| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Den optimala familjeracern?
|
<< 1, 2, 3, 4 11448 besök totalt |
|
Re:
Det som skiljer mellan sportquattron och den vanliga 2,0-quattron är: Smidda kolvar, större turbo, större kylsystem, förstärkt koppling, större frambromsar med borrade skivor, samt att S-line exetriör ingår i originalutrustningen. Sportquattron har fram till -07 "rött T" istället för kromfärgat. Går säkert att pruta till närheten av 150' i dessa tider... http://www.blocket.se/uppsala/Audi_A4_2_0TS_220_HK_AVANT_QUATTRo_S_LINE_18__22470870.htm?ca=15&w=3 _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||||
|
Re:
Fina bilar! Är mycket nöjd med min, men någon 'racer' i egentligen mening är dom ju inte. Dock en bekväm långfärdsvagn med iaf. lite 'ooomph' i motorn. Bland de alternativ som det skrivits om i tråden skulle jag dock försöka få tag i en sådan, jag skulle inte byta min mot något av alternativen som nämnts.
//Johan _________________ Johan Israelsson Opel Speedster #4083 Miljöbil -10 |
||||||
|
Re:
Såg trevlig ut, var det inte skinn alcantara på sportquattron? kommer ligga lågt på bilfronten någon månad och kolla vad som händer till hösten. _________________ Christian Eriksson |
||||||
Håller helt med, komfortvagn med hyfsad omkörningsprestanda. Trotts att den känns lite som ett "Frans Jaeger" är den tillräckligt underhållande på vanlig väg för att jag skall kunna härda ut tills nya hobbybilen är färdigbyggd. Har inte testat ännu men misstänker att den är en underbar dragbil med räcern på släp. Tycker heller inte att det har dykt upp något hetare alternativ tidigare i tråden, men man kanske är lite partisk...
Nix, ingen skinn/alcantara original i sportquattron (vanliga sportstolsklädseln original). Utöver de maskinella skillnader jag nämnde tidigare, har den som sagt S-line exteriör med s-line chassie och prosportpaket. Du vet hur det är... när man väl vill köpa, finns inga intressanta objekt. Kan kanske löna sig att börja titta redan nu. Lycka till med bilköpet! _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||||
|
För dom pengarna kan du hitta en kanon fin Mazda 6 MPS.. riktigt underksattad bil, men all tänkbar utrustning, 4wd så det beter sig riktigt fint på bana etc.
Bara att åka och köpa! http://www.blocket.se/goteborg/Mazda _________________ Erik Regnell Kör: Miata -04 #31 MX5 Cup, SPVM Har ägt: -Honda Civic Type R (EP3) -05 -Golf Gti Clubsport S -18 -Honda S2000 -05 -BMW M3-E30 -87 |
||||||
|
Re:
Man tar ju hellre än Mazda 6 MPS med 4000 mil på mätaren än en Audi med 15000 mil på mätaren (samma pengar) alla dagar i veckan
|
||||||
|
Re:
Finns Mazda 6 MPS som kombi? (hittade ingen på blocket). Vet inte hur det ser ut nu, men det har funnits fina Sportquattro:s med få mil för 175' på blocket nyligen. Finns säkert billigare bilar med samma spec, men inte från Audis närmsta konkurrenter.
_________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||||
|
Kombi är överksattat!
Sedan modeller räcker långa vägar, mindre ljudvolym och bättre design (glömde kanske säga att jag är försäljare på Mazda)
_________________ Erik Regnell Kör: Miata -04 #31 MX5 Cup, SPVM Har ägt: -Honda Civic Type R (EP3) -05 -Golf Gti Clubsport S -18 -Honda S2000 -05 -BMW M3-E30 -87 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Den optimala familjeracern?
|
<< 1, 2, 3, 4 11448 besök totalt |