| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Kompressionsmätare Malmö/Lund trakten?
|
1678 besök totalt |
|
Hello! Har någon en kompressionsmätare i trakten Malmö/Lund att låna ut, jag har assisterat nya formula student teamet något med motorfelsökning idag och efter att ha sett att alla spridare flödar lika mycket, alla tändspolar fungerar lika bra och allt är tätt så går motorn (honda cbr600) fortfarande bara på tre cylindrar. Alla tips välkommna! (10mm gänga)
_________________ Pontus Fyhr |
||||
|
jag har en biltemavariant, måste bara leta fram den i förrådet... ska nog kolla mercan också när jag hittar mätaren - ska ändå byta stift på den så det är lika bra att passa på
_________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||
|
Re: Kompressionsmätare Malmö/Lund trakten?
Är ni säkra på att det kommer ström fram till alla spridare då? _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||
|
Lysande, såg att de inte var så dyra, de är dock 14 och 18mm gänga, vår är 10. Men givetvis kan en adapter fabriceras.
Super7: Alla spridare testades samtidigt monterade på fuelrailen med mätglas och levererade lika mycket med styrning från DTA-boxen, så den sidan fungerar. Tändstiften ger gnista, alla spolar fungerar. _________________ Pontus Fyhr |
||||
|
Re:
Tänkte i fall spridarna var testade i flödes bänk eller liknade...därav frågan //Nisse _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||
|
Re:
Tack tack för alla tips, givetvis går det tillverka en adapter. Ninja har du tid något någon gång imorgon? Super7, jo tack för den tanken, det hade gänget som officiellt håller på i år inte tänkt på men det testades idag. _________________ Pontus Fyhr |
||||
|
Vidare update, motorn är nu delad, kolven är kass och loppet är lite repigt. Bilder kommer.
Kompmätare även det inköpt men något överflödig
Hursom, känner någon till en motorrenoverare i södra sverige som kan ta sig an att hena ett block med PMC foder? Update: MMR verkar lovande, här kommer lite bilder
Finn ett fel
Trasig
Mer trasig
Hel _________________ Pontus Fyhr |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1678 besök totalt |