Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Nissan GT-R på Falkenberg med logg.
6 besök senaste veckan (2025 totalt)
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare

Idag kördes Nissan GT-R på Falkenberg, Vmax på 210GPS km/h på rakan samt Vmin på 56 GPS km/h mitt i chickanen efter långa rakan. Mer info på http://www.autolife.se/page/27501/ samt bilder kommer senare idag.

stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Träffade även på mycket snabbe Fredrik Larsson som just nu kör fort i Carrera Cup. Han har varit borta länge i USA och kört men gör nu comback. Som jag förstod det har han väl ca 200 race innan för västen, inte konstigt att han då presterar omgående i Carrera cup Scandinavia.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re: Nissan GT-R på Falkenberg med logg.

Göte RS6 Sjögren skrev:
Idag kördes Nissan GT-R på Falkenberg, Vmax på 210GPS km/h på rakan samt Vmin på 56 GPS km/h mitt i chickanen efter långa rakan. Mer info på http://www.autolife.se/page/27501/ samt bilder kommer senare idag.

Du får väl skriva liiiiiiiite till här osså o inte bara kortkortinfo och sen bara länk till din websida. Posta en fet stor screenshot på logggraferna här nu, jag vet att du vill thumbs up

stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
ok då Jocke Mangs vann förövrigt idag på Falkenberg i Carrera Cup thumbs up härligt att se racet live. Fredrik Larsson på bilden ovan kom 2a, starkt kört av dem båda. Prinsen klockade jag på ca 46 tider i racet och han blev ganska snabbt varvad av Mangs, Tony samt Fredrik och de andra snabba förarna. Prinsen startade näst sist på griden så det talar väl om vilka kval tider han körde. Tony samt Jocke Mangs stod först på griden i starten. thumbs up Länk till carrera cup info från deras sida http://www.carreracup.se/NewsCC.aspx?nID=614&m=201

Nedan en screen print på Peter Sundfeldt snabbaste varv i GT-R från Falkenberg banan.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
ok då Jocke Mangs vann förövrigt idag på Falkenberg i Carrera Cup thumbs up härligt att se racet live. Fredrik Larsson på bilden ovan kom 2a, starkt kört av dem båda. Prinsen klockade jag på ca 46 tider i racet och han blev ganska snabbt varvad av Mangs, Tony samt Fredrik och de andra snabba förarna. Prinsen startade näst sist på griden så det talar väl om vilka kval tider han körde. Tony samt Jocke Mangs stod först på griden i starten. thumbs up Länk till carrera cup info från deras sida http://www.carreracup.se/NewsCC.aspx?nID=614&m=201

Prinsen borde ju komma på Joe vs Pro eventen du fixar thumbs up Massa lärorikt thumbs up

Göteborg
Här sen Nov 2002

Kraschen på Fredagen påverkade inte chassie och sånt på #13?

BMW 330i -05
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Du tänker på om de hinner få ordning på den till nästa race? För att det kommer kosta en hel del, eller ännu mer, är ju ganska garanterat gissar jag Attans baksida på de här skojsiga att köra bana...

Göteborg
Här sen Nov 2002

Jag tänkte på om kvaltiden eller racepace påverkades av fredagens besök i däcken...

BMW 330i -05
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

MaZ skrev:
Jag tänkte på om kvaltiden eller racepace påverkades av fredagens besök i däcken...

Ah! Jag hade inte läst nåt reportage eller så om kraschen o trodde han smällt under rejset såpass att han fick bryta. Jag noll koll. Sorry Tebax till topic: Nissan GTR rockar fett

Sverige
Här sen Aug 2003

Var ju inget större fel på prinsens race 2 Han blev 8:a i mål 37 sec efter vinnaren Fredrik Larsson.

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Fredrik Larsson är redan värvad till Pro-vs-Joe.Event Får se vart han kommer in i planeringn bara. Prinsen har jag tankar på att värva in oxå, inte så mycket för att han ska lära..utan dra folk

Mangs körde snabbaste varv i racet under lördagen och kom på 4 plats. Tony Richardsson blockade honom hårt så han inte kunde smita förbi, rutinerat av Tony samt fort kört av Mangs.

I övrigt klockade jag STCC bilarna för ca 0.46-0.47,8 tider och jag äter upp min hatt om inte en orginal GT-R går runt på ca 0.48 tider med rätt förare. Kanske t o m ca. 0.47,++ tider. Det är ju bra rull i Falkenberg och det gör väl sitt till för att GT-R går fint där kanske. Snabbaste banan i Sverige.

Info om sido G som GT-R presterade, i övrigt gjorde den närmare 1,4G på andra ställen oxå, men detta var max.

Linnéstaden, Göteborg
Här sen Apr 2004

Jo, som jag skrev på Autolife: "49,8-tiden, som vi ändå satte med ett lite för sent(!) bromsmisstag på rakan, skulle säkert kunna putsas ordentligt med förfinad attack och fräschare däck."
Det var ju ändå bara ett halvhjärtat försök vi gjorde i slutet på inspelningen, och de där däcken har nog varit rejält varma och avkylda ett otal gånger. Det var inte mycket kvar av dem redan när vi hämtade bilen.
I övrigt är det lätt att stämma in i hyllningskören av GT-R.

Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Peter Sundfeldt skrev:
I övrigt är det lätt att stämma in i hyllningskören av GT-R.

Härligt att höra thumbs up

Allmänt banåkaforum
6 besök senaste veckan (2025 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande