Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Är nya Ford Focus RS snabbare än R26.R på loopen
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
20490 besök totalt
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

torque skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=Ae4RqTW5UDU

Bra fräs i Clion också..... thumbs up

Tack för den Charlie thumbs up
Jag funderar på att ta hem en sån ifrån Tyskland. Renault Nordic ska ju givetvis inte ta in någon till Sverige thumbs down thumbs down

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Fin

Malmö
Här sen Aug 2008

Lite om revo...

Kanske gammalt?? Fina bilder för noviser i alla fall...

http://www.not2fast.com/chassis/revOKnuckle.pdf

Niclas

sthlm
Här sen Aug 2004

vad säger man ???? hm http://www.youtube.com/watch?v=ZZL8uPemi3k&feature=channel javascript:emoticon('')

Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Re:

Mats T skrev:
vad säger man ???? hm http://www.youtube.com/watch?v=ZZL8uPemi3k&feature=channel javascript:emoticon('')

Jag säger ungefär som de sade i videoklippet: bara för att GTR:en är mycket snabbare betyder det inte
automatiskt att den är det självklara valet om man ska ha skoj på en krokig vägsträcka. Superbil är
inte alltid lika med superkul.

Känner att vi båda kom lite off topic. Förlåt Göte.

Malmö
Här sen Feb 2003

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
http://www.youtube.com/watch?v=00qtTTFowss&NR=1 del två, då de körs runt banan och vinnaren är......självklart är det så. R26R

Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=00qtTTFowss&NR=1 del två, då de körs runt banan och vinnaren är......självklart är det så. R26R

ojdå missade avsnitt två .

ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004

Kul kommentar till navigatorn med röststyrning "How does that make you go faster?"

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

Mats Thur skrev:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=118555087&origin=PARK

thumbs up

Är det bara jag som tycker 380.000:- är dyrt för den bilen . Jovisst den är snabb, men en bil får ju gärna kunna något annat också, annars kan man ju lika gärna köpa en ren racebil.

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Stacken skrev:
Mats Thur skrev:

thumbs up

Är det bara jag som tycker 380.000:- är dyrt för den bilen .

Näe, det som gör mig smått galen är att jag hade kontrakt på 268.000 för en ny

Problemet med R26:an är nog att nu har den blivit nästan mytomspunnen och eftersom det bara tillverkats 450 stycken så lär ju prisbilden vara väldigt hög väldigt länge...

Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

Mats Thur skrev:
Stacken skrev:
Mats Thur skrev:

thumbs up

Är det bara jag som tycker 380.000:- är dyrt för den bilen .

Näe, det som gör mig smått galen är att jag hade kontrakt på 268.000 för en ny

Problemet med R26:an är nog att nu har den blivit nästan mytomspunnen och eftersom det bara tillverkats 450 stycken så lär ju prisbilden vara väldigt hög väldigt länge...

...vilket i sin tur gör RS:en till ett bättre köp .

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Stacken skrev:

...vilket i sin tur gör RS:en till ett bättre köp .

det håller jag faktiskt med om med tanke på prisnivån thumbs up

Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

Re:

Mats Thur skrev:
torque skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=Ae4RqTW5UDU

Bra fräs i Clion också..... thumbs up

Tack för den Charlie thumbs up
Jag funderar på att ta hem en sån ifrån Tyskland. Renault Nordic ska ju givetvis inte ta in någon till Sverige thumbs down thumbs down

Det var fasen inget dåligt betyg må jag säga.

Typiskt gällande Renault Nordic, jag som trodde det skulle bli bättre nu när de blev en egen organisation, men icke. Finns tex inte en enda Renault Sport modell med på Renaults hemsida, det är inget annat än en skandal. De bygger så bra sportiga bilar och sen vill klantskallarna på Renault Nordic inte ens sälja dom

Menar du Mats att de inte kommer sälja sporten alls eller att den inte kommer tas in med Cup paket?

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Dignell skrev:

Menar du Mats att de inte kommer sälja sporten alls eller att den inte kommer tas in med Cup paket?

