Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Capri RS3100 1973|| Inside film sidan 8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 40 besök senaste veckan (71296 totalt) |
TJo
För cirkus snart ett år sen införskaffade jag mig en färdig breddad Ford Capri 2600 replica. Detta skulle jag använda som grund för mitt bygge, en Ford Capri 3100 RS som byggts efter ritningar från förr. Med andra ord en historisk Tävlings bil. Tog en sväng in i Smålands djupa skogar och hittade denna skönheten, och efter det har det varit från totalt ner reven till helt klar till nerreven till någorlunda färdig. Upp och ner hela tiden med andra ord. I nu läget så har jag kört en tävling och tränat några gång med den. Några grejer kvar på den så som frontspoiler och lite små pill. Men istort är den färdig nu. Just nu blir det inte så mycket skriv har inte mycket som jag får ut på papper lite bilder kanske hellre är intressant. Nu har jag dåligt med bilder tillhands men detta är den äldsta bilden jag har att ge er just nu. Ca 2månader in i projektet och strippad så gott det går. Det byggdes Fourlink Bak axeln redo för Watt-link, Four-link, Ap-ok, och avlastade drivaxlar. Framvagnen updaterades en aning. Hemma gjord bromsvåg Bakaxeln på plats Bilen nere på backen. Förarns näste. Har lackerat instrumentplattan matt svart nu mera. 5 Månader gammla bild ungefär. Dock är det inte mycket som skiljer. 1000Watts Motljus för cirka 5 månader. Fel baklucka på denna bilden. Så nu är vi praktiskt taget inne i nutiden. Med andra ord en VÄLDIG SNABBSPOLNING över mitt gågna år. Lite väl valda bilder från ett träningspass i Flakenberg. Så nu får det räck för nu. Läget just nu är följande. Beställt frontspoiler och inväntar leverans, Ny kylare/element ska fixas. Mvh Robban _________________ Robert Paulsson Ford Capri 3100 RS Ford Sierra M50B25T DRIFT! |
||||
|
||||
Riktigt grym bil. Alldeles för få historiska tävlingsbilar här på forumet annars.
Som sagt, mer info! |
||||
Motorn är 3.0L Essex V6a som är borrad till 3.1 liter med portade toppar och insug även flödestestat och grejat, smidda jp kolvar, kent cam v68, moddad sump, brytarlöst tändsystem, Ap koppling en sån dåtida F1 koppling, Egen gjorda headers, trippel 40 dcn weber förgasare, rullvippor ectect. HK= 275 ungefär. Detta bänkades dock med ett bättre tändsystem. Så lite mindre nu kanske. om vi går längre bak i drivlinan så kommer vi till en tok lättad sprängkåpa som sedan sitter fast i en Ford 4vxl orginal låda kommer inte ihåg den rätt simpla benämningen på den just nu, 3.0 kardan med teleskopisk knuta, diffas atlas bakaxel med avlastade drivaxlar och en 3:89 utväxling som för övrigt ska dras ut och in med en 4:0 istället. Massa massa grejer. Tveka inte att fråga.
Håller med. Den historiska delen av detta forumet har ju stått stilla i snart över ett halv år om inte ett helt år. för dåligt. :P _________________ Robert Paulsson Ford Capri 3100 RS Ford Sierra M50B25T DRIFT! |
||||
|
||||
_________________ Mattias olefeldt Team Blyfot Racebilen: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=53869&postdays=0&postorder=asc&start=0 |
||||
Gott Robban att se dig här!! Då får lägga upp lite bilder på din fars bil också!!
om du undra vem jag är så är jag en av Fredriks kolegor i Keeper Motorsport!! Som var med vid din fire burnout på knutan för något år sen. MVH: Andreas Hjalle Hjalmarsson _________________ Andreas Hjalmarsson Ekehage |
||||
Haha hallao på dig :P. Ja det får jag väll göra det får väll komma till helgen. Det var en trevlig burn. Kommer inte riktigt ihåg men någon där fottade själva burnen eller filmade eller va det var. vet du vem? _________________ Robert Paulsson Ford Capri 3100 RS Ford Sierra M50B25T DRIFT! |
||||
Sitter här hemma nu vid min egna dator och går igenom lite allmäna bilder som jag hade tänkt att dela med mig av.
Bilen var ju mitt Examens arbete i trean så man blev ju lite intervjuad på en utställning. http://bastad.lokaltidningen.se/arti Nu visade det sig att fler bilder inte hinner upp men så fort jag får tid kommer där fler upp _________________ Robert Paulsson Ford Capri 3100 RS Ford Sierra M50B25T DRIFT! |
||||
Caprin är homologerad med brytar löst system vad jag vet varjefall. Tackar för alla positiva kommentarer än så länge. En liten läges rapport är väll att jag har skickat iväg min befintliga mustang kylare till kylarservice i halmstad för att se om där går att hämta mycket mer ur den då bilen gick varm hela tiden på Knutan och ssm. Mvh Robban _________________ Robert Paulsson Ford Capri 3100 RS Ford Sierra M50B25T DRIFT! |
||||
Våra race- och banåkarbilar Ford Capri RS3100 1973|| Inside film sidan 8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 40 besök senaste veckan (71296 totalt) |