| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Eftertankar Anderstorp #96
|
2804 besök totalt |
|
Som ny medlem i BMW SC och tävlande i BMW cup vill jag så här mitt i säsongen kommentera mina intryck. Jag är imponerad av alla arrangörer och ni skall ha en enorm eloge för det jobb ni lägger ner. Att allt flyter på så bra är er förtjänst. Gatbilskörning ihop med Cupen är kanon. Denna helg åkte jag och Micke ner på fredag kväll för info möte och grillning. Blev lite förvånad att inte fler var där men det var givande och mycket trevligt. Man känner sig välkommen i ert gäng. En bira och lite bilsnack in på småtimmarna är alltid trevligt. ( snackades mest Turbo trimm och klassiska Bmw modeller ) I depån är det en gemytlig stämning och man är inte konkurrenter förrän man är på banan. Det är väll endast på banan problemen finns, det är för stor skillnad på varvtiderna. Special går för fort och Standard för sakta. något för reglement gruppen att jobba med. Lite mer tid mellan kval och race hade inte varit fel. kval kl 9.00 Race 1 kl 13.00 Race 2 kl 15.30 Audiklubben kan kanske få ihop ett startfält till nästa år så vi kan ha 2 dagarstävlingar varje gång. eller varför inte Mini challange? Jag är en människa med ideér och förslag på det mesta som kanske inte faller alla i smaken men jag kan också ta kritik så kommentera gärna. Tack alla arrangörer som gör det möjligt för oss att ha KUL _________________ Nicklas Ericsson 0760-528886 |
||||||||||
|
Kul med synpunkter Nicklas.
Jag hoppas att du även skickar dessa via email eller telefon till cuprepresentanterna. Angående tidsskillnaderna Standard-Special så vet jag att diskussion har pågått och fortfarande pågår, men den diskussionen lämnar jag åt reglementsgrupp och cuprepresentanter. Att senarelägga dagens andra deltävling har också diskuterats, men cupförarna verkar ha hiskeligt bråttom hem. Inga cuptider eller gatbilstider är huggna i sten utan klubben är alltid redo att justera om så önskas och passar flertalet. Jag hoppas också att fler cupförare utnyttjar den lilla sociala biten kvällen innan. Att ha mysigt är trevligt, men också viktigt då många passar på att tycka och tänka. Givetvis gäller även detta gatbilsförarna. En pilsner och pizza på kvällen tillsammans betyder mycket. Tvådagarsträffar med mer tävling och bankörning skulle säkert uppskattas av många. Vi är inte riktigt där ännu, men med fler deltagare så skulle inte det vara en omöjlighet. BMW Cup, MINI Cup, och Audi Cup. Varför inte?
BMW Cup ligger dock ljusår före i både utveckling och intresse. _________________ BMW MC-klubben |
||||||||||
|
Re:
Nu rann snålvattnet till
Vad är egentligen "minsta" startfält som är hållbart? 10-15 ekipage? Samköra mini & audi?? och att Bmw cup har försprång skriver jag lätt under på, men kul att titta och lära! _________________
|
||||||||||
|
Re:
Det finns tre platser på pallen så fler behövs inte
_________________ BMW MC-klubben |
||||||||||
|
Re:
Men Måns, då kan ju du också ställa upp
_________________ Patrik Skoog |
||||||||||
|
Re:
I klassen Trimmad motorsåg!
Ang hållbart, tänkte jag mer i de ekonomiska banorna och besöks frekvens, tror det är svårt för många att komma loss en hel helg mot Fredag kväll>Lördag. _________________
|
||||||||||
|
Re:
...med 300 kg straffvikt eller klass Special. Jag försöker locka fler MINI:sar att börja tävla i stället för att försöka "jaga" Bapelsin, Wärnbring mfl i klass Special. Det känns som ett lättare uppdrag
_________________ BMW MC-klubben |
||||||||||
|
Re:
Ja det var Mini cup jag syftade på Måns
Mini bilar i BMW Cup hade bara rört till det, vi vill inte ha rörliga koner på rakorna
_________________ Patrik Skoog |
||||||||||
|
Re:
Jag kan bara hålla med. Det hade sett illa ut att bli omkörd av en kona
Jag vet inte om det går, men jag undersöker just nu intresset för en mer "vetenskaplig" test med en R53 MINI Challenge (2006-2007), Jocke Mangs vinnarbil, och Lestrup bakom spakarna i startfältet på Knutan. _________________ BMW MC-klubben |
||||||||||
|
Re:
Det är väl frågan om man kan fylla en dag till med gatbilsåkare annars behövs det rätt många tävlande innan det motsvarar banhyran och övriga kostnader för en dag till. Men med sådant intresse fråm gat bilåkare så vill man inte störa detta med fler tävlingsheat heller förstår jag. Även det att fixa funkisar som skall stå en dag till om de kommer från den lokala klubben tar på deras motivation. Det att tävlingen körs som lokaltävling gör dessutom att man inte kan locka med uppklassningspoäng för dom som vill upp. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
2804 besök totalt |