsa det först efter helgen, då den låg på jobbet ( konton: tidningar, facklitteratur...)
Tyckte numret var hyfsat, gillade artikeln om Mercedes Le mans fiasko -99, tänk, hela 10 år sedan ! Bra timing att få in samma helg som LeMans 24 gick på Eurosport. Skönt att höra att även Cralle hade svårt att få till toe&heel tekniken :-) eller är han stelopererad efter mc åren ? Sedan kan man undra om rejsa folket är målgruppen ? Dom flesta här på rejsa är nog för extrema för att räcka till som läsarunderlag, så även jag som bläddrar reflexmässigt förbi det mesta med audi om det inte gäller racingbilar. Förmodligen pga jag växte upp när audi var sinnebillden för gubbilar :-) /benny _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, cfmoto 450MT |
||||||
|
Re:
Ingen slump kan jag tänka mig, dessutom kom det fram en del nytt om Stanley Dickens i intervjun med honom. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
|
Mycket bra tidning och detta nummret var ett av de bättre på senare tid.
Några saker jag tänkt på, nyheter. det är nästan onödigt i en tidning som kommer ut såpass sällan, det ni tar upp har man ju redan läst om. Sen bra nummer kan man läsa när de har blivit gammla men just nyheter blir så fort gammalt Mer artiklar, längre och mer djupgående.
Gillar tex väldigt mkt när ni snöar in er på nått modell/märke och skriver i 10sidor som om 911 Turbo och Ferrari för ett tag sen, mer sånt. Glöm inte de japanska märkena, det finns mycket outforskad historia där med, snälla snälla snälla skriv om wankel, det finns tonvis med intressant där, varför inte 787b m.m. ? absolut ingen tidning har tidigare tagit upp ämnet. Godzilla måste det finnas tonvis med racinghistoria att skriva om.. Osv.. Även om det kanske hade varit lite bilsport över det hela hade det varit kul med något/några nummer med läsarnas banpreppade bilar i A testen. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||||||
|
Helt klart den bästa tidningen i Sverige men några synpunkter har jag.
Jag började köpa varenda nummer av tidningen för ett tag sen, kan det vara 2 år sen. Minns så väl att nya Civic var i A-testet och (om det nu var i samma nummer) BMW 335i testades mot 407 coupé. Riktigt tjock och bra tidning i flera nummer framåt. När BMW M3 e90 testades mot M3 e30 hade man bråttom hem att läsa.. Men sedan dess har det gått utför tyvärr, tidningen blir bara tunnare och tunnare, men fortfarande minst lika dyr. Synd, eftersom det är långt mellan varje nummer. Upplever att det blivit lite väl mycket Audi, VW och Porsche i senaste numren också, men en del gillar väl dom också. Tråkigt också att när dom testar BMW i A-test och gör jämförelser så har bilen dom trista RFT däcken som bevisat ger dåligt fäste och hög ljudnivå, vore kul om dom, när dom nu gör dessa test, krängde på däck av samma standard som jämförelsebilarna har. Kan tänka mig att t ex 130i hade mått bra av det, samt Z4 när den testades mot TT för några år sedan. Säger också som andra, att körteknik-tipsen är på Svensson-nivå, men kul att det tas med iallafall. Vad har hänt med begagnat-tipsen? Förut täckte det ju flera sidor men nu så är det med lite tur 1 blad varav hälften av sidan är en stor bild. Riktigt bra tidning annars. _________________ Robin Söderberg |
||||||
|
Jag anser att tidningen i stort är suverän.
När det gäller en så pass nischad tidskrift så är det lätt att man "skriver ner" den lite, baserat på enstaka nummer där man kanske inte är intresserad av de bilmärken det skrivs om i just det numret, vilket Jag inte tycker är riktigt rättvist. Även om Jag inte är någon VAG-fantast så ser Jag kvaliteterna i dessa reportage ändå och läser dem gärna och väl och få tidningar är väl så fräscha som Automobil är, när man plockar fram dem efter några år i bokhyllan och läser den igen. Sen har man ju alltid önskemål om specifika bilmodeller och dueller, men man måste även vara realistisk. Sveriges klart bästa biltidning, utan konkurrens |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Nytt nummer av Automobil
|
<< 1, 2 2864 besök totalt |