Som jag tolkat det så ska de inte ens sälja sporten. Stämmer det att föregångaren till denna modell hette RS? Renault Nordic påstod nämligen (antar att det stämmer) att de bara sålde 2 stycken Clio RS år 2008. Eller är RS en hottad variant på Sporten Är dålig på Clio-modeller, men du har väl koll thumbs up

Nu blev det visst lite OT igen

Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

Re:

Mats Thur skrev:
Dignell skrev:

Som jag tolkat det så ska de inte ens sälja sporten. Stämmer det att föregångaren till denna modell hette RS? Renault Nordic påstod nämligen (antar att det stämmer) att de bara sålde 2 stycken Clio RS år 2008. Eller är RS en hottad variant på Sporten Är dålig på Clio-modeller, men du har väl koll thumbs up

Nu blev det visst lite OT igen

RS är en förkortning för Renault Sport.

Självklart säljer man inga bilar när de inte gör något för att informera vanligt folk att de ens existerar... Suck vilka nötter. Se hur VW marknadsför nya GTI och lär av det, då kan de sälja bilar.

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Dignell skrev:

RS är en förkortning för Renault Sport.

Självklart säljer man inga bilar när de inte gör något för att informera vanligt folk att de ens existerar... Suck vilka nötter. Se hur VW marknadsför nya GTI och lär av det, då kan de sälja bilar.

Aha, jag förstår thumbs up
Håller verkligen med dig. Renault Nordic får återigen thumbs down thumbs down thumbs down thumbs down thumbs down

Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002

Frågan är hur snabb R26.R skulle vara på Ringen med mer effekt? Jag tror att under 8 min inte är omöjligt om man skulle närma sig Focusens effekt.

Har sutti och kollat på lite loggar ifrån Gotland Ring och jämfört min Renault som har jämförbar vikt effekt med R26.R mot en 996 GT3 RS och jag tappar 1.5 sekund i ren acceleration upp emot chikanen ut på rakan och på rakan. Då har jag ändå inte räknat med hela rakan utan bara fram till start och mål. Slutet av rakan till ingången på första böjjen skiljer det 0.5 sekunder till.

Min Renault är Röd och PeterF:s GT3 RS är blå kurva. Kolla även skillnaden ut ur hårnålen där skiljer det 0.8 sekunder till...

Visst kommer man långt med låg vikt, bra däck och ett väl fungerande chassie men det behövs effekt för att åka riktigt snabbt. Framförallt på en bana som Nürburgring om det skiljer drygt 3 sekunder på en kort och långsam bana som Gotland Ring.

Focus RS:ens tider tyder på att den inte har nått att hämta mot R26.R i kurvorna och under inbromsning

Det intressanta är egentligen inte vilken bil som är snabbast utan vad det är som gör en bil snabb på bana. Både i detta fall och i Porsche Gt2 mot Nissan GT-R fallet.

Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

Andreas Millbro skrev:
Det intressanta är egentligen inte vilken bil som är snabbast utan vad det är som gör en bil snabb på bana.

Colin Chapmans "Add lightness" har en stor del av receptet, men även en sån grej som R-däck har väl också en ganska stor betydelse.

Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re:

Stacken skrev:
Andreas Millbro skrev:
Det intressanta är egentligen inte vilken bil som är snabbast utan vad det är som gör en bil snabb på bana.

Colin Chapmans "Add lightness" har en stor del av receptet, men även en sån grej som R-däck har väl också en ganska stor betydelse.

Min poäng var mest att lätt bil bara räcker till en viss gräns samt att mycket effekt kapar ordentligt med tid även på en bana utan långa rakor som Gotland Ring.

Ett bra exempel är Lotus Exige S som är betydligt lättare, har 10hk mer effekt, och har specialutvecklade Yokohama r-däck för bilen men ändå är 8 sek långsammare än R26.R. Då är ändå Lotusen utvecklad som sportbil från dag 1. Dock har Lotusen CD på 0.44 vilket är referenskasst, dock är frontarean liten men iaf...

Lotus har iaf inte anklagat Renault för fusk än...

Nürburgring
Är nya Ford Focus RS snabbare än R26.R på loopen
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
20490 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande