Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18 >> 4 besök senaste veckan (73012 totalt) |
Re:
Renoverar hall för tillfället. Du får kanske skicka upp tofflorna med bussfrakt så får jag be frugan sparka mig ( vilket hon mer än gärna gör, men kanske inte slutar he he) Jag ska faktiskt ut senare ikväll, promise ![]() _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||||||
Re:
Tror inte att hon kan ge dig en tillräcklig hård spark ![]() Skit nu i hallen, och ut och ![]() _________________ R Malmström MSCC |
||||||||
Re:
Ja ja, nu är jag faktiskt uteoch har plockat av stol och aluplåten under motorn och plåten över kardanen. Läcker olja någonstans, men blir inte klok på var. Ska prova köra den i växel och se om man kan se om det är en packning _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||||||
startmotor problem
Har ett lättat svänghjul med en 132 kuggars startkrans. Startmotorn har 10 kuggar. Jag har försökt justera schimsa etc etc men får inte det här att lira ihop. Känns som att kuggarna inte passar ihop, låter som en stenkross och start drevet fastnar ibland. Har hört mig för på många ställen och inte fått någon lösning på det hela. Hjälp! _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||||||
Lotus och Caterhams ska ju puttas igång, startmotor är ju bara extra vikt.
Eller har jag kanske lite selektiv erfarenhet av dem? ![]() |
||||||||
Re:
Tänk possitivt.... tänk possitivt......... ![]() _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||||||
Re:
Johan!! Du har aldrig provat veven som sitter in stucken i noskonen, om du fattas den så har jag en till stödbenen till husvagnen ![]() ![]() _________________ R Malmström MSCC |
||||||||
Re:
TÄNK POSSITIVT!!!!!! TÄNK POSSITIVT!!!!!! ![]() _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||||||
Re:
Visst, visst, men prova kan man ju alltid göra ![]() _________________ R Malmström MSCC |
||||||||
Re:
Den startade för egen maskin, men jag får nog fila och flytta ut lite till + att jag får beställa en ny startmotor. Hittade denna http://www.cambridgemotorsport.com/F _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||||||
Re:
Roxan! svarva bultarna istället! Billigare och väger mindre ![]() ![]() _________________ Henric månsson SPVM Roadsport A Westfield SEIW 1.9 -98 |
||||||||
Re:
Dom är på svarvning nu as we speek, men dom blir ganska tunna (8mm) Ska antagligen få svetsat ljuddämparen idag också. _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||||||
Re:
You bet käre hov svetsare! ![]() _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||||||
Ja då var det dax att ta klivet in i 2000 talet och skaffa sig en modern motor.
Gjorde ett fint ras i söndags på Knutan. Är inte 100% överrens med mig själv i val av motor, men dock 99%. Det ultimata hade varit att gå ner en klass och kunna gå upp i A igen. Har någon ett ess i skjortärmen, så får dom gärna dela med sig... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18 >> 4 besök senaste veckan (73012 totalt) |