Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2009-08-08 MSCC KM3 Minnesberg Backtävling
1748 besök totalt
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002

Trådstartare
2009-08-08 MSCC KM3 Minnesberg Backtävling

MSCC kör åter igen ett KM i Minnesbergsbacken lördagen 8/8.
Som vanligt kör vi Roadsport, Historic och RS.

Vagnbok behövs inte men däremot ifylld Vagndeklaration (finns på hemsidan att ladda hem).

Inbjudan, anmälan och övrig info hittar ni på http://mscc.se/ .

Som vanligt behövs funktionärer, så tveka inte att höra av er.

Robban1
knutstorp
Här sen Jan 2008

Hmmm, jag kommer och tittar men kör inte, bilen e ju såld , tjata nu på henric så att han kör istället

Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

Robban1 skrev:
Hmmm, jag kommer och tittar men kör inte, bilen e ju såld , tjata nu på henric så att han kör istället

Vaffals, har du gått och sålt bilen nu när det går så bra för dig. Jag hoppas du återkommer med nytt åk . Henric var ju och övade på knutan så han och bilen är ju uppvärmd, så där skall detinte finnas några ursäkter .

För egen del är det första gången jag kör på Minnesberg, så det skall bli riktigt spännade.

Robban1
knutstorp
Här sen Jan 2008

Re:

Eddie Varvstopp skrev:
Robban1 skrev:

Vaffals, har du gått och sålt bilen nu när det går så bra för dig. Jag hoppas du återkommer med nytt åk . Henric var ju och övade på knutan så han och bilen är ju uppvärmd, så där skall detinte finnas några ursäkter .

För egen del är det första gången jag kör på Minnesberg, så det skall bli riktigt spännade.

Ja jag vet, jag ligger bra till, men nu e den väck, å ja jag saknar den , men en nytt projekt är på väg hemmåt .
Jo då, han har faktiskt en bra ursäkt, men jag tjatar på han.... Ja uppvärmda får man väl säga att dom är .
Jag hade sett framemot att köra minnesberg, men jag kommer igen

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Riktigt trevligt arrangemang som jag hoppas fler kikar på!

Hoppas själv ha utrymme i kalendern för detta.

thumbs up

EDIT: Det hade varit intressant om någon gjorde ett förtydligande gällande vad som krävs för att deltaga i evenemanget. Jag ser att vagnbok inte är ett krav men det talas mycket i termen sportbil, hur preciceras det?

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Re:

johan sjöström skrev:
Jag ser att vagnbok inte är ett krav men det talas mycket i termen sportbil, hur preciceras det?

Att vi inte får köra alls typ:

Men det hindrar ju inte att man göra samma evenemang via SMA

Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

johan sjöström skrev:

thumbs up

EDIT: Det hade varit intressant om någon gjorde ett förtydligande gällande vad som krävs för att deltaga i evenemanget. Jag ser att vagnbok inte är ett krav men det talas mycket i termen sportbil, hur preciceras det?

Tja, därom tvistar de lärde . Jag vet att man tidigare försökt få fram en definition på vad en sportbil är men man har inte kunnat enats så därför finns det ingen . Det kluriga är hur man hantera gränsfallen vad jag förstått. Klubben har valt att gå vägen att pröva alla bilar som vill vara med. MSCC är en sportvagnsklubb och riktar sig till entusiater som delar synen på sportbil i klassisk bemärkelse (läs brittisk sportvagn från 60-talet). Personligen kan jag tycka det är på gott och ont. Hur som helst är KM främst för medlemmarna men alla sportbilsentusiaster är hjärtligt väkomna att köra. KM baserar sig på existerande SPVM reglemente som är ett sportvagnsreglemente (det finns t.o.m. en lista om godkända sportbilar).

Väldigt luddigt svar från mig men jag hoppas det ger en fingervisning. F.ö. var det en bra synpunkt att göra det lite klarare i informationen thumbs up .

Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

KristianAE86 skrev:
johan sjöström skrev:
Jag ser att vagnbok inte är ett krav men det talas mycket i termen sportbil, hur preciceras det?

Att vi inte får köra alls typ:

Men det hindrar ju inte att man göra samma evenemang via SMA

Du har desvärre rätt Kristian .

Visst kan man arrangera liknande evenemang. Det finns ju redan ett ganska fritt streetsportreglemente som ingen använder sig av. Kruxet är att rodda ihop det praktiskt och ekonomiskt, det krävs en rätt bra organisation för att få ihop det (ärligt tror jag det kvittar vilken flagga man kör under och är det lilla i det hela, säkerhetskrav m.m. måste uppfyllas i vilket fall). Nog hade det varit kul om något sådant hade dragit igång.

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

Eddie Varvstopp skrev:
johan sjöström skrev:

thumbs up

Hur som helst är KM främst för medlemmarna men alla sportbilsentusiaster är hjärtligt väkomna att köra.

Väldigt luddigt svar från mig men jag hoppas det ger en fingervisning. F.ö. var det en bra synpunkt att göra det lite klarare i informationen thumbs up .

Heheh nej inte blev jag klokare av detta svar, har aldrig blivit klok på "deras" definintion av sportbil. Vad menas med orden du skriver om att alla sportbilsentusiaster är hjärtligt välkomna att köra? Jag är en sportbilsentusiast och har en bil med sportig karaktär, detta i sig är väl inte tillräckligt för att få deltaga?

Finns det några SOLKLARA grundläggande krav på bilarna för att få vara kvalificerad som "sportbil" ?

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004

Re:

johan sjöström skrev:
Eddie Varvstopp skrev:
johan sjöström skrev:

thumbs up

Hur som helst är KM främst för medlemmarna men alla sportbilsentusiaster är hjärtligt väkomna att köra.

Heheh nej inte blev jag klokare av detta svar, har aldrig blivit klok på "deras" definintion av sportbil. Vad menas med orden du skriver om att alla sportbilsentusiaster är hjärtligt välkomna att köra? Jag är en sportbilsentusiast och har en bil med sportig karaktär, detta i sig är väl inte tillräckligt för att få deltaga?

Finns det några SOLKLARA grundläggande krav på bilarna för att få vara kvalificerad som "sportbil" ?

Nej det finns det inte.
Det är omöjligt att definiera solklara regler.
Prova själv att definera vad som är en sportbil.
Det finns trådar i detta ämne så vi behöver inte ta det i denna tråden?

Citera
henric mansson
Malmö
Här sen Feb 2005

Detta ger en hint om vilka bilar som är godkända, skiljer något från MSCC.

http://www.spvm.se/uploads/Reglemente/sportbilar_spvm.pdf

Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004

MSCC KM3

MSCC (MGCC) är ett öppet mästerskap, alla med licens får åka om du och din bil uppfyller SBFs reglemente

Funktionärer behövs!!

Anmälningarna droppar in till åkningen

Kolla aktuella anmälningar här

http://mscc.se/km_anmalningar/km03_anmalda.php

Kontakta

bengt.metz@tele2.se (eller PMa här)
040 546729 kvällstid
0706548597

Kommer hem från semester 1/8

/ Bengt Metz

Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005