Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2024 besök totalt |
Nomex-tröja utan overall, är det lönt?
Behöver en ny långärmad banmötes-tröja och tänkte att jag likaväl kan köpa en godkänd i Nomex. Frågan är hur pass mycket extra skydd man får av en nomex-tröja om man inte har overall över? /Dea _________________ Andreas Olsson Porsche 944 TURBO -90 PCS #9245 |
||||||
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||
Point taken... , det blir alltså en Nomex-tröja
![]() Följdfrågan är om det är värt att slanta upp ett par extra 100:ingar för att få soft-nomex eller nån av varianterna med bättre andningsförmåga eller om man ska ta en vanlig "clubman" variant? /Dea _________________ Andreas Olsson Porsche 944 TURBO -90 PCS #9245 |
||||||
Re:
Man får fler depåtjejer om man luktar som en halvt förmultnad strumpa efter ett körpass, tror du de drömmer om väldoftande atleter? ![]() _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||||
Är inte overallen till för att isolera mot värmen? om man bara har en undertröja , även om den inte brinner, så lär väl värmen gå mer eller mindre rakt igenom ändå! Ska enbart undertröjan göra lite nytta borde den sitta så löst som möjligt mot kroppen.
_________________ Christian Lund |
||||||
Re:
![]()
Min favorit när pyjamasen känns "fel" är canvasskjorta/jeans över underställ. |
||||||
Re:
Menar du att man får barn bara genom att vara svettig ![]() |
||||||
Re:
Hmh, fan jag måste hitta till där du kör.... ![]() _________________ Mvh // Niklas L |
||||||
Re:
Med tanke på att min bil deltar i Pallbocks-SM så är det väl nog bara i mina drömmar som de depåtjejerna finns ![]() _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2024 besök totalt |