Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Den optimala familjeracern?
<<   1, 2, 3, 4
11448 besök totalt
24-Seven
Göteborg
Här sen Jun 2005

Re:

Martini Racing skrev:
Jag har inte Sportquattron utan vanliga 200hk det är en 07:a med 4000mil på mätaren det som skiljer mot sportquattron är 20hk, skinn, 17"are och lite annat lull lull. kollade på en 05.a med 14000mil på mätaren och den ville dom ha 115 000kr för och det var skinn och rätt utrustning på, 2,0 med rött T (220hk?).
Den förvann snabbt. men det kommer nog massa tjänstebilar som är 3år där lesingen går ut så man borde kunna hitta en bil med rätt utrustning om man tar sig tid.

Det som skiljer mellan sportquattron och den vanliga 2,0-quattron är: Smidda kolvar, större turbo, större kylsystem, förstärkt koppling, större frambromsar med borrade skivor, samt att S-line exetriör ingår i originalutrustningen. Sportquattron har fram till -07 "rött T" istället för kromfärgat.

Går säkert att pruta till närheten av 150' i dessa tider...
http://www.blocket.se/uppsala/Audi_A4_2_0TS_220_HK_AVANT_QUATTRo_S_LINE_18__22470870.htm?ca=15&w=3

Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00
BMW 116d -11
Citera
krämbulle
Gästrikland
Här sen Jan 2006

Re:

24-Seven skrev:
sportquattron

Fina bilar! Är mycket nöjd med min, men någon 'racer' i egentligen mening är dom ju inte. Dock en bekväm långfärdsvagn med iaf. lite 'ooomph' i motorn.

Bland de alternativ som det skrivits om i tråden skulle jag dock försöka få tag i en sådan, jag skulle inte byta min mot något av alternativen som nämnts.

//Johan

Opel Speedster #4083
Miljöbil -10
Citera
Martini Racing
Stockholm
Här sen Okt 2004

Trådstartare
Re:

24-Seven skrev:
Martini Racing skrev:
Jag har inte Sportquattron utan vanliga 200hk det är en 07:a med 4000mil på mätaren det som skiljer mot sportquattron är 20hk, skinn, 17"are och lite annat lull lull. kollade på en 05.a med 14000mil på mätaren och den ville dom ha 115 000kr för och det var skinn och rätt utrustning på, 2,0 med rött T (220hk?).
Den förvann snabbt. men det kommer nog massa tjänstebilar som är 3år där lesingen går ut så man borde kunna hitta en bil med rätt utrustning om man tar sig tid.

Det som skiljer mellan sportquattron och den vanliga 2,0-quattron är: Smidda kolvar, större turbo, större kylsystem, förstärkt koppling, större frambromsar med borrade skivor, samt att S-line exetriör ingår i originalutrustningen. Sportquattron har fram till -07 "rött T" istället för kromfärgat.

Går säkert att pruta till närheten av 150' i dessa tider...
http://www.blocket.se/uppsala/Audi_A4_2_0TS_220_HK_AVANT_QUATTRo_S_LINE_18__22470870.htm?ca=15&w=3

Såg trevlig ut, var det inte skinn alcantara på sportquattron? kommer ligga lågt på bilfronten någon månad och kolla vad som händer till hösten.

Göteborg
Här sen Jun 2005

krämbulle skrev:
24-Seven skrev:
sportquattron

Fina bilar! Är mycket nöjd med min, men någon 'racer' i egentligen mening är dom ju inte. Dock en bekväm långfärdsvagn med iaf. lite 'ooomph' i motorn.

Bland de alternativ som det skrivits om i tråden skulle jag dock försöka få tag i en sådan, jag skulle inte byta min mot något av alternativen som nämnts.

//Johan

Håller helt med, komfortvagn med hyfsad omkörningsprestanda. Trotts att den känns lite som ett "Frans Jaeger" är den tillräckligt underhållande på vanlig väg för att jag skall kunna härda ut tills nya hobbybilen är färdigbyggd. Har inte testat ännu men misstänker att den är en underbar dragbil med räcern på släp.

Tycker heller inte att det har dykt upp något hetare alternativ tidigare i tråden, men man kanske är lite partisk...

Martini Racing skrev:
Såg trevlig ut, var det inte skinn alcantara på sportquattron? kommer ligga lågt på bilfronten någon månad och kolla vad som händer till hösten.

Nix, ingen skinn/alcantara original i sportquattron (vanliga sportstolsklädseln original). Utöver de maskinella skillnader jag nämnde tidigare, har den som sagt S-line exteriör med s-line chassie och prosportpaket.

Du vet hur det är... när man väl vill köpa, finns inga intressanta objekt. Kan kanske löna sig att börja titta redan nu.

Lycka till med bilköpet!

BMW 116d -11
Citera
Regge
Lund
Här sen Jul 2007

För dom pengarna kan du hitta en kanon fin Mazda 6 MPS.. riktigt underksattad bil, men all tänkbar utrustning, 4wd så det beter sig riktigt fint på bana etc.

Bara att åka och köpa!
http://www.blocket.se/goteborg/Mazda_6_6_MPS_260hk_4wd_22306970.htm?ca . . . .

Kör: Miata -04

#31 MX5 Cup, SPVM

Har ägt:
-Honda Civic Type R (EP3) -05
-Golf Gti Clubsport S -18
-Honda S2000 -05
-BMW M3-E30 -87
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Regge skrev:
För dom pengarna kan du hitta en kanon fin Mazda 6 MPS.. riktigt underksattad bil, men all tänkbar utrustning, 4wd så det beter sig riktigt fint på bana etc.

Bara att åka och köpa!

Man tar ju hellre än Mazda 6 MPS med 4000 mil på mätaren än en Audi med 15000 mil på mätaren (samma pengar) alla dagar i veckan thumbs up

abd

Här sen Feb 2003

Mitsubishi EVo (IX/X) är svårslagna i denna kategori av bilar, snabbare än väldigt många "sportbilar" (porsche, bmw) men även möjliga att använda som bruksbil, nackdelen är bränsleförbrukningen.

Göteborg
Här sen Jun 2005

Re:

Mats Thur skrev:
Regge skrev:

Bara att åka och köpa!

Man tar ju hellre än Mazda 6 MPS med 4000 mil på mätaren än en Audi med 15000 mil på mätaren (samma pengar) alla dagar i veckan thumbs up

Finns Mazda 6 MPS som kombi? (hittade ingen på blocket). Vet inte hur det ser ut nu, men det har funnits fina Sportquattro:s med få mil för 175' på blocket nyligen. Finns säkert billigare bilar med samma spec, men inte från Audis närmsta konkurrenter.

BMW 116d -11
Citera
Regge
Lund
Här sen Jul 2007

Kombi är överksattat!

Sedan modeller räcker långa vägar, mindre ljudvolym och bättre design thumbs up
(glömde kanske säga att jag är försäljare på Mazda)

Kör: Miata -04

#31 MX5 Cup, SPVM

Har ägt:
-Honda Civic Type R (EP3) -05
-Golf Gti Clubsport S -18
-Honda S2000 -05
-BMW M3-E30 -87
Citera
Atariman
Stockholm / London
Här sen Apr 2003

Re:

Mats Thur skrev:

Du kanske, men iaf inte jag...

<<   1, 2, 3, 4
11448 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande