Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 78477 besök totalt |
Re:
Catias FEM-del är inte något att ha... Själv kör jag Ansys om jag tvingas av min chef ![]() _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||
Re:
![]() ![]() _________________ Johan Lekås |
||||
Jaha, lite mer
![]() Hela undersidan på fronten hade slagits loss så där har det blivit en ny bit. ![]() Gjorde en plåtform som jag popnitade fast och plastade i, slipade bort nitarna när det härdat och tog bort plåten. Blev riktigt bra faktiskt. Sen så är stora sprickan i karrossen lagad åxå. Återstår slipande och lite finspacklande. Och det är dödligt tråkigt ![]() ![]() Den nya länkarmen är hämtad från ytbehandlaren åxå. Passar på att byta alla ledlager och länkhuvuden i det drabbade hörnet. Roligare utgifter har man väl haft ![]() ![]() Ska bli riktigt skönt när det är klart och man kan lägga den här malören bakom sig. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||
Tråkigt att se att Mk3:an blivit tilltufsad men du verkar ju få ordning på grejorna fort.
![]() Läge för en tråd med ditt nya projekt snart, skall bli intressant att se hur det projektet fortskrider, ser mycket intressant ut så långt ![]() _________________ Fredrik Tholander ![]() |
||||
Vägen tillbaka från de döda känns allt lättare, ljuset i slutet börjar skönjas. Tror dessutom det bara var två flugor som fastnade i lacken ...
![]() Snart dags att börja återmontera alltihop. ![]() _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||
Makalöst duktig du är, vet ju bara själv vad jobb man lägger på att montera & renovera delar, delar som du istället ritar & tillverkar själv. Nyfiken fråga, vad gör du till vardags när du inte bygger kaxiga bilar?
Blir spännande att se den nya kärran ta form, lycka till ![]() _________________ / Mikael Hörnlund AW11 - XE10 |
||||
När jag ändå skruvade i ny stol så blev det en likadan lågryggad på passagerarplatsen som ryms under sittbrunnskapellet. Blev riktigt stiligt. Gissar inte att det kommer öka passagerarfrekvensen nämnvärt, men stiligt ser det ut i alla fall.
![]() Sen så blev det färdigt med reparerandet idag ![]() ![]() ![]() Ska nog firas med nåt gott grillat och lite kall och go pilsner i kväll ![]() _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||
|
||||
Igår blev det en tur till Sviestad för att känna på bilen så allt är som det ska. Regn och rusk, så några nya varvrekord var definitivt inte att räkna med men allt kändes bra. Bilen gick finfint utan några som helst konstigheter. Det känns superskönt, nu sätter jag punkt för malören förra gången och lägger det bakom mig.
![]() _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 78477 besök totalt |