Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 56525 besök totalt |
Som gammal Vikingstad grabb har jag haft lite koll på er "straffe"-grabbar i några år. Måste säga att denna bil är en riktig pärla. Tyvärr bara sett den ett fåtal gånger i verkligheten och aldrig på nära håll.
Svetsningen du gör är ren pornografi så rejsa kanske är fel forum? ![]() ![]() |
||
Jag tycker också det set ut som an gammal volvo.
Jag har smygläst denna tråden ganska länge.. för en tid sen fick jag tag på an gammal Bilsport i ett hörn på jobbet med reportage om denna. Några dagar senare upptäckte jag att min garage granne har en som står, som jag får köpa om jag vill... Måste bli klar med E30in först bara, men det känns ju tryggt att det går ner en 6:a i motorrummet. Sak bli kul att se hur detta blir, men är du inte rätt att en 6:a blir för tung i fronten? Effekt lär du ju ha så det räcker i Calibra motorn? _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Tokslakta bilar är väl inte Lofas melodi direkt, men däremot modifiera för funktion och på ett sätt som först inte riktigt syns.
Så visste hajjade man till när den lilla lätta vagnen skulle tyngas ner med en "tung" sexa. Sen insåg jag vart den skulle sitta. ![]() Problemet med smälta skosulor kommer bli än större. Sen att ägaren inte verka tycka/tro att effekten i Opelmaskinen var mer än nog får vi skylla på garagekompisarna som tycker att tex Amazoner bör ha 4-siffrig effekt... ![]() ![]() ![]() Kul val att ta en Volvomotor, det är lite udda. Ljudet kommer bli perfekt i GT:n. ![]() |
||
Re:
Ska ju självklart väga bilen sen för att se hur mycket tyngre den blir, har dock prioriterat bort en del andra grejer som jag märkt att jag inte haft nån nytta av så vi får se.. ![]() Mina skosulor blir de inge fel på iaf, den här motorn har ju utsläppet på högra sidan ![]() ![]() |
||
Väga...
...jag tycker vi gör en corner weight på riktigt jag. ![]() Skrik till när du har byggt klart så ordnar vi det. |
||
Nu är bilen snart färdig mekaniskt, skönt
![]() Motorn är klar för provstart ![]() återstår att lufta bromsarna samt kopplingen, samt bygga avgassystem samt krängningshämmare och fixa till rattstången ![]() [/img] |
||
Mer info och bilder tack
Detta är den grymaste bilen jag vet (även efter motorbytet;)) _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||
tack
![]() idag har jag byggt en krängare fram, eller egentligen byggt om den jag redan hade, vart mycket bättre än förut, nu sitter den framför framvagnsbalken istället för under motorn som jag hade den förut, vilket resulterar i att jag kan vrida hjulen mycket mer samt att den ligger högre upp, så det vart bättre markfrigång. vi skulle även prova att starta idag men det strula med triggrarna, fick ingen bra signal. |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 56525 besök totalt |