Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1865 besök totalt |
Hur fungerar det med depåstopp i GTR EVOlution?
Hej! Körde nyligen ett 55 min långt lopp i GTR Evolution. Jag hade gjort ett depåstopp och hade fräsha däck och gott om brännsle. När det bara var 1 eller 2 minuter kvar tändes "skylten" pit in. Vad kan tända den skylten? Jag vet att man kan begära ett depåstopp via menyn eller med snabbtangent och att den kan komma upp om man har fått tex en stop and go. Men vad kan det finnas för fler orsaker? Kan det finnas någon regel att man tex måste göra 2 stopp? Hur vet man det i så fall? Någon som har nån teori om varför det blev så? Vad hade hänt om jag ignorerat skylten? Bestraffning? _________________ Oscar Josefsson |
||
Re: Hur fungerar det med depåstopp i GTR EVOlution?
Aldrig varit med om det själv, men din teamchef kanske tyckte att dina däck var för slitna? ;o _________________ Axel Tanner |
||
Hehe men de var ju inte dåliga!
Var ju nästan nybytta! Undrar om den som har servern kan tvinga mig att göra depåstopp? :P Jag känner mig lite konspiratorisk! Frågan kvarstår alltså! Vad kan orsaka att "Pit in" skylten kommer upp förutom: 1. Snabbtangent 2. Man begär att få komma in via menyn 3. Man blir inkallad pga. bestraffning _________________ Oscar Josefsson |
||
det har nog med depåstrategin att göra,
hur mycket bränsle hade du kvar? jag har varit med om att depån tjoar om att tanka på sista varvet... _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
Jag är inte helt säker men min bedömning är att det var mer än tillräckligt för att ta sig i mål.
Men påverkar mängden brännsle den skylten? Det enda jag har märkt är att man får en varning: "You are running low on fuel" Då brukar man kunna köra ca 5 varv till på en vanlig bana. Men det är upp till en själv om man ska gå in och tanka? _________________ Oscar Josefsson |
||
Re:
5 varv? Vad har du rökt? De klagar på low on fuel när jag har nog för 2-3. _________________ Axel Tanner |
||
ok nej det enda jag har "rökt" är att inte spela GTR på några veckor men det kan säkert vara nog så skadligt!
Men oavsett om det är 5 eller 2 varv har jag aldrig varit med om att skylten "Pit in" har kommit upp pga. att bränslet tar slut. Man får ju bara en varning: "You are running low on fuel" och skiter man i det så tar det slut helt enkelt. Så jag kan inte fatta vad det var som hände! ![]() Men kanske bara att hoppas att det inte sker igen! :P Lustiga saker har ju hänt förut! _________________ Oscar Josefsson |
||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1865 besök totalt